در پی تحصن علما و روحانیان خراسان جنوبی؛ دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیانیه ای صادر کرد/امام جمعه نهبندان در جمع تحصن‌کنندگان: از توهین به نماینده ولی فقیه در استان نمی‌گذریم/سخنگوی تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی: تحصن تا زمان روشن شدن تکلیف استان ادامه دارد/

دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پی تحصن علما، روحانیان و مردم خراسان جنوبی و سفر قائم مقام وزیر کشور به استان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پی تحصن علما، روحانیان و مردم خراسان جنوبی و سفر قائم مقام وزیر کشور به استان بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

احتراما به اطلاع مردم شریف خراسان جنوبی می رساند؛ دفتر نماینده معزز ولی فقیه در استان ضمن حمایت از تحصن ائمه جمعه، روحانیون و طلاب که برای دفاع از اسلام و ارزش های دینی در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند جمع شده اند، اعلام می دارد که اخبار مرتبط با دفتر معظم له از طریق بسترهای ارتباطی ( WWW.EBADI-KHJ.IR  ) و (@NEWS_EBADI  ) بیان می شود.

بنابر درخواست های مکرر مردم شریف استان مبنی بر شفاف سازی جریان سفر آقایان مقیمی و شوشتری قائم مقام محترم وزیر و رئیس محترم حراست وزارت کشور توضیحات ذیل را تقدیم می دارد:

روز گذشته از طریق معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی طی تماسی با دفتر نماینده ولی فقیه، از سفر نمایندگان محترم وزیر کشور به بیرجند خبر دادند و درخواست دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی را مطرح کردند.

در جریان این درخواست حجت الاسلام والمسلمین عبادی اعلام کردند که هدف از سفر نمایندگان وزیر کشور رسیدگی به درخواست های تحصن کنندگان و معترضین است و می طلبد قائم مقام محترم وزیر کشور در ابتدا به دیدار متحصنین و نمایندگان آنان (ائمه جمعه حاضر در تحصن) بروند و در جریان موضوعات و مسائل  مد نظر آنها قرار گیرند.

وی(نماینده معزز ولی فقیه) در ادامه تأکید کردند، پس از برگزاری نشست قائم مقام وزیر کشور با متحصنین و دریافت گزارش این دیدار، آمادگی دارم تا با نمایندگان محترم وزیر کشور به همراه ائمه جمعه و طلاب (انتخاب ائمه جمعه و طلاب برای حضور در این نشست بر عهده سخنگوی محترم متحصنین گذاشته شد.) نشستی برای استماع مطالب طرفین داشته باشیم.

بر همین اساس صبح روز جمعه (٢٠ اسفندماه)، نشستی با قائم مقام وزیر و رییس حراست وزارت کشور در محل دفتر نماینده ولی فقیه به اتفاق جمعی از ائمه جمعه و طلاب برگزار شد، در این نشست نیز نماینده محترم متحصنین و جمعی از ائمه جمعه به بیان مسائل کنونی استان پرداختند.

در این نشست نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی در سخنانی خطاب به نمایندگان محترم وزیر کشور بیان کرد: بنده می خواستم که نظرات گفته شود و به جمع بندی نیز برسد، همانطوری که در صحبت ها مطرح شد باید در اینجا به نتیجه برسیم و اگر به نتیجه نرسیدیم؛ شما با مسئولیتی که تشریف آوردید و زحمتی که کشیدید، این آقایان معظم (ائمه محترم جمعه) که یک نظر شخصی ندارند و هر کدام از یک شهرستان آمدند و وقتی که برگردند از آنها می پرسند نتیجه چه شد؛ جمع کردن آن کار دشواری است، هر تدبیری که دارید و یا با وزیر محترم کشور تماسی بگیرید و یا با هم مشورت کنید تا به یک نتیجه برسید؛ تا اینها وقتی به شهرستان برمی گردند بگویند چکار کرده اند؛ اینها شخص نیستند اینها افکار عمومی شهرستان به آنان گره خورده است.

بنابراین گزارش در ابتدای این دیدار مشترک، حجت الاسلام عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه با بیانی صریح و رسا ضمن تکذیب خبر درخواست مکرر استاندار و معاون سیاسی وی مبنی بر دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی در طی حدود ٢٠ روز گذشته، اعلام کرد: از حضور نمایندگان محترم وزیر کشور برای رسیدگی به درخواست متحصنین تشکر داریم.

