دبیر اتاق تبلیغ خراسان: حضرت زهرا الگوی ما در ایستادگی پای انقلاب است

حجت الاسلام مشیری، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی در جهت انقلاب فاطمی و به منظور احیای ارزش های اسلامی برشمرد و گفت: ایستادگی در راه انقلاب اسلامی باید مبتنی بر اسلوب حضرت زهرا(س) باشد چنانکه حتی امام زمان(عج)، نیز در انقلاب خود مادرشان حضرت زهرا(س) را الگو قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تبیین علل انحطاط امت اسلام از نگاه حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: وقتی جامعه دچار تحول منفی و ارزشها در آن ضدارزش شد، نیاز به یک انقلاب و تحول درونی دارد از این رو انقلاب حضرت زهرا(س) یکی از دو انقلاب مهم  جامعه اسلامی در صدراسلام است.

وی از انقلاب امام حسین(ع) و امام زمان(عج) به عنوان دومین و سومین انقلاب مهم یاد کرد و افزود: انقلاب اول با شهادت حضرت زهرا(س) و انقلاب دوم با شهادت امام حسین(ع) و یاران و خاندان ایشان به پایان رسید اما خدا انقلاب سوم را به گونه ای قرار داده است که با نصرت ظاهری و باطنی همراه باشد.

حجت الاسلام مشیری انقلاب اسلامی ایران را انقلابی در جهت انقلاب فاطمی و به منظور احیای ارزشهای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس اگر بگوییم از انقلاب کوتاه آمده ایم، به معنای این است که اسلام کارآمد نبوده است در عین حال پای انقلاب ماندن به معنای تعصب جاهلانه نیست.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان تأکید کرد: ایستادگی در راه انقلاب اسلامی باید مبتنی بر اسلوب حضرت زهرا(س) باشد چنانکه حتی امام زمان(عج)، نیز در انقلاب خود مادرشان حضرت زهرا(س) را الگو قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: شاید ظاهرا انقلاب حضرت زهرا(س) تمام شده باشد اما هنوز سوالاتی که آن قیام را شکل داد باقی مانده و علم انقلاب آن حضرت در دنیا برافراشته است.

حجت الاسلام مشیری در ادامه به علل سقوط و انحطاط برخی یاران درجه یک پیامبر(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) اشاره و اظهار کرد: امیرمؤمنان علی(ع) می فرمایند «هر که می خواهد جامعه را اصلاح کند، ابتدا خودش را تربیت کند سپس دیگران را» بنابراین باید ابتدا خودمان اهل عمل و خداباور باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه عبودیت و شجاعت و نترسی را از آثار و برکات خداباوری در سیره حضرت زهرا(س) معرفی و اضافه کرد: آن حضرت می فرمایند «هر که عبادت خالصانه اش را برای خدا بفرستد، خدا بهترین مصلحتها را بر او نازل می کند».

وی با اشاره به نمونه هایی از کرامات حضرت زهرا(س) نسبت به اولیای الهی و رزمندگان دفاع مقدس گفت: امروز هم اگر فاطمی عمل کنیم و نگاهمان انقلابی گری مهدوی باشد، دست حمایت حضرت با ما خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16