رحیم پور ازغدی: مسؤولان در برنامه ریزی ها خودشان را جای مردم بگذارند/مبارزه با مفاسد اقتصادی باعث توسعه/۹۰ درصد مشکلات به دلیل بی تعهدی است/بزرگ‌ترین اشکال ما نظارت‌های صوری و دروغین است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش فرهنگی، بصیرتی و تخصصی مسؤولان و فرماندهان بسیج صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور که در هتل نخل برگزار شد،گفت: اقتصاد با تکیه بر داخل و به صورت فعال باشد یعنی نبض اقتصاد دست خودمان باشد اما با کل جهان مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که درست کردن اقتصاد درست کردن آخرت مردم است، خاطرنشان کرد: زمان بندی و نقشه راه مناسب باید وجود داشته باشد و نباید به گونه‌ای برخورد شود که مردم فکر کنند تمام مسئولان دزد هستند.

ازغدی با بیان این که بخش مهم اقتصاد مقاومتی مربوط به تعهد، نظم و حفظ بیت‌المال است اما در کشورمان شاهد عدم نظارت مناسب بر بخش‌های مختلف هستیم،اظهارکرد: برداشت ملت این است که مسئولان تعهدی در برابر مردم ندارند و هیچ کس نیز نمی‌تواند به این مسائل پاسخگو باشد و توجیه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئولان به مردم پاسخگو نیستند زیرا خود را به مردم وابسته نمی‌دانند در کشورهای سرمایه‌داری نفت رایگان ندارند و با مالیات‌های مردم کشور اداره می‌شود به همین دلیل مجبورند به خواسته‌های مردم توجه کنند.

۹۰ درصد مشکلات به دلیل بی تعهدی است

رحیم پور ازغدی بیان کرد‌: کشور به لحاظ عزت و قدرت نظامی دارای وضعیت مطلوبی است و رزمنده‌های انقلاب کوتاهی نکردند اما کسانی که کشور را اداره می‌کنند کوتاهی کردند و ۹۰ درصد مشکلات به دلیل بی تعهدی است اگر آن‌گونه که رزمندگان با جنگ برخورد کردند با مسائل کشور برخورد شود تغییر واضح شرایط را می‌بینیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که باید با مدیرانی که وظایف خود را انجام نمی‌دهند، برخورد شود، افزود: از هرکس انتقاد می‌شود تقصیرها را گردن دیگران می‌اندازد و از بقیه انتقاد می‌کند، همچنین قشنگ‌ترین حرف‌های دنیا در ایران زده می‌شود در حالی که اگر به یک هزارم حرف‌هایی که زده می‌شود عمل کنند اوضاع بسیار مناسب می‌شود.

وی با اشاره به روایات عنوان کرد: خداوند از سه گروه بیزار است کسانی که با مدیریت غلط مالی اقتصاد را ضایع می‌کنند، کسانی که شعار می‌دهند و عمل نمی‌کنند و کسانی که روحیات گداپروری دارند و دستشان جلوی بیگانگان دراز است.

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

رحیم پور ازغدی در رابطه با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: باید الگوی علمی و عملی وجود داشته باشد و یکی از علت‌های ایجاد تورم در کشور تعدد اندیشه‌ها و عدم وجود راهبردها برای تبدیل اندیشه به تکنیک است، در زمان جنگ از زیر صفر شروع کردیم و در ابتدا سلاح و تجهیزات نداشتیم اما امروزه پیشرفت بسیار کرده‌ایم زیرا تعهد انقلابی و شرعی وجود داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسؤولان کشور در برنامه‌ریزی‌ها خود را جای مردم نمی‌گذارند و اینکه مردم حس کنند کسی به فکرشان نیست شرایط خطرناکی ایجاد می‌شود همچنین در وضعیت فعلی در جنگ اقتصادی هستیم و باید تلاش کنیم زیرا در شرایط فعلی نظام آزاد جهانی یک دروغ است که نباید حرف‌هایشان را باور کنیم.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با جهان قهر نبود، خاطرنشان کرد: امام با جهان قهر نبود بلکه با جهانخواران قهر بود و باید در برابر مخاطرات خارج از اختیار آماده باشیم، همچنین استعدادهای سرشار مادی و معنوی وجود دارد که باید با استفاده از آنها اقتصاد متکی بر دانش و فناوری را گسترش دهیم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این که یکی از شرایط مدیریت دینی تکیه بر علم است، افزود: کسی که تخصص ندارد اگر مسئولیت بپذیرد خائن است و لازم است مسئولان تمام دستاوردهای حوزه‌های مختلف را بشناسند، همچنین باید در قوانین بازنگری شود زیرا سلبی بودن آنها بیشتر از ایجاب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تأخیر مکرر پروازهای هواپیمایی اظهار داشت: قبلاً می‌گفتند اغلب تأخیرها برای تحریم است اما اکنون چه بهانه‌ای دارند.

