رواج مدرک گرایی از سوی غرب مانع ازدواج به موقع جوانان شد

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی با بیان اینکه مدرک گرایی معیار ازدواج واقع شده است، گفت: اروپا با ترویج علم و پیشرفت سعی بر جایگزینی علم به جای اهل بیت(ع) داشت اما نه علم واقعی بلکه مدرک گرایی علم و تحصیل که از عوامل تأخیر در ازدواج جوانان است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، عضو اتاق فکر خراسان رضوی واستاد اخلاق حوزه علمیه مشهد، امروز چهارم اسفند ماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بیان کرد: اروپا با  ترویج علم و پیشرفت سعی بر جایگزینی علم به جای اهل بیت(ع) داشت که حاصل آن مدرک گرایی جوانان و بعضا معیار ازدواج شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مدرک تحصیلات آکادمیک معیار ازدواج برای برخی خانواده ها شده است، افزود: مدرک علمی با نفس علم تفاوت دارد بنابراین کسی که زندگی خود را مطابق مدرک علمی تنظیم کند، نتیجه آن چیزی جز مشقت و سختی روز افزون نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی متذکر شد: خالق بیش از هر کس دیگری به مخلوقش آگاه و مسلط است و قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی قبل از خلقت آدم درباره نحوه زندگی بشر نوشته است در نتیجه بهترین روش زندگی را اسلام ارائه می کند.

وی با اشاره به انتخاب همسر شایسته اظهار کرد: پس از ازدواج، اولاد مهمترین چیزی است که نصیب انسان می شود، نهالی که سرمایه مشترک زن و مرد است اما تأثیرگذاری زن به عنوان مادربر شکل گیری شخصیت فرزند بیشتر است.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه علاقه مندی زن به مال و ثروت مناسب نیست، ابراز کرد: متأسفانه برخی پدران از روی بی توجهی گمان می کنند زن هم باید مانند مرد تاجر، کاسب و کارمند باشد و تا امورات زندگیش تأمین شود، از این رو به علم بیشتر توجه می کنند و نسبت به دین و آشناسازی آن بی توجه اند.

حجت الاسلام طباطبایی در بخش دیگر سخنانش به وضعیت مسلمانان گرفتار صهیونیست اشاره کرد و گفت: هر گونه کمک به برادران دینی ما در یمن و فلسطین که درگیر جنگ هستند، سنگری در برابر اسرائیل است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پس از ازدواج با حضرت خدیجه(س) بخشی از اموال او را برای کفار خرج کرد، خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه برخی از هم‌وطنان ما با استدلال بالا بودن مخارج زندگی از کمک به برادران دینی ما در یمن و فلسطین اجتناب می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 7