آیت‌الله وحیدخراسانی: تحصن‌کنندگان خراسان جنوبی ثابت‌قدم باشند/ با رئیس جمهور صحبت می‌کنم/ آیت الله سیدمصباح عاملی خبر داد :اعلام آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن علمای خراسان جنوبی /به نشانه اعتراض به برکنار نشدن استاندار خراسان جنوبی ائمه جمعه خراسان جنوبی نمازهای جمعه را اقامه نکردند

خبرگزاری فارس: تحصن‌کنندگان خراسان جنوبی ثابت‌قدم باشند/ با رئیس جمهور صحبت می‌کنم

 مرجع عظام تقلید طی تماس تلفنی با مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: تحصن‌کنندگان خراسان جنوبی ثابت‌قدم باشند و با رئیس جمهور صحبت می‌کنم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در سومین روز از تحصن علما، ائمه جمعه و روحانیون خراسان جنوبی آیت‌الله وحید خراسانی از تحصن‌کنندگان خواست ثابت‌قدم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدرالدین عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: طی تماس تلفنی با دفتر آیت‌الله وحید خراسانی؛ این مرجع تقلید خطاب به تحصن‌کنندگان خراسان جنوبی فرمودند ثابت قدم باشید، با رئیس جمهور صحبت می‌کنم.

خروش انقلابی روحانیون و علمای خراسان جنوبی در واکنش به سکوت سه‌هفته‌ای وزارت کشور مقابل سخنان ضددینی و هنجارشکنانه استاندار از ۱۸ اسفندماه آغاز شده است.

به نشانه اعتراض به برکنار نشدن استاندار خراسان جنوبی

ائمه جمعه خراسان جنوبی نمازهای جمعه را اقامه نکردند

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه خراسان جنوبی نمازهای جمعه را اقامه نکردند

ائمه جمعه استان خراسان جنوبی نمازهای جمعه را به نشانه اعتراض به برکنار نشدن استاندار خراسان جنوبی اقامه نکردند و امروز ائمه جمعه موقت نماز خواندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تحصن علما و طلاب و ائمه جمعه خراسان جنوبی امروز وارد روز سوم شد و ائمه جمعه استان خراسان جنوبی نیز نمازهای جمعه را به نشانه اعتراض به عدم برکناری استاندار خراسان جنوبی اقامه نکردند و امروز ائمه جمعه موقت نماز خواندند.

گفته می‌شود در صورت عدم برکناری استاندار نمازهای جمعه هفته آینده تعطیل می‌شود.

آیت الله سیدمصباح عاملی خبر داد

اعلام آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن علمای خراسان جنوبی

آیت الله سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان از اعلام آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طی تماس تلفنی آیت الله سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان با سخنگوی متحصنین خراسان جنوبی آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن اعلام شد.

تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی در واکنش به سکوت ۳ هفته ای وزارت کشور مقابل سخنان هنجارشکنانه استاندار از بامداد روز گذشته آغاز شده و متحصنین اعلام کرده اند تا برکناری استاندار ضمن تعطیلی حوزه ها تحصن ادامه خواهد داشت.

به دنبال سکوت وزارت کشور مقابل سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی مبنی بر عدم ضربه رقص زن و مرد به اسلام چند روز قبل و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کویر سه قلعه سرایان رقص دختر و پسر برگزار شد.

تحصن طلاب و روحانیون خراسان جنوبی وارد روز سوم شد

تحصن طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه آغاز شده است امروز نیز به دلیل به نتیجه نرسیدن درخواست خود وارد روز سوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اساتید، فضلا و روحانیون حوزه های علمیه خراسان جنوبی که به خاطر سکوت ۳ هفته ای وزارت کشور به سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی در مدرسه سفیران هدایت بیرجند تحصن کرده بودند امروز وارد روز سوم شد.

شب گذشته نیز معاون سیاسی وزیر کشور در ساعات پایانی شب در جمع متحصنین حضور پیدا کرد و به سخنان سخنگوی این تحصن گوش داد.

با صدور بیانیه ای انجام شد

حمایت جمعی از طلاب قم از تحصن انقلابی ائمه جمعه، علما و روحانیون خراسان جنوبی

جمعی از طلاب قم با صدور بیانیه‌ای از تحصن انقلابی ائمه جمعه، علما و روحانیون خراسان جنوبی حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طلاب و روحانیون شهرستان های قاینات و زیرکوه  مقیم قم با صدور بیانیه حمایت خود را از تحصن انقلابی ائمه جمعه، علما و روحانیون خراسان جنوبی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جریانی در داخل کشور به دنبال دو قطبی سازی‌هایی در ساحت‌های مختلف است، این جریان از هر فرصتی برای دستیابی به این هدف بهره می‌گیرد، اظهارات نسنجیده نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی را باید در همین جهت ارزیابی کرد.

این بیانیه می افزاید: این اظهارات نسنجیده و ضد ارزشی موجی از اعتراض و خشم را به دنبال داشت و در پی بی اعتنایی استاندار خراسان جنوبی، علما، اساتید و طلاب و فضلای استان اقدام به برگزاری تجمعات، مراسم اعتراض آمیز و برگزاری تحصن کرده‌اند.