وی در ادامه یادآور شد: بایستی در ابتدای این نشست مشخص گردد حضرتعالی (قائم مقام محترم وزیر کشور) در چه سطحی از اختیارات به بیرجند سفر کرده اید؟ آیا این سفر صرفا برای تهیه گزارش از فضای متحصنین می باشد؟ و یا قرار است اقدامی صورت بگیرد؟

حجت الاسلام عارفی در ادامه خواستار تماس مستقیم آقای مقیمی با وزیر محترم کشور و ارائه گزارش استان شد و مطرح کرد از شخص وزیر دستور بگیرید برای اقدامات لازم که مردم باید نتیجه آن را بدانند؛ که متأسفانه در این نشست از سوی قائم مقام محترم وزیر کشور اقدامی نیز در این زمینه صورت نگرفت.

در خاتمه با تقدیر از آحاد مردم شریف استان خراسان جنوبی، تقاضا داریم ضمن صبر و استقامت بر مواضع به حق ائمه محترم جمعه و روحانیون انقلابی استان استوار بوده و با هوشیاری و بصیرت اجازه سوء استفاده به بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندهند.

والسلام

دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

امام جمعه نهبندان در جمع تحصن‌کنندگان:

از توهین به نماینده ولی فقیه در استان نمی‌گذریم

امام جمعه نهبندان گفت:‌ از توهین به آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه نمی گذریم زیرا اگر مقابل آنهایی که می گویند مطالب آیت‌الله عبادی مورد تایید نیست ایستادگی نکنیم؛ رهبر معظم انقلاب را تکذیب خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌السلام و المسلمین عباسعلی خزاعی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون در مدرسه سفیران هدایت اظهار داشت : امروز می‌گویند مطالب دفتر آیت‌الله عبادی مورد تایید نیست و فردا می‌گویند مطالب دفتر مقام معظم رهبری مورد تایید نیست.

وی تاکید کرد: افرادی که برای بررسی اوضاع با پول بیت‌المال به بیرجند آمده بودند مصاحبه‌ای کردند و گفتند مطالب مورد تایید نبود.

 امام جمعه نهبندان افزود:‌ کدام مطالب مورد تایید نیست؟ آن مطالبی که امامان جمعه در محضر آیت الله عبادی می‌گویند؟
خزاعی با اشاره به مصاحبه قائم مقام وزیر کشور، تصریح کرد: ما این سخنان را یک توهین بزرگ می‌دانیم؛ مگر می‌شود در محضر آیت‌الله عبادی خلاف سخن گفت؟
وی خطاب به نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، اظهار کرد: شما این توهین را در مجلس پیگیری کنید.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه ما نمی‌پذیریم که شخصی بیاید در دفتر آیت‌الله عبادی و بگوید مطالب آنجا مورد تایید نیست، افزود: از همه مطالب شخصی و توهین‌هایی که به ما شد گذشتیم اما به تو هین به آیت الله عبادی نمیگذریم.
خزاعی گفت: امروز می‌گویند مطالب دفتر آیت الله عبادی مورد تایید نیست و فردا می‌گویند مطالب دفتر مقام معظم رهبری مورد تایید نیست.
وی اظهار داشت: آقای مقیمی، قائم مقام وزیر کشور و تیم همراهشان نسبت به هزینه‌ای که برایشان شده مسؤول هستند چراکه مسؤولیت خود را درست انجام ندادند.

سخنگوی تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی:

تحصن تا زمان روشن شدن تکلیف استان ادامه دارد/معاون وزیر حتی حاضر به زنگ زدن به وزیر نشد

سخنگوی تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: برگزاری تحصن تا زمان روشن شدن تکلیف استان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی عصر امروز در نشست خبری، پیرامون تحصن برگزار شده در حوزه سفیران بیرجند، اظهار داشت: تحصن برگزار شده به ابتکار روحانیت و با حضور ائمه جمعه، روحانیون، ائمه جماعات مساجد، طلاب و علمای سراسر استان در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این تحصن در راستای دفاع از دین و احکام دینی برگزار می‌شود، بیان داشت: متأسفانه عده‌ای تحصن را به یک کلمه استاندار خلاصه کرده‌اند.

