آیت الله العظمی مکارم : مسئولان به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند

آیت الله العظمی مکارم در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س)

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید مسئولان به فکر حل مشکل های اقتصادی مردم باشند؛ بر این اساس با وجود ساختارهای آلوده اختلاف طبقاتی در کشور وضعیت اقتصادی به احسن الحال تبدیل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  مکارم شیرازی عصر امروز در آیین تحویل سال ۱۳۹۶ شمسی در شبستان امام خمینی(ره) ضمن تبریک سال نو شمسی به تشریح هویت احسن الحال در چهار بعد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداختند و مصرف کالای ایرانی را موجب رونق کارخانه ها و اشتغال در کشور و کاهش مفاسد ناشی از بیکاری در جامعه دانستند.

ایشان دوستی، محبت و گذشت را هویت بُعد اخلاقی سال جدید دانستند و گفتند: باید رفتارهای معیار اسلامی سرلوحه رفتار همه مومنان؛ بر این اساس کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، یتیم نوازی، ارتباط با دوستان و همسایگان از جمله مصادیق احسن الحال در بعد اجتماعی است.

استاد درس خارج حوزه  با بیان این که در مسایل اجتماعی باید منافع جمع بر منافع فردی ارجحیت داشته باشد، تصریح کردند: این الگوی رفتار اسلامی مقدمه همدلی و وحدت در جامعه برای پیشبرد بیشتر کشور است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مصرف کالای خارجی صیانت از اقتصاد بیگانه است، اظهار داشتند: باید مسئولان به فکر حل مشکل های اقتصادی مردم باشند؛ بر این اساس با وجود ساختارهای  آلوده اختلاف طبقاتی در کشور وضعیت اقتصادی به احسن الحال تبدیل نمی شود.

این مرجع تقلید از افزایش آمار طلاق انتقاد کردند و گفتند: اگر زوج های جوان با امانت، گذشت و صداقت با هم رفتار کنند بدون شک آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش می یافت.

ایشان آگاهی از وضعیت سیاسی منطقه، کشور و دنیا، شرکت در انتخابات و تجمع های عظیم مانند ۲۲ بهمن حرکت در جهت احسن الحال در بُعد سیاسی توصیف کردند و عنوان داشتند: حضور گسترده در صحنه انتخابات باید همراه با شناخت و آگاهی مناسب و انتخاب دقیق باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  خاطرنشان کردند:‌ لازمه تحقق احسن الحال در همه ابعاد تلاش و کوشش با توکل بر خداست و امید می رود در سال ۹۶ که با نور حضرت زهرا(س) متبرک شده سالی مملو از سعادت، موفقیت و حل مشکلات در پیش روی مسلمان جهان و ایران باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 18