«مرگ بر آمریکا و اسرائیل» شعار اصلی نظام ما است

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان رضوی گفت: وقتی امام(ره) نهضت را شروع کردند، افراد ساده ای که عوام فریبی روی آن ها اثر گذاشته بود، اعتراض کردند حتی در لباس روحانیت افرادی بودند که می گفتند «شاه نماز می خواند و به حرم می رود» در حالی که شاه لائیک و بی دین بود.

حجت الاسلام مرتضی دهشت صبح امروز در نشست تحلیلی معرفتی «شاخصه های طلبه انقلابی در جهان معاصر» که به مناسبت فرارسیدن دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود امام راحل به کشور در محل مدرسه عالی برادران جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، به تبیین ویژگی ها و رسالت های طلبه انقلابی پرداخت.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که اولین شاخصه طلبه انقلابی، شناخت مفهوم انقلاب است، گفت: انقلاب دو نوع است؛ یا در جهت تبلیغ ارزش ها در جایی که ارزشمداری وارد نشده؛ یا احیای ارزش ها که انقلاب دوم به مراتب از انقلاب اول سخت تر است. چرا که جامعه هدف ارزش ها را دارد اما مسیر آن ها را نمی رود.

حجت الاسلام دهشت افزود: شما در انقلاب دوم در برابر هجمه ای می ایستید که ادعا دارند بر حق هستند و بهترین سند از این نوع انقلاب، قیام امام حسین(ع) بود که فرمودند برای اصلاح امت جدشان قیام کردند؛ نه برای این که بخواهند ارزش های اسلامی را ابتدائا تبلیغ کنند.

انقلاب اسلامی از جنس نهضت سیدالشهدا(ع) بود

وی انقلاب اسلامی ایران را نمونه ای از انقلاب های نوع دوم دانست و اظهار کرد: انقلاب امام(ره) نیز از همین نوع انقلاب بود. وقتی امام(ره) نهضت را شروع کردند، افراد ساده ای که عوام فریبی روی آن ها اثر گذاشته بود، اعتراض کردند. حتی در لباس روحانیت افرادی بودند که می گفتند »شاه نماز می خواند و به حرم می رود» در حالی که شاه لائیک و بی دین بود.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان رضوی یادآور شد: شاه آن دو رکعت نماز را به سبب این که اقتضای مصلحتش بود می خواند و در حالی به حرم امام رضا(ع) می آمد که به دستور او در حرم ایشان تیراندازی کردند و اهانت و جسارت صورت گرفت. از همین رو انقلاب اسلامی گذر از یک مرحله سخت بود و خداوند قدرت رهبری این انقلاب را به امام(ره) عطا کرد.

طلبه انقلابی وظیفه الهی خود را درک می کند

حجت الاسلام دهشت «احساس مسؤولیت الهی» را دومین ویژگی طلبه انقلابی دانست و گفت: طلبه طالب علم و دانش است و در نتیجه رسالتی بر دوش او قرار خواهد گرفت یعنی اگر دیروز امام راحل به مسؤولیت شان عمل نمی کردند، خودشان را در برابر خداوند مسؤول می دانستند و یا اگر رهبر معظم انقلاب تداوم این حرکت را با این قوت و قدرت انجام نمی دادند، خود را مسؤول می دیدند.

وی با اشاره به نقش مهم جامعه المصطفی العالمیه در بیداری اسلامی و نهضت جهانی ضد استکباری افزود: ممانعت رییس جمهور آمریکا از ورود مسلمانان به این کشور، از روی ترسی است که از شما طلاب برای آن ها ایجاد شده است. اگر در جهان معاصر بخواهیم ویژگی های یک طلبه انقلابی را معرفی کنیم، «جریان سازی و راهبردسازی صحیح» از اصول قطعی آن است.

«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» شعارهای اصلی نظام اسلامی هستند

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان رضوی نسبت به جریان سازی جبهه مقابل هشدار داد و گفت: آمریکا به هر جای دنیا وارد شود، برای ۵۰ سال آینده آن کشور کار کرده است و برنامه دارد. کما این که برای آینده ایران برنامه ریزی کرده بودند و برای نمونه بنی صدر قبل از آمدن به ایران، در فرانسه مصاحبه کرد و گفت «من به ایران می روم که رییس جمهور شوم.» از کجا تا این اندازه مطمئن بود؟

وی ادامه داد: آمریکایی ها وقتی وارد خاورمیانه شدند، برنامه ریزی کردند که دولت سازی و مردم سازی کنند و در نتیجه اسراییل را ایجاد کردند. در مرحله بعدی گفتند باید کاری کنیم که مبارزه با این دولت به فراموشی سپرده شود. وقتی در چنین شرایطی شما مرگ بر اسراییل می گویید، این برخلاف منافع آن هاست و باعث می شود آن ها به مقابله بر می خیزند.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که آمریکا و اسراییل رأس فتنه های منطقه هستند، شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را شعارهای اصلی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دولت سعودی هم دولت دیگری است که آن ها ساخته اند. شما دیدید که وقتی فاجعه منا اتفاق افتاد، آقای نتانیاهو از مانع تراشی آل سعود نسبت به سفر حج ایرانیان، تشکر کرده و می گوید «تشکر می کنم که امروز تلاش عربستان بر این است که نگاه مسلمانان به اسراییل را عوض کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6