سخنگوی تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: رقص زن و مرد آن جمله‌ای است که بعضی از افراد بر روی  آن مانور داده‌اند در صورتی که سخنان استاندار در جواز رقص زن و مرد خلاصه نمی‌‌شود.

بابایی ادامه داد: در مسأله جواز رقص که خلاف شرع است از زمان غیبت امام زمان(عج) تا کنون حتی یک مرجع تقلید مجوز حلیت رقص را برای زن و مرد به ویژه برای مردان نداده و این دخالت در امور دینی آن هم بدون تخصص است.

وی متذکر شد: افرادی که سر رشته در مباحث دینی ندارند نباید در این مباحث دخالت کنند.

در چهارمین روز متوالی؛
تحصن طلاب و روحانیون خراسان جنوبی ادامه دارد
در چهارمین روز متوالی تحصن طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی از صبح امروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تحصن طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در پی سخنان استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه آغاز شده است امروز نیز ادامه دارد.

همچنین جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و تشکل‌های حوزوی در نامه‌ای به رئیس جمهور از حرکت علما و مردم خراسان جنوبی حمایت کردند.

 در نامه سرگشاده جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و تشکل‌های حوزوی به ریاست محترم جمهوری در واکنش به اظهارات ضد دینی استاندار خراسان جنوبی آمده است، با توجه به تذکرات مکرر مراجع عظام تقلید، روحانیون و متدینین به عملکرد ناصواب دولت محترم در حوزه‌های مختلف، به عرض می‌رسانیم که مشکلات اقتصادی، ادبیات ناصحیح شما و همکارانتان، کم‌کاری دولت در حوزه‏‌های علمی آموزشی، محیط زیست، ضعف مشهود دیپلماسی بین ‌المللی و بسیاری دیگر از نارسایی ها، شاید برای مردم شریف و بصیر ایران اسلامی قابل تحمل باشد، لکن آنجا که بحث اسلام عزیز در میان است، دیگر جان دادن هم برایشان آسان است که زیباترین تجلی آن در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به وضوح هر چه تمام دیده شد و این روزها هم که شاهد پرپر شدن عزیزانمان در دفاع از حرم ‏ها و حریم اهل بیت (ع) هستیم.
در این نامه خطاب به آقای روحانی آمده است: وقتی تحریف عاشور از تریبون ریاست جمهوری و توسط شخص جنابعالی صورت می‏‌گیرد، زمینه زیر سوال بردن احکام الهی را برای نماینده عالی دولت شما فراهم می‌شود.
در ادامه این نامه بیان شده است:‌ ما اساتید و طلاب حوزه علمیه قم ضمن حمایت همه جانبه از روحانیت جلیل القدر، بصیر و انقلابی استان خراسان جنوبی بویژه آیت‌الله عبادی، نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله رئیسی، نماینده خبرگان رهبری در استان، ائمه جمعه و جماعات و مدیریت، اساتید و طلاب سفیران هدایت معصومیه بیرجند و دیگر مدارس علمیه استان، دانشجویان و آحاد مردم متدین، عزیز، شریف، انقلابی، شهیدپرور و همیشه در صحنه بیرجند و استان خراسان جنوبی، از برادران عزیزمان می‏‌خواهیم تا رسیدن به اهداف تحصن که حداقل آن عزل و توبیخ استاندار نالایق است ایستادگی کنند و بدانند که همه امت حزب الله با آنها خواهند بود.
رئیس شورای هماهنگی نیروها و گروه های فرهنگی حوزوی، دبیرخانه طرح حفظ و ارتقاء سلامت سیاسی و فکری، مجمع مثل عمار، مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، مجمع امر به معروف و نهی از منکر، مجمع روشنگری و مطالبه گری طلاب و روحانیون انقلاب اسلامی و حوزه علمیه سفیران هدایت قم.






یک نظر برای در پی تحصن علما و روحانیان خراسان جنوبی؛ دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیانیه ای صادر کرد/امام جمعه نهبندان در جمع تحصن‌کنندگان: از توهین به نماینده ولی فقیه در استان نمی‌گذریم/سخنگوی تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی: تحصن تا زمان روشن شدن تکلیف استان ادامه دارد/

  1. عبذاللهی گفت:

    احسنت به طلاب و علمای خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 8