رییس دبیرخانه مرکزی اجلاسیه نمایندگان اعتبات مقدس جهان: زیارت، جنگ نرم اندیشه مومنان در جهان اسلام است

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی استان قدس رضوی آستان‌های مقدس زیارت را پناهگاه معنوی میلیون‌ها انسان خداجو و آزادی‌خواه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام که در آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، به تشریح ظرفیت‌های فکری و معنوی آستان‌های مقدس پرداخت و اظهار داشت: باید توجه داشت که زیارت در آستان‌های مقدس ظرفیت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیری در حوزه‌های  فکری، معنوی و مدیریتی در جهان اسلام هستند؛ بر این اساس می‌توان زیارت را با ادبیاتی دیگر مورد تحلیل قرار داد.

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی استان قدس رضوی با اشاره به این‌که هویت زیارت در جهان اسلام قدرت نرم فکری مؤمنان است، گفت: در جهان اسلام موضوع زیارت بسیاری از مناسبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ملت‌ها را رقم‌زده است؛ این در حالی است که گردهمایی اربعین حسینی در کربلای معلی نمونه بارز نقش‌آفرینی مؤمنان در سبک زیارت است.

حجت‌الاسلام حسینی در توصیف گردهمایی اربعین افزود: در این گردهمایی میلیون‌ها انسان آزاده و عاشق اهل‌بیت (ع) در یک زمان با یک پیام مشخص که هویت دلدادگی به ساحت اهل‌بیتبیت (ع) را ترسیم می‌کند در راستای تحقق صلح، دوستی، محبت و آرامش برای همه انسان‌ها و همچنین حقیقت ایستادگی در برابر استکبار جهانی به راهپیمایی می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی استان قدس رضوی آستان‌های مقدس  زیارت را پناهگاه معنوی میلیون‌ها انسان خداجو و آزادی‌خواه دانست و گفت: باید توجه داشت که هرکدام از آستان‌ها ظرفیتی خاص دارند و همسویی همه آنها با یکدیگر می‌تواند گام مهمی برای تحقق اهداف جهان اسلام باشد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت انتقال تجارب مدیریتی بین عتبات مقدس در جهان اسلام، اظهار داشت: با ابتکار آستان مقدس رضوی در سالروز میلاد امام رضا (ع) نخستین اجتماع مبارک متولیان اعتاب و آستان‌ها و مزارهای شریف از ایران اسلامی و عراق و سوریه برگزار شد و تفاهم‌نامه‌ای با عنوان جامعه همکاری مشترک میان اعتاب مقدس به امضا رسیده است.

رییس دبیرخانه مرکزی اجلاسیه نمایندگان عتبات مقدس جهان اسلام با اشاره به نتیجه تفاهم‌نامه عتاب در اولین اجماع نمایندگان آستان‌های مقدسه افزود: نتیجه این تفاهم‌نامه تاثیرگذاری بیشتر در تبیین آموزه‌های اسلامی، قرآنی، اهل بیت (ع) و همچنین انتقال تجربیات میان آستان‌ها، گسترش ارتباط، تعاملات سازنده و مؤثر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فکری و خدمات به زائران در آستان‌های مقدس بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی از برگزاری اجلاسیه دوم عتبات در روز ۲۷ رجب به میزبانی حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد و گفت: دستور اجلاس دوم در کربلای معلی منشور حقوق زائر خواهد بود که البته منوط بر آماده شدن متن و سند منشور حقوق زائر است.

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی استان قدس رضوی از گرایش جهانی آزادی خواهان دنیا به مکتب اهل بیت (ع) خبر داد و عنوان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب در قرائت قرآن و مراجعه جوانان اروپا و آمریکا به قرآن داشتند نشان‌دهنده این حقیقت است که این مکتب و این تعالیم همچنان قوی در مسیر تمدن سازی در حال احیاء مبانی باطنی بشری به‌سوی سعادت است./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 4 =