نباید نسبت به جبهه مقاومت بی تفاوت باشیم/ در برابر دشمنان ساکت و بی تفاوت نباشیم/مردم از گرانی و بیکاری رنج می‌برند/دشمن درصدد ناکارآمد جلوه دادن نظام است

حضرت آیت الله نوری همدانی دشمن شناسی را یک موضوع مهم دانست و گفت: ما نمی توانیم نسبت به عراق، سوریه، بحرین و یمن بی تفاوت باشیم.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در جمعی از روحانیان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره آیه ۳۶ سوره نحل عنوان کرد: تاریخ و امتدادی را خداوند در جهان منعکس کرده است که بر مبنای آن رقابت میان جبهه حق و باطل همواره وجود داشته است.

این مرجع تقلید افزود: در قرآن به سه نوع طاغوت اشاره شده است که طاغوت سیاسی، طاغوت فرهنگی و طاغوت اقتصادی از آن جمله است که خداوند در قرآن به عبادت الهی و اجتناب از طاغوت تأکید کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: کاخ نشینی و مسأله سلطنت از زمان معاویه آغاز شده است و این لذت طلبی ها از همان زمان باعث تحقیر مردم شد و تا زمان شاه هم ادامه یافت اما امام خمینی(ره) با بیدار کردن مردم، آنها را برعلیه نظام شاهنشاهی و طاغوت زمان به میدان آورد.

وی با بیان برخی از مقاطع تاریخی ملت ایران اظهار کرد: مردم ایران بارها قیام کردند که ما می بینیم در مسأله تحریم تنباکو و انقلاب مشروطیت که با فداکاری های فراوان ملت ایران اتفاق افتاد، به دلیل باقی ماندن ساختار نظام شاهنشاهی، نتوانستند ملت ایران را از زیر ظلم و ستم بیرون آورند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: هر پیامبر در یک دست خود کتاب هدایت و در  دست دیگر ابزار جهاد داشتند چرا که انبیاء کارشان جهاد و کادرسازی است و خداباوری‌، اصول باوری، توحید و امامت کارهای مهمی بود که انبیاء انجام داده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: امام بارها فرمودند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و ما باید این سخن امام را در دستور کار خود قرار دهیم.

این مرجع تقلید، علم و جهاد را عامل اصلی عزت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اسلام نیاز به عالم و مجاهد دارد و علما و مجاهدین نقش اساسی در اسلام دارند و نمی توان در زمانه ای که آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و استکبار به مقابله با اسلام برخاسته اند، تنها به کتاب خواندن و مطالعه مشغول شویم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر عدم غفلت از دشمن خاطرنشان کرد: ما نباید از دشمن غافل شویم و نمی توانیم جریان عراق، سوریه، بحرین و یمن را فراموش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم با قیام خود در جریان انقلاب با دادن خون با رژیم پهلوی مقابله کردند و با الهام از نهضت کربلا دست به قیام زدند ازاین‌رو در برابر باطل کاری جز جهاد وجود ندارد.

آیت الله نوری همدانی:نباید در برابر دشمنان ساکت و بی تفاوت باشیم
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: ما نباید در برابر دشمنان ساکت و بی تفاوت باشیم و همه ما باید کارهایی که به نفع نظام است را به گوش مردم برسانیم.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رییس و جمعی از معاونان دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه مهمترین پیام انقلاب اسلامی این است که ما نباید در زمین طراحی شده از سوی دشمن بازی کنیم،اظهار کرد: جدا بودن حوزه از دانشگاه یکی از مهمترین برنامه های دشمنان بوده است و این دحالی است که در صدر اسلام همه دانشمندان در یک فضا درس می خواندند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) مسیر انقلاب اسلامی را به نوعی طراحی کرد که فضا به صدر اسلام بازگردد و در این راستا وحدت حوزه و دانشگاه را بیان کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش های غرب برای سکولار کردن علوم در ایران،تصریح کرد: خواص باید بدانند که در گذشته همه علوم از اسلام نشأت می گرفت و زمانی که دانشمندان در جهان اسلام زندگی می کردند هیچ دانشمندی در جهان غرب نبوده است.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ غرب در برخی کتاب های دانشگاهی مشاهده می شود،افزود: ما در حوزه علوم خود را جدا از جامعه نمی دانیم و در سیاست، فرهنگی و اجتماعی هر کجا موضوعی مشاهده کنیم فریاد می زنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ما طلبه ها علم را توام با عمل میدانیم،اظهار کرد:  امروز دشمنان در کمین ما هستند و ما اثر آن ها را در سوریه، عراق و یمن مشاهده می کنیم و ما باید برنامه های خود را به گونه ای انجام دهیم که هم خوب درس بخوانیم و هم خوب درس بدهیم و هم وحدت خود را در برابر دشمن حفظ کنیم.