بزرگ‌ترین اشکال ما نظارت‌های صوری و دروغین است

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: کشور ما کشور منهای نظارت است؛‌ در کشور ما حرف و عمل فاصله دارد چرا که بزرگ‌ترین اشکال ما نظارت‌های صوری و دروغین است و اینکه مردم می‌گویند در کشورهای سکولار تعهد و حفظ حقوق مردم بیشتر است حق دارند و این مایه شرمساری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که اقتصاد آزاد و جامعه جهانی یک دروغ است، گفت: در شرایط فعلی پشت تمام جنگ‌ها پنج به‌علاوه یک است و نظام آزاد جهانی یک دروغ است که نباید حرف‌هایشان را باور کنیم.

رحیم‌پور ادامه داد: امام راحل با جهان مشکل نداشت بلکه با جهانخواران در دفاع از جهان مشکل داشت اما عده‌ای آمده‌اند آشتی یک‌طرفه کرده‌اند و در واقع منت‌کشی کرده‌اند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی باعث توسعه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را باعث توسعه دانست و تصریح کرد: باید رقابت سالم وجود داشته باشد و اقتصاد با تکیه‌ بر داخل و به‌صورت فعال باشد یعنی نبض اقتصاد دست خودمان باشد اما با کل جهان مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

محمد رسولی، رئیس بسیج صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور در این جلسه گفت: بخش‌های مختلف صنعت هوایی مدیران انقلابی دارد و کمی و کاستی‌ها را پیگیری می‌کنند و یکی از مهمترین وظایف بسیج کمک به کارآمدی‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه در صنعت هوایی باید ابتکاراتی صورت بگیرد، افزود: آن زمان در جنگ با دست‌خالی پیروز شدیم، در این صنعت هم می‌توانیم به نتیجه برسیم تنها باید مدیران دل‌سوخته وجود داشته باشد.

به بسیج به‌عنوان اتاق فکر نگاه کنیم که بتواند چالش‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات را حل کند

وی کمک به کارآمدی‌ها را در کنار فعالیت‌های عمومی بسیج عنوان و تصریح کرد: می‌خواهیم در کنار فعالیت‌های عمومی به بسیج به‌عنوان اتاق فکر نگاه کنیم که بتواند چالش‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات را حل کند.

رحمت الله مه آبادی، مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این همایش با اشاره به فعالیتهای بسیج در انقلاب وهشت سال دفاع مقدس گفت: بسیج یک نهاد چند بعدی و چند جانبه است که یک بعد آن را در جنگ دیدیم.

وی درادامه با بیان اینکه لازم است تا برای یک انسان بسیجی وجوه و الگویی را تعریف کنیم، اظهارکرد: در واقع چشم انداز یک بسیجی باید شخصیت امام(ره) باشد و شناسایی ابعاد چندگانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین وظایف بسیج است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه بسیج موجودیت مقدسی است، عنوان کرد: بسیج با موجودیت مقدس برای انجام وظایف و ماموریت‌های حساس و حیاتی در جامعه بنیانگذاری شده و بعدهای مختلف دارد؛ یکی از این بعدها را در جنگ دیدیم و وظیفه دیگر بسیج پاسخگویی به نیازهای حیاتی انقلاب است و خروجی آن نیز فرهنگ شهادت است.

وی افزود: بسیج یک تفکر است برای چگونه زندگی کردن و وظایفی نیز دارد و باید بسیج در همه جامعه وجود داشته باشد تا به هدف امام یعنی ایجاد کشور بسیجی نزدیک شویم، همچنین لازم است استانداردهای شخصیتی تعریف کنیم مثلاً شهید رجایی الگوی رئیس جمهور بسیجی است.

بسیج بدون جهاد معنایی ندارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه لازم است استانداردهای مدیر بسیجی به صورت شفاف تعریف شود، خاطرنشان کرد: برای ماندگاری بسیج باید تعاریف به صورت دقیق مشخص شود، بسیج اوج حساسیت و دفاع از اولیاء است و هدف نهایی آن جهاد است در واقع بسیج بدون جهاد معنایی ندارد، همچنین بسیج مساجد اخلاص ویژه‌تری نسبت به بسیج ادارات دارند.

گفتنی است، این همایش با حضور ۱۵۰ نفر از مسئولان و فرماندهان بسیج صنعت حمل و نقل هوایی کشور  است که سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حشمت‌الله قنبری، پژوهشگر تاریخ اسلام، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران از جمله سخنرانان این همایش هستند.






اخبار مرتبط

  • رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند
  • مسؤولان با تلاش جدی و تکیه بر داخل “جهش تولید” را محقق کنند
  • الزامات و چالش های «رونق تولید» از منظر آیت الله مکارم شیرازی
  • اطلاع‌نگاشت | حمایت از کالای ایرانی
  • مهره های اصلی دلالان ارزی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند | دولت برای تیم اقتصادی خود جهت اصلاح اشتباهات ضرب الاجل تعیین کند
  • تحقق “حمایت از کالای ایرانی” نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است | وابستگی به خارج تبعات غیر قابل جبران خواهد داشت
  • اقتصاد بیمار نتیجه فعالیت بانک‌های رباخوار است
  • رییس اتاق اصناف ایران: روحانیت می تواند اقتصاد کشور را تقویت کند
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + 1 =