در حکمی از سوی مدیر حوزه علمیه خراسان؛ حجت الاسلام فیض آبادی مدیر مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد شد

حجت الاسلام فیض آبادی از سوی مدیر حوزه علمیه خراسان به عنوان مدیر مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پس از دیدار تولیت آستان قدس رضوی، دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان از مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی در حکمی، حجت الاسلام محمد صادق جهانگیر فیض آبادی، عضو اتاق تبلیغ خراسان و معاون تبلیغ اسبق دفتر تبلیغات اسلامی خراسان را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) مشهد منصوب کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در این حکم مدارس علمیه را یکی از پربارترین مراکز علمی تشیع و مهد پرورش بزرگان نام آور در دانش های اسلامی، طی قرن های مختلف دانست که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) از رشد چشمگیری برخوردار شده، بنابراین صیانت و حفظ این میراث گرانبها نیازمند تلاشی مضاعف و شکوفایی آن به مدیریتی عالم، جامع و دلسوز نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در این حکم خطاب به حجت الاسلام فیض آبادی چنین نگاشته است: نظر به توانمندی علمی، حسن تجربه و برخورداری جنابعالی از صلاحیت های لازم، شما را به عنوان مدیر مدرسه علمیه آیت الله خوئی(ره) به مدت دو سال منصوب می کنم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرده که مدیر جدید این مدرسه بتواند در پرتو الطاف الهی و توجهات خاص حضرت ولی عصر(عج) ضمن استفاده از ظرفیت های بالای معنوی، تربیتی، آموزشی و توانمندی های موجود آن مدرسه مبارکه با برنامه ریزی دقیق زمینه رشد و پرورش جوانانی متدین، فاضل و انقلابی را در راستای اهداف تحولی حوزه علمیه و اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ و معارف اسلامی فراهم سازد.

مختصری از زندگینامه مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی مشهد

حجت الاسلام محمد صادق جهانگیر فیض آبادی، فرزند اسماعیل متولد سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در تهران، شیفته تحصیل علوم دینی بود که سال ۱۳۵۵ وارد حوزه علمیه مشهد گردد. سطح یک را در دیار مشهد سپری کرد و پس از آن در مسیر دانش افزایی رهسپار قم شد و از محضر اساتید برجسته ‌حوزه علمیه قم بهره‌ های فراوان برد سطح ۲ را از محضر آیات ستوده، دوزدوزانی و اعتمادی فرا گرفت، سطح عالی را در محضر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله العظمی مکارم شیرازی تلمذ کرد. پس از آن به جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه برگشت تا در آنجا به خدمت و تحصیل و تدریس بپردازد.

وی در سالهای ابتدایی دهه ۶۰ به عنوان پژوهشگر با دفتر تبلیغات اسلامی قم همکاری داشت و پس از آن ادامه فعالیت خود را در دفتر تبلیغات مشهد با عناوین معاونت آموزش و معاونت تبلیغ به صورت علمی و اجرایی پیگیر بود. هم زمان در مشهد به تدریس در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشغول بود و در این اواخر نیز به  عنوان مدیر در مدرسه علمیه باقرالعلوم واقع در خیابان شهید نواب صفوی مشغول به فعالیت بود.

کتاب معجم بحارالانوار ثمره فعالیت وی به عنوان نویسنده از سوی دفترتبلیغات اسلامی قم در سال ۱۳۷۰ چاپ شد که به زبان عربی تهیه شده است. وی در سالهایی که به عنوان معاون تبلیغ در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان مشغول فعالیت بود تلاش های بسیاری در راستای افزایش کمی و کیفی مبلغان و شیوه های نوین ارتباط با مخاطب داشت و برنامه هایی در مسیر آماده سازی و رشد مبلغان برتر، نخبگان تبلیغ و نیز تربیت مبلغ برای تبلیغ در همه گروه های سنی نظیر کودکان و نوجوانان و بالاتر را اجرا کرد که هم اکنون پس از سالها نیز همان برنامه ها در حال اجرا و پیگیری است






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15