نفوذ وهابیت در کشورهای اسلامی نگران کننده است/ مسلمانان اختلافات را کنار بگذارند آینده درخشانی در انتظارشان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که کینه و اختلافات آتشی است که کشورهای اسلامی را نابود می کند، بر ضرورت همدلی و اتحاد میان علمای کشورهای اسلامی تأکید کرد و نسبت به نفوذ وهابیت در بین مسلمانان هشدار داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت گرجستان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با علمای این کشور، خطاب به کاماشیدزه مفتی اداره مسلمانان گرجستان اظهار داشت: از توضیحاتی شما که در مورد وحدت شیعه و سنی در کشور خود دادید خوشحال شدیم و معلوم می شود که گرجستان از پیشرفته ترین کشورهای مذهبی است و مشخص است در این کشور شیعه و سنی و حتی مسیحی همه با هم برادر وار زندگی می کنند.

وی افزود: من در این جا ذکر چند نکته را لازم می دانم نخست اینکه مراقب نفوذ وهابیت و امثال آنها باشید که اگر نفوذ کنند کارهای دینی و فرهنگی شما را خراب می کنند و ان شاءالله این اتحاد برای همیشه باقی مانده و سرمشقی برای همه مسلمان ها باشد، همچنان که قرآن مجید اختلاف را همچون زلزله و صاعقه آسمانی می داند و الان اگر نگاه کنیم می بینیم بر اثر اختلافات بین مسلمان ها کشور های زیادی در آتش کینه می سوزند.

وی با بیان این که گرجستان با اتحاد و همدلی از آتش اختلافات دور شده است، خاطرنشان کرد: امروز اسلام در دنیا با سرعت توسعه پیدا می کند و اگر مسلمانان اختلافات را کنار بگذارند بدون شک دین آینده در جهان، اسلام خواهد بود و همین رفت و آمدها و دیدارها باید تکرار شود تا دشمنان نتوانند بین ما اختلاف و شکاف ایجاد کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به امنیت مثالزدنی ایران، تصریح کرد: برخی از خبرنگاران فرانسوی پیش ما آمدند و اذعان کردند کشور ایرانی که به چشم دیده اند با آنچه به آنها در رسانه ها گفته بودند تفاوت دارد و شما می بینید در این کشور هیچ نا امنی وجود ندارد و به همین دلیل باید از نزدیک همدیگر را ببینیم و تعامل داشته باشیم تا دشمنان نتوانند بین ما تفرقه ایجاد کنند.

وی با بیان این که کتاب های زیادی در مورد قرآن و احادیث و مسلمان نوشته شده است، توزیع آنها را در کشورهای اسلامی ضروری توصیف کرد و یادآور شد: باید تجربیات خودمان را به هم منتقل کنیم و همچنین شما باید مراقب وضع جوانان خود باشید چراکه دشمن از طریق جوانان نفوذ می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اگر در دبیرستان ها و دانشگاه ها و سایر مراکزی که جوانان ها فعالیت می کنند، مراقب باشید مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد و به همین جهت باید سعی کنید در مدارس و دانشگاه ها و تلویزیون نفوذ پیدا کرده و معارف اسلامی را به مردم منتقل کنید و اگر مجله یا شبکه تلویزیونی یا اینترنتی در اختیار دارید آنها را توسعه دهید که با گسترش آنها بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی در پایان با تأکید بر این که باید از تمام امکانات روز برای تبلیغ اسلام استفاده کنیم، ابراز داشت: امیدواریم این رفت و آمدها روز به روز گسترش پیدا کنند و نمایندگانی از کشور ما نیز به منطقه شما بیایند که البته این فعالیت های برای اسلام، می تواند ذخیره خوبی برای روز قیامت ما باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 10