حفظ عفت عمومی در گرو ازدواج به موقع است

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: ازدواج بزرگترین راه برای تشکیل خانواده و حفظ عفت عمومی است و تأخیر آن سبب زیاد شدن فساد در جامعه می شود.

حجت الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی، عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اظهار کرد: یکی از دلایل توحید نظم حاکم در هستی است، خداوند آنقدر جهان را با نظم آفریده است که این نظم دلیل بر وحدانیت اوست؛ طلوع و غروب خورشید، شب و روز و فصل های چهارگانه از مصداق‌های این نظم است.

وی افزود: تأنی و آرامش از جانب پروردگار است و شتاب و عجله کار خوبی نیست ولی برخی شرایط و موارد چون ادای دین، دفن میت، تزویج دختران و پسران خود استثنا هستند که در انجام آن باید شتاب کرد.

مدیر مرکز فقهی اهل بیت مشهد عنوان کرد: ادای دین یکی از این موارد است چه حق الله و چه حق الناس از دیونی است که باید در ادای آن عجله کرد، نماز از دیون الهی است که اقامه اول اول وقت رضوان الله و نماز آخر وقت غفران الله است.

وی با بیان اینکه حق الناس از حق الله مهم‌تر است، گفت: بنا به روایات اگر فرد در حال نماز باشد و طلبکار طلب خود را از او مطالبه کند، چنانچه بتواند در بین نماز طلب او را بدهد، باید در همان حال بپردازد و اگر بدون شکستن نماز، دادن طلب او ممکن نیست باید نماز را بشکند و طلب او را بدهد، بعد نماز را بخواند.

حجت الاسلام رجایی خراسانی با اشاره به ازدواج جوانان ادامه داد: غریزه جنسی چه در دختر و چه در پسر مانند غذا است همانند شخص گرسنه که نیاز به غذا دارد و باید این نیازش نیز تأمین شود.

وی افزود: ازدواج از مسائلی که است که باید در آن عجله و شتاب کرد وگرنه مفاسد در جامعه زیاد می شود، ازدواج بزرگترین راه برای تشکیل خانواده و حفظ عفت عمومی است.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان ابراز کرد: متأسفانه امروز برخلاف دستور اسلام ازدواج جوانان خیلی زیاد به تأخیر افتاده است؛ جوان در اوج شهوت در تجرد به سر می برد، دورانی که حفظ عفت و پاکدامنی یعنی همان جهاداکبر خیلی سخت است.

مدیر مرکز فقهی اهل بیت مشهد مطرح کرد: برخی از رسم و رسوم های نادرست و غلط از جمله تهیه جهیزیه و سیسمونی فروان، مهریه های بالا مانع این مهم شده است؛ الگو بودن حضرت زهرای مرضیه(س) افسانه و داستان نیست بلکه باید به آن توجه داشت و از آن درس گرفت.

وی با بیان اینکه زمینی که فرد عذب روی آن می خوابد ۷۰ مرتبه به خدا پناه می برد. اظهار کرد: جوان مجرد حیران و سرگردان است، نه تمرکز فکری و نه تمرکز جسمی دارد که با ازدواج سامان می یابد و نعمت‌های الهی بر او سرازیر می شود.

حجت الاسلام رجایی خراسانی افزود: ازدواج و اتخاذ همسر سبب ازدیاد روزی می شود و نعمت های خداوند به وفور شامل حالش می شود، کسانی که از ازدواج ترس دارند توکل‌شان کم است و به قدرت خداوند امید ندارند که او روزی‌رسان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10