در این بیانیه اشاره شده است: ما طلاب و فضلای شهرستان‌های قاین و زیرکوه مقیم قم ضمن تجلیل و اعلام حمایت صریح و قطعی از مواضع صریح نماینده محترم ولی فقیه آیت‌الله عبادی(حفظه الله)، ائمه جمعه، علما، طلاب، روحانیون و عموم اقشار ولایت مدار و متدین، خواستار رسیدگی فوری مسؤولان و مقامات ذیربط به ماجرای اتفاقات اخیر هستیم.

در بیانیه جمعی از طلاب قم آمده است: به مسؤولان کشوری و استانی توصیه می‌کنیم به جای حاشیه‌سازی و ایجاد دو قطبی‌های کاذب در جامعه، همت خود را معطوف حل مشکلات مردم و منطقه محروم خراسان جنوبی کنند و چهره محرومیت از این منطقه بزدایند.

در پایان به همگان اعلام و تاکید می‌کنیم روحانیت همچون گذشته در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در صحنه حاضر است و با بصیرت مثال‌زدنی اجازه سوء استفاده به مغرضان و بدخواهان نخواهد داد و جریان‌های معلوم الحال را در رسیدن به اهداف شان ناکام خواهد گذاشت.

اعلام حمایت جمعی از خبرنگاران خراسان جنوبی از تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی/تحریم خبری و تصویری استاندار از فردا

خبرنگاران خراسان جنوبی با قرائت بیانیه ای در جمع متحصنین حمایت خود را از تحصن علما و ائمه جمعه اعلام کردند و ازتحریم خبری و تصویری استاندار از فردا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  خبرنگاران خراسان جنوبی ساعتی قبل با قرائت بیانیه ای در جمع متحصنین حمایت خود را از تحصن علما و ائمه جمعه اعلام کردند.

در این بیانیه جمعی از خبرنگاران جسارت انجام شده توسط استاندار غیر بومی خراسان جنوبی را محضر امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و همچنین مراجع عظام تقلید و ائمه محترم جمعه، روحانیت، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و جمیع مردم انقلابی خراسان جنوبی تسلیت گفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نفوذ تفکر ضد دینی و نفود جریان روشن فکر غرب زده و کنار زدن اندیشه دینی و علما و روحانیت  همچنان که موجب انحراف مشروطیت و دخالت بیگانگان و دست کم گرفتن خطر استعمار غرب، تفرقه و اختلاف بین رهبران نهضت شد امروز نیز هم در بدنه کشور و هم در استان به دنبال تفرقه و اختلاف بین مردم و مسئولان است.

خبرنگاران در این بیانیه تاکید کردند: تحصن ۲ روز اخیر در استان قدرت مذهب و روحانیت، تحکیم رابطه بین مردم و مرجعیت، ارائه الگویی از نظام مبتنی بر ولایت فقیه را نمایان می کند و ماهیت هنجارشکنانه استاندار غیربومی خراسان جنوبی را آشکار کرده و در روزهای آتی بیش از پیش آشکار خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید: ما معتقدیم همچنان که امام راحل هشدار داد؛ نباید بگذاریم حکومت دست نااهلان بیفتد و اگر دین از صحنه زندگی برداشته شود دیگر نهضتی باقی نمی ماند و انقلاب اسلامی بی روح می شود.

خبرنگاران در این بیانیه تاکید کردند: متاسفانه وقتی میگوییم سخن دشمن از دهان برخی نیروها و مسئولان داخلی شنیده می شود عده ای می گویند اینان فرزندان انقلاب هستند و از فیلترهای امنیتی عبور کرده اند و چطور ممکن است خیانت کنند؟ به فرموده امام نیز در شروع مبارزات اسلامی نیز اگر می‌خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است!

در این بیانیه همچنین آمده است: معتقدیم مخالفان دین و انقلاب در هر دوره ای حتی در مسئولیت های مختلف حضور داشته و کشمیری ها همچنان در حال نفوذ در بدنه اجرایی کشور هستند و اگر مقابل هشدارهای متعدد رهبر انقلاب در خصوص نفوذ دشمن هوشیار نباشیم باید منتظر عواقب سنگین آن باشیم.

این بیانیه می افزاید: امروز عده ای در استان می گویند باید وحدت باشد. سوال اینجاست مگر با طاغوت می شود وحدت کرد؟ چطور باید با فرد و یا افرادی که سخن بیگانه و ضد اسلام را طرح می کنند وحدت کنیم؟ چرا برخی دم از پشتیبانی از نماینده ولی فقیه می زنند اما در میدان عمل راهی متفاوت دارند.؟ معتقدیم حتی جلسه کاری گذاشتن با افرادی که تفکرات هنجارشکنانه دارند اشکال دارد و در صورت عدم واکنش جدی سیلی محکمی خواهیم خورد.

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: ما جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران خراسان جنوبی با تحریم خبری و تصویری استاندار خراسان جنوبی حمایت خود را از تحصن علما، فضلا و ائمه جمعه خراسان جنوبی اعلام کرده و در کنار آیت الله عبادی نماینده معزز ولی فقیه اظهارات سخیف و مسئله دار و هدفمند استاندار خراسان جنوبی را محکوم کرده و از امت انقلابی نیز می خواهیم به سیل خروشان علما و روحانیت بپیوندند. قطعا سکوت در این مقطع حساس ضربه محکمی به اسلام و دین خواهد زد که بعدا عواقب آن دامن تک تک آحاد ملت را خواهد گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 4 =