عضو اتاق تبلیغ خراسان: مرجعی بهتر و کاملتر از قرآن و اهل بیت برای هدایت بشر وجود ندارد/فرهنگ زیارت، دنیا را برای شیعه حقیقی کلاس درس می کند

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر اینکه مرجعی بهتر و کاملتر از قرآن و اهل بیت برای هدایت بشر وجود ندارد، گفت: از موارد غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) این است که با اینکه منبع خیرات و برکات برای بشریت هستند، اما اغلب مردم آنها را غریب گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عصر امروز در حرم مطهر رضوی، زیارت، رعایت احترام و اطاعت از فرمایشات اهل بیت(ع) را از حقوق ایشان بر مؤمنان برشمرد و گفت: از دیگر مواردی که حق اهل بیت(ع) بر گردن ما محسوب می شود، نیازردن آنان است.

وی با اشاره به آیه شریفه «إنّ الذین یؤذون اللهَ و رسولَه لَعنَهم الله فی الدنیا و الآخره و اعدَّ لهم عذابا مهینا» تصریح کرد:کسانی که با اعمال و رفتار خود موجبات اذیت و ناراحتی اهل بیت(ع) را فراهم می کنند در دنیا و آخرت از رحمت خدا به دور هستند بنابراین نباید بگذاریم عمرمان به مسائل عبث و بیهوده بگذرد.

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر ضرورت انس خانواده ها با بیانات و احادیث ائمه اطهار(ع)، افزود: این انس و آشنایی خودبخود نگاه و روش و رفتارهای ما را در زندگی به سمت خدا ورضایت اهل بیت(ع) جهت دهی می کند تا مبادا موجبات رنجش خاطرآنان را فراهم کنیم؛ دشمن نیز به این مهم پی برده و به همین دلیل برای جذب جوانان ابتدا آنان را از اهل بیت(ع) جدا و بعد با محتواهای پوچ ذهنشان را انباشته می کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی با تأکید براینکه غرب جز لهو و لعب، عیاشی و اختلاف افکنی ارمغانی برای ما نداشته است، ادامه داد: تنها مرجعی که به ما اخلاق، تربیت و زندگی می دهد، کلام قرآن و اهل بیت(ع) است و در عالم سخنی بهتر و کاملتر از کلام اهل بیت(ع) برای هدایت ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چنانکه در زیارت رجبیه آمده است، وقتی از سخنان اهل بیت(ع) پیروی کردیم، در مسیر آنان هدایت خواهیم شد، اظهار کرد: از موارد غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) این است که با اینکه منبع خیرات و برکات برای بشریت هستند، اما مردم آنها را غریب گذارده و به سراغ مراجع فانی می روند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان یکی از زیارات مخصوص ماه رجب را زیارت رجبیه دانست و گفت: فرهنگ زیارت سبب می شود تا جای جای دنیا برای یک شیعه حقیقی کلاس درس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان عصر امروز در حرم مطهر رضوی یکی از زیارت های مختص زمان خاص را زیارت شریف امین الله و جامعه کبیره دانست و گفت: برخی زیارات همچون زیارت امیر المومنان در شب میلاد رسول خدا(ص) خاص هستند و این نوع از زیارات را باید تنها در همان شب قرائت کرد.

برنامه های تربیتی، تزکیه ای و هدایتی اهل بیت برای امت اسلامی

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) برای بشریت برنامه های تربیتی، تزکیه ای و هدایتی در نظر گرفتند تا به راه راست هدایت شوند، تصریح کرد: رسالت ائمه اطهار هدایت امت اسلامی و بیان حرف و بیانشان در قالب این زیارتنامه هاست، در حقیقت هدف از زیارت ائمه اطهار پرکردن وقت زائر در حرم نیست بلکه هر یک دروس اعتقادی و اخلاقی زیادی را به همراه دارد.

انتقال دروس اعتقادی و اخلاقی از راه زیارتنامه و اعمال مستحبی

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که این دروس اعتقادی در قالب زیارتنامه و اعمال مستحبی به جامعه اسلامی منتقل می شود، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم تا با معرفت درونی به ریزه کاری های اصول دینی پی ببریم و آن را دریابیم.

حجت الاسلام اسلامی فر ادامه داد: هدف از قرائت زیارات خاص همچون زیارت امیرمؤمنان در شب میلاد نبی مکرم اسلام(ص) آن است که همگان از ارتباطات بین رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان پی ببرند و به تعبیر قرآن کریم، امام علی(ع) نفس و جان پیامبر اما در دو کالبد هستند و هیچ تفاوتی با رسول خدا(ص) ندارند جز اینکه نبوت ندارند.

وی با بیان این که بر اساس بیان بزرگان دینی جنگ با علی(ع) همچون جنگ با رسول خدا(ص) و اطاعت از او نیز همچون اطاعت از نبی مکرم اسلام(ص) است، اظهار کرد: این نوع از بیان در سوره های قرآنی و آیه مباهله تاکید مضاعفی شده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان هدف از قرائت زیارت امام علی(ع) در شب میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را آن دانست که رسول خدا می خواهند به مردم راه را نشان دهند که پس از پیامبر به سراغ نفس او یعنی علی(ع) باشید و از راه وی دوری نکنید؛ همانطور که رسول خدا(ص) پیشرو در هر فعالیتی بود ما نیز باید دنباله رو آنان باشیم.

فرهنگ زیارت، دنیا را برای شیعه حقیقی کلاس درس می کند

حجت الاسلام اسلامی فر یکی از زیارات مخصوص ماه رجب را زیارت رجبیه دانست و بیان کرد: فرهنگ زیارت سبب می شود تا جای جای دنیا برای یک شیعه حقیقی کلاس درس باشد و پیام های الهی تکرار شوند.

وی با اشاره به بیان نخست این زیارت، یادآور شد: آغاز گر زیارت رجبیه اینگونه است که پروردگار را شکر می گوییم که ما را توفیق عنایت کرد تا به دیدار و زیارت امام معصوم در ماه رجب نائل شویم که این نوع از بیان در ابتدای زیارت نشان می دهد زیارت رجبیه فیض برتری است که شکری مضاعف و دوچندان می طلبد.

راه ادای دین به اهل بیت، عمل به دستورات دینی و تکریم آنان است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که اهل بیت(ع) و ائمه اطهار به سبب آموزش های دینی به گردن انسانها حق دارند که باید حق آنان را به طریقی همچون احترام مضاعف و عمل به دستورات دینی ادا کرد، گفت: خداوند متعال ادای این حق را به گردن بشریت واجب کرده و آنانی که هدایت شده اند باید حق آنانی را که از گمراهی و بلایا نجات داده اند، ادا کند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که اهل بیت(ع) سبب شدند تا بشریت از بت پرستی و انواع انحرافات انسانی نجات پیدا کنند، بیان کرد: همه اهل بیت(ع)، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار به گردن هر یک از ما حق دارند و اگر این چراغ های هدایت و تابلوهای راهنما که کلام و بیانشان موجب هدایت و ارشاد است، نبودند از اسلام و اعتقادات چیزی باقی نمی ماند.

وی مهمترین حق اهل بیت(ع) بر گردن بشریت را به سبب نجات از خلفای زمانه، تکریم و تجلیل آنان دانست و تصریح کرد: تکریم یک اصل اساسی است چراکه تعلیم اهل بیت سبب شد امروز علما و شیعیانی در کشور پاک جمهوری اسلامی باشند و ثمره تربیت انسان هایی که به دنبال منافقین رفتند، همین انحرافاتی است که امروز در جهان مشاهده می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3