حفظ زبان و چشم، راه رسیدن به تقوای الهی است

 
حجت الاسلام اسلامی فر با بیان اینکه اگر مومنان تقوا داشته باشند خداوند گره های زندگی را برای آنها باز می کند، حفظ زبان و چشم را راه رسیدن به تقوا در بیان حضرت علی (ع) دانست و گفت: نگاه کردن و گفتن هر حرفی بر زبان باید با تفکر و رضایت خداوند باشد.

حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، سخنران حرم رضوی و مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، پیش از ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، به بخشی از توصیه های اخلاقی نامه امام حسن عسکری(ع) به علىّ بن حسین بن بابویه قمىّ اشاره کرد و افزود: بهترین دستورات و پیام ها از جانب بهترین انسان ها به ما می رسد.

وی با بیان اینکه انسان های کامل و ائمه معصومین آنچه که سبب خیر و موجب سعادت بشر است را به مسلمانان و شیعیان می رسانند، ادامه داد: اهل بیت در رساندن این مسائل، نیت دنیایی ندارند.

سخنران حرم رضوی با تاکید بر اینکه اجرت‌خواهى براى تبلیغ دین الهى، خلاف سنت الهی و سیره انبیا و پیامبران الهی است، اظهار داشت: این بدین معناست که پیامبران موظف و مامور به تبلیغ بودند و نمی‌توانستند هیچ‌گونه مزدی دریافت کنند وهیچ‌گونه مزدی را هم دریافت نمی‌کردند.

خطبه غدیر، تعیین سرنوشت تمامی انسان ها در طول تاریخ است

وی با بیان اینکه وظیفه مسلمین و مومنین این است که پیام پیغمبران و ائمه معصومین علیهم السلام را به یکدیگر برسانند، ادامه داد: بعضی از روایات، دستور العمل ائمه معصومین علیهم است که باید به همه ابلاغ شود و ما مسلمانان وظیفه داریم این دستور العمل ها و روایات را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به خطبه غدیر پیامبر گرامی اسلام، این خطبه را مصداق بارز تعیین سرنوشت تمامی انسان ها در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: یکی از وظائف مسلمین و مومنین، رساندن پیام غدیر به دیگران و نسل های بعد است.

وی با بیان اینکه آنچه از روایات استفاده می شود این است که تبلیغ معارف دینی کار عده ای خاص با لباس خاصی نیست و درحوزه تخصصی نیازمند به یک علم خاص است، ادامه داد: رساندن احادیث و پیام اهل بیت به دیگران وظیفه ای همگانی است

عمل به دستورات ائمه، راه رسیدن به تقواست

سخنران حرم رضوی در ادامه به پیام ها و سفارشات امام حسن عسکری علیه السلام به علی ابن بابویه نسبت به راه و رسم زندگی شیعیان اشاره کرد و افزود: مسلمانان و شیعیان باید به گونه ای عمل کنند که امام زمانمان وقتی آنها را بینند لبخند بر لبان مبارکشان بنشیند و قلبشان خوشحال و سرور پیدا کند.

وی هشام بن حکم، را نمونه بارزی از شیعیان در دفاع از مکتب اهل بیت دانست و ادامه داد: این شخصیت در علم مناظره و کلام قوی بود به گونه ای که وقتی بر امام صادق (ع) وارد می شد این حضرت به خاطر او بلند می شدند و او را احترام می کردند و می فرمودند: «مرحبا بناصرنا بیده و لسانه»

 حجت الاسلام اسلامی فر با بیان اینکه باید مسلمانان در تقوا و پاکی به درجه ای برسند که امام معصوم(ع) از بودن و دیدن و اعمال آنها خوشنود شوند، گفت: عدم تخلف از دستورات ائمه و عمل به دستورات ائمه راه رسیدن به تقوا و پاکی است.

وی خویشتن‏دارى به هنگام خشم و غضب و بخشیدن خطای دیگران را از توصیه های دیگر امام حسن عسکری علیه السلام به ابن بابویه و شیعیان دانست و اظهار داشت: خوشمزه ترین و شیرین تر لقمه، خشمی است که انسان در گلوداشته باشد وآن بغض را فرو بدهد و عکس العملی نسبت به آن خشم نشان ندهد.

نسبت به وظایف دینی، نباید بی تفاوت بود

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه تصریح کرد: انسانی که خشمگین می شود بازیچه و عروسک خیمه شب بازی شیطان است که شیطان هر طوری که بخواهد از او استفاده می کند.

وی دین شناسی را از توصیه های دیگر امام حسن عسکری علیه السلام به ابن بابویه دانست و گفت: انسانی که برای شناخت وظیفه اش قدم برمی دارد و سختی تحمل می کند مانند کسی است که فرشتگان در زیر پای او بال هایشان را پهن می کنند و برای او استغفار می کنند.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه انسان نباید نسبت به وظیفه دینی خود بی تفاوت باشد، ادامه داد:  عالم علم در پیشگاه خداوند متعال و ملائکه الله، دارای ارزش است.

حفظ زبان و چشم، راه رسیدن به تقوای الهی است

وی تثبت استقامت در امور را از توصیه های دیگر امام حسن عسکری علیه السلام دانست و اظهار داشت: ملتی که استقامت نکند آن ملت زیر تحریم های استعمار نخواهد شد چون دشمن رهایش نمی کند.

حجت الاسلام اسلامی فر ادامه داد: استعمارگران قدیم و استعمارگر پیر انگلیس گفتند که ما یک ساعت صبرمان از کشورهای دیگر بیشتر است و در آن یک ساعت هر چه بخواهیم تحول می دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه اگر مومنین تقوا داشته باشند خداوند گره های زندگی را برای آنها باز می کنند، حفظ زبان و چشم را راه رسیدن به تقوا در بیان حضرت علی (ع) دانست و اظهار داشت: نگاه کردن و گفتن هر حرفی بر زبان باید با تفکر و رضایت خداوند باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11