وی گفت: اگر ما وحدت خود را حفظ کنیم دیگر شاهد حوادثی مانند فتنه ۸۸ نخواهیم بود تا کسی بیاید و از آشتی ملی حرف بزند و بگوید هنوز در دانشگاه ها برخی طرفدار ما هستند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما نباید در برابر دشمنان ساکت و بی تفاوت باشیم و همه ما باید کارهایی که به نفع نظام است را به گوش مردم برسانیم.

آیت الله نوری همدانی:مردم از گرانی و بیکاری رنج می‌برند/دشمن درصدد ناکارآمد جلوه دادن نظام است
حضرت ‌آیت الله نوری همدانی بجنگ امروز را جنگ اقتصادی دانست،و گفت: دشمنان در تلاشند اقتصاد را فلج و حکومت را ناکارآمد جلوه دهند.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رؤسای اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران با بیان این که مسأله اقتصاد در اسلام همانند سایر ابعاد بسیار مهم است، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ نظامی تمام شده و جنگ امروز جنگ اقتصادی است.

وی افزود: دشمنان سعی می کنند با به وجود آوردن جریان هایی اقتصاد ما را فلج کرده و حکومت اسلامی را ناکارامد جلوه دهند، امام صادق(ع) فرمودند که مردم به سه چیز نیاز دارند و حکومت های وظیفه دارند این سه موضوع را برای مردم ایجاد کنند که شامل امنیت همه جانبه، عدالت و فراوانی نعمت و اقتصاد می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نظر ایشان است که باید کار به بخش خصوصی داده شده و بخش خصوصی تقویت شود و باید به آن بها داد، دولت حق نظارت و اشراف دارد.

وی ادامه داد: خود دولت نباید بخش اقتصاد را بر عهده بگیرد بلکه نظارت وظیفه آن است، به مسؤولان دولتی تذکر دادم که بر روی قیمت اجناس و کالاها باید کارشناسانه نظارت داشته باشند تا قیمت ها مشخص بوده و هرکس بر اساس میل خود قیمت گذاری نکند؛ بنابراین قیمت برای هر جنسی مشخص باشد تا در مناطق گوناگون متفاوت نباشد اما متأسفانه عملی نشده است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بر قیمت ها نظارتی وجود ندارد، ابراز داشت: نباید نزخ به خود اشخاص واگذار شود بلکه باید هر جنس و کالایی کارشناسانه قیمت گذاری شود و بر آن نظارت لازم وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت  مقابله با قاچاق در کشور عنوان کرد: مسأله قاچاق بسیار به مسأله اقتصاد ضربه می زند، همت مسؤولان باید این باشد که کشور همه چیز را تولید کند تا در نتیجه کار ایجاد شده و کالاها ارزان تر شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بانک ها ثروت و پول مردم را در اختیار دارند، بانک ها می توانند در کمک به اقتصاد نقش ایفا کنند به این معنا که بانک ها واسطه در گرفتن پول و دادن به بخش خصوصی باشند نه این که خودشان تجارت کنند

وی اضافه کرد: چندین بار تذکر دادیم که دیرکرد بانک ها ربا بوده و حرام است اما کار خود را انجام می دهند، با عناوین دیگر هم ربا خواری می کنند، مسأله بانک ها مشکلی است که به آقای سیف هم تذکر دادم، بانکداری ما باید بدون ربا باشد، باید برای این که مردم در مدت معین بدهند در ابتدا شرط کنند که اگر در روز معین ادا نشد به عنوان جریمه مبلغی مشخص بدهد، برای یک بار به مقدار مشخص اشکال ندارد نه این که سود روی سود قرار دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در برخی کشورهای غربی ۹۹ درصد ربا دهنده و یک درصد ربا می گیرند و همه کارها به دست رباخواران بوده و دولت ها را آن ها به وجود می آورند؛ باید چشم ما به مملکت خودمان باشد.

وی افزود: فعالان اقتصادی از کشورهای غربی به ایران آمدند اما چه سودی داشت، این ها هیچگاه به درد و مشکل ما توجه ندارند و فایده ای به ما نمی رسانند، باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم، اگر در داخل صنعت، کشاورزی، تولید و بخش خصوصی را تقویت کنیم می توانیم موفق باشیم چون مملکت ما کشوری غنی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر انقلاب است اقدام و عمل مهم است، اظهار داشت: اقتصاد باید رونق پیدا کند، متأسفانه امروز گرانی و بیکاری مردم را آزرده کرده و آن ها را رنج می دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 6 =