عضو اتاق تبلیغ خراسان: نشاط و سرزندگی کانون خانواده را استحکام می بخشد

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: نشاط و سر زندگی بسیاری از مشکلات را حل و کانون خانواده را مستحکم می کند.

حجت الاسلام راشد یزدی در مراسم پیوند آسمانی زوج های دانشجو در حرم مطهر رضوی گفت: شناخت ظرافت ها و ویژگی های شخصیتی زن و مرد می تواند به پایداری و استحکام خانواده کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: خداوند متعال روحیه زنان را لطیف آفریده و مردان همواره بایستی به این نکته در زندگی مشترک دقت کنند، زنان نیز می بایست به اقتدار و استقلال همسرشان احترام بگذارند.

حجت الاسلام راشدیزدی با تاکید بر اینکه خداوند همه ذرات و موجودات عالم را زوج آفریده و همه کائنات میل به ترکیب و زوج شدن دارند، تصریح کرد: تکامل انسانها نیز در گرو ازدواج است و با زوجیت است که به زن و مرد آرامش دست یابد.

این کارشناس مسائل مذهبی، تامین امنیت جسمی و روحی را از اهداف ازدواج برشمرد و افزود: زندگی بدون نشاط، دچار مرگ تدریجی می شود و کسی که به این امر توجه نداشته به کام مرگ فرو می رود.

وی، ازدواج های دانشجویی را از موفق ترین ازدواج ها در جامعه عنوان و تصریح کرد: این به خاطر آن است که دانشجویان با آگاهی و شناخت یکدیگر را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام راشدیزدی به زوج های جوان توصیه کرد: آغاز زندگی مشترک از جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) را قدر بدانید و با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) پایه های زندگی خود را استحکام بخشید.

گفتنی است بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت)، از ۲۲ دیماه تا پایان اردیبهشت ماه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مشهد مقدس برگزار و پیش بینی می شود تا پایان این طرح، سی هزار زوج دانشجو در این مراسم شرکت کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 9