مدیر حوزه های علمیه : همه ارکان حوزه باید از کالاهای داخلی استفاده کنند/ اولین برنامه پنج ساله حوزه را تا پایان سال ارائه می دهیم

تصاویر/ اولین جلسه شورای معاونین حوزه های علمیه در سال جدید /آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه
مجموعه سازمان اداری حوزه، مدارس، مراکز و مؤسسات از کالای داخلی استفاده نموده و به صرفه جویی و بهره وری لازم توجه بالایی داشته باشیم و باید دستورالعملی برای آن تدوین گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای معاونین حوزه در سال ۹۶ که در ساختمان جدید ستاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جمکران برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رجب، اظهار داشت: ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان از قله های بلند ماه ها در این سال است و آنچه که در این دعاهای شریف منعکس شده، راه را برای تعالی باز می کند.

وی با اشاره به فراز یکی از دعاهای ماه مبارک رجب، ابراز داشت: حقائق بسیاری در این دعاها منعکس شده که دل ها را دگرگون و متوجه مقام ربوبیت خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: معرفی بن بست ها و گشایش های راه های خدایی و غیرخدایی از مباحث مذکور در این دعاها می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه و روحانیت هنگامی ذات و هویت خود را خواهد داشت که خواهش، تمنا، شناخت، دعا، نیایش و ستایش در ذات او باشد؛ فصل مقوم ما داعی بودن و اهل مناجات و توجه ماست.

امام جمعه قم بیان داشت: ما در ابتدا باید برای خود و در ادامه برای تمام جامعه حوزوی راه های توحیدی را منعکس کرده و تأکید بسیاری داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه در ادامه اظهار داشت: در اولین جلسه شورای معاونین سال جدید، از رهبر انقلاب، مراجع عظام تقلید، اعضای شورای عالی حوزه، اساتید، فضلا و تمام خادمان به حوزه که سالیان متمادی به این حوزه خدمت کردند، کمال تقدیر و تشکر را داریم؛ همچنین از همراهی شما عزیزان که تا به امروز ادامه دهنده فعالیت ها بودید، سپاسگزاریم.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: بیش از یک هزار نکته، ایده و طرح در طول مدیریت جدید از مجموعه اساتید و طلاب به دست ما رسیده که ذخیره ارزشمندی است و باید به آن توجه کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: در آخرین جلسه سال گذشته به توافقی پیرامون اقدامات ویژه در پرتو چشم انداز مصوب رسیدیم که در قالب جزوه ای درآمده و امیدواریم در سال جدید به همراه همکاران خود به این موضوعات پرداخته و ادامه دهنده آن باشید.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال با همفکری و هم اندیشی اولین برنامه پنج ساله را تا پایان سال ارائه دهیم؛ این برنامه در حرکت مجموعه بسیار اثرگذار است و می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: مراجعه به مجموعه گزاره ها در سند چشم انداز از برنامه هایی است که باید در دستور کار معاونت ها قرار داده شود تا در مجموعه برنامه ها قرار بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: عملیاتی شدن برخی برنامه ها برای باز شدن راه ها در فضای مدارس و مراکز از ضروریاتی است که باید در سال جدید دنبال گردد.

امام جمعه قم ابراز داشت: اتمام اصلاحات ساختاری تا پایان فروردین از دیگر ضروریاتی است که باید انجام گردد.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان ساخت: جمع آوری و تسویه حساب تمام ساختمان اجاره ای حوزه از دیگر فعالیت هایی است که باید انجام بپذیرد و معاونت های باقیمانده به ساختمان جدید منتقل گردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، شعاری است که رهبر معظم انقلاب برای سال جدید نام گذاری کرده و ما در خصوص آن چندین وظیفه داریم.

وی بیان داشت: وظیفه اول آن است که مجموعه سازمان اداری حوزه، مدارس، مراکز و مؤسسات از کالای داخلی استفاده نموده و به صرفه جویی و بهره وری لازم توجه بالایی داشته باشیم و باید دستورالعملی برای آن تدوین گردد.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: وظیفه دیگر، تبلیغ و ترویج اندیشه اقتصاد مقاومتی در جامعه و مراکز گوناگون است که عمده وظیفه آن بر عهده معاونت تبلیغ می باشد و باید کارگروهی در این راستا راه اندازی گردد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: وظیفه سوم، پژوهش اقتصاد مقاومتی است تا به مباحث نظری این موضوع رسیده و ارائه نماییم.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان ساخت: تأکید بر اقتصاد مقاومتی بر هیچ شخصی پوشیده نیست و نیاز همه ساله کشور ماست که حوزه باید در این زمینه فعالیت نماید.






اخبار مرتبط

  • رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند
  • مسؤولان با تلاش جدی و تکیه بر داخل “جهش تولید” را محقق کنند
  • الزامات و چالش های «رونق تولید» از منظر آیت الله مکارم شیرازی
  • اطلاع‌نگاشت | حمایت از کالای ایرانی
  • مهره های اصلی دلالان ارزی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند | دولت برای تیم اقتصادی خود جهت اصلاح اشتباهات ضرب الاجل تعیین کند
  • تحقق “حمایت از کالای ایرانی” نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است | وابستگی به خارج تبعات غیر قابل جبران خواهد داشت
  • اقتصاد بیمار نتیجه فعالیت بانک‌های رباخوار است
  • رییس اتاق اصناف ایران: روحانیت می تواند اقتصاد کشور را تقویت کند
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    5 + 8 =