عضو اتاق تبلیغ خراسان:بندگی زن در مادر نمونه بودن است/ حضرت زهرا برای تربیت فرزند ارزش قائل بودند

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه بندگی زن در مادر نمونه بودن او است، گفت: حضرت زهرا(س) با اینکه علمشان هم تراز علم امیرمؤمنان علی(ع) بود و می توانستند در مجامع سخنرانی کنند اما چون می دانستند رضایت خدا در پرداختن به تربیت فرزندان است، این راه را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) امشب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در محل موقوفه مهر فاطمی که با حضور دو شهید مدافع حرم برگزار شد، گفت: شهدا به ما این حقیقت را درس می دهند که رسالتمان در دنیا صرفا عیش ونوش نیست بلکه به عنوان اشرف مخلوقات، باید به معرفت خدا دست پیدا کرده و با گذر از دنیا به منزلگاه ابدی خود برسیم.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «ای انسان تو حال حرکت به سمت پروردگارت هستی و وقتی به خدا رسیدی آرام خواهی گرفت»؛ چرا که انسان از خدا است و با رسیدن به او آرام می شود.

استاد حوزه علمیه افزود: دنیا بازار و انسانها فروشنده هستند و سرمایه هر انسان نیز، عمر، جان و توانایی های او است؛ از سوی دیگر آمدن به این دنیا و رفتن از آن و فروختن این سرمایه جبری است اما اینکه به چه کسی بفروشیم در اختیار و به انتخاب خود ما است.

شهدا در درک مفهوم زندگی به حضرت زهرا اقتدا کرده اند

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه شهدا سرمایه خود را با خدا معامله و در درک مفهوم زندگی به حضرت زهرا(س) اقتدا کرده اند، اظهار کرد: آنها از ما می خواهند رابطه مان با حضرت زهرا(س) صرفا یک رابطه عاطفی و ارادت قلبی نباشد بلکه ایشان را که الگوی بهترین الگوها(ائمه طهار) هستند، الگوی زندگی خود قرار دهیم.

اینکه در اوج رفاه دلمان می گیرد یعنی برای دنیا آفریده نشده ایم

وی ابراز کرد: وقتی دلمان می گیرد با سرگرمی به دنیا، سعی در رفع آن داریم، غافل از اینکه این غم با ما سخن می گوید و ما را به این حقیقت که برای دنیا آفریده نشده ایم، هدایت می کند و اینکه مبادا در دنیا به غیرخدا قانع شویم.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) ادامه داد: اینکه گاهی در اوج رفاه مادی هم دلمان می گیرد، نشانه این است که برای دنیا خلق نشده ایم و دنیا مانند رحمی برای رشد جنین، صرفا فرصتی برای رشد ما است.

حجت الاسلام نظافت یادآور شد: اگر کسی در این دنیا رشد نکند و به معرفت دست نیابد و چشم دلش کور بماند در آن دنیا نیز کور محشور می شود.

وی در ادامه با اشاره به سیره حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: غم حضرت زهرا(س) غم اسلام و ولایت و بندگی خدا بود؛ به راستی چه مصیبتی بالاتر از اینکه نماز بخوانیم اما از آن لذت نبریم، اشک نریزیم و خاشع نباشیم؟ یا دلبسته دنیا باشیم و از مرگ بترسیم.

ترس از مرگ  نشانه بی معرفتی و دلبستگی به دنیا است

استاد حوزه علمیه ترس از مرگ را نشانه بی معرفتی و دلبستگی به دنیا دانست و افزود: زندگی در سایه مستکبران چیزی جز ننگ نیست و همه مسلمانان مرهون شهدای مدافع حرم هستند چرا که اگر شهدا نبودند عزت و امنیت نداشتند.

وی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم بدون چشمداشت، مخلصانه و غریبانه رفتند اما در آسمانها مشهورند و نزد ملائک، قرب و منزلت دارند.

حضرت زهرا به بندگی خدا افتخار می کردند

حجت الاسلام نظافت تصریح کرد: از ویژگی های حضرت زهرا(س)، دلدادگی به خداوند بود و از هم صحبتی با خدا لذت می بردند؛ لذا از خدا بخواهیم شیرینی بندگی و عبادت خود را به ما بچشاند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به بندگی خدا افتخار می کردند و شأن خود را به عنوان بنده خدا دست کم نمی گرفتند این در حالی است که امروز بشر به هویت گریزی مبتلا شده است.

حضرت زهرا برای تربیت فرزند ارزش قائل بودند

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بندگی زن در مادر نمونه بودن او است، یادآور شد: حضرت زهرا(س)، حانیه یعنی شوهر دوست و فرزنددوست بودند و با اینکه علمشان هم تراز علم امیرمؤمنان علی(ع) بود و می توانستند در مجامع سخنرانی کنند اما چون می دانستند رضایت خدا در این است که در خانه به تربیت فرزندان بپردازند، این راه را انتخاب کردند.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به نقش مادران شهدا در سعادت و عاقبت بخیری آنان اضافه کرد: مادران شهدا باید اشک شوق و افتخار بریزند و خدا را شکر کنند که فرزندشان به چنین درجه ای رسیده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 11