تجلیل آیت‌الله علوی گرگانی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات/ استقرار بیش از سه هزار روحانی در روستاهای کشور

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تجلیل از فعالیت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات، اظهار داشت: انصافا کارهای خوبی در سازمان تبلیغات صورت گرفته و برکات آن در روستاها نیز غیر قابل انکار است.

حضرت آیت الله محمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان و مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله» اظهار داشت: سازمان تبلیغات یکی از ثمرات امام راحل و انقلاب اسلامی است که ما در گذشته مثل آن را نداشتیم و امروز کاربردهای این سازمان خوب بوده و یکی از نعمت های بزرگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی افزود: این سازمان یک مجموعه پرشاخ و برگ است و از همه سازمان هایی که در دسترس داریم پرکاربردتر است و برنامه ریزی های مختلفی دارد و به هرحال به عقیده ما مجموعه زیبایی درست شده که هر روز نیز در حال گسترش بوده و برکات زیادی هم در جامعه برجای گذاشته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه در روایات، مؤمن آینه مؤمن معرفی شده است، عنوان کرد: انصافا کارهای خوبی در سازمان تبلیغات صورت گرفته و برکات آن در روستاها نیز غیر قابل انکار است، به همین منظور است که شما گاهی نزد مراجع می روید از این بزرگان بخواهید اگر نقص یا مشکل یا عیبی هست با شما در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت های تبلیغی و محتوایی ضعیف است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات افرادی به مناطق مختلف اعزام می شوند که صلاحیت کافی ندارند، بنابراین خوب است برای افرادی که اعزام می شوند کلاس هایی برقرار شده و سلسه اصول تبلیغی برای آنها بیان شود که در محور این مباحث با مردم در ارتباط باشند تا برخی اوقات حرف هایی که نباید زده شود بیان نکنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: در ابتدای انقلاب مسؤولان قضایی کشور جلسه برای مسؤول اجرای احکام دادگاه ها برگزار کردند و توافق شده بود که بهترین مجریان احکام ائمه جمعه هستند که بنده همان روز گفتم اشتباه کردید، چراکه امام جمعه فردی است که محبوبیت عامه دارد و اگر در اجرائیات احکام قرار بگیرد از وظیفه اصلی خود منحرف می شود و به همین جهت بهتر است افراد خاصی برای این منظور قرار بگیرند که همینطور هم شد.

وی با اشاره به اینکه در مسأله مبلغان نیز باید محبوبیت عامه رعایت شود، عنوان کرد: گاهی اگر در روستایی طلبه ای را دوست دارند نباید این مسأله نادیده گرفته شود، چراکه اگر همین فرد در آن روستا حضور داشته باشد و فعالیت کند بخش عمده ای از کار را پیش می رود و اگر فرد دیگری بخواهد در آن منطقه قرار بگیرد تا جای پای خود را باز کند مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به جهش اعزام مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: ما در یک دهه اخیر شاهد یک جهش در اعزام مبلغ بودیم تا جایی که از سال ۸۵ به بعد بالای ۵۴ هزار نفر اعزام داشته ایم.

جت الاسلام اسکندی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به همراه جمعی از معاونان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم پیش ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام اسکندری در این دیدار با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «سازمان تبلیغات اسلامی از حسنات انقلاب اسلامی است» اظهار داشت: به حمدالله سازمان تبلیغات یک مجموعه ای ممحز در تبلیغات و فرهنگ دینی است و امروز جزو وسیع ترین و گسترده ترین مجموعه های فرهنگی و تبلیغی کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم سازمان تبلیغات تلاش برای بقای روحیه انقلابی است، خاطرنشان کرد: همواره تلاش مسؤولان سازمان تبلیغات بر این بوده که دستخوش حوادث مقتضای زمان نشود بویژه اینکه در مباحث اداری و کاغذ بازی و معطل شدن غلطیده نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: سازمان با همان روحیه انقلابی و با اخلاص هرچه تمام تر در جهت پیشبرد اهداف تبلیغی حوزه دین زیر نظر رهبر معظم رهبری وبزرگان پیش می رود و توفیقات زیادی هم داشته است.

وی با بیان این که عمده فعالیت های این مجموعه مربوط به فعالیت های سنتی تبلیغی است، ابراز داشت: از جمله آن فعالیت های قرآنی است که در رأس قرار دارد که از برنامه های مقدماتی آشنایی با روخوانی و روانخوانی آغاز شده و تا حفظ و مباحث ترجمه و مفاهیم و نهایتا تفسیر قرآن در بسته فعالیتی دارالقرآن سازمان بوده است.

وی با تأکید بر این که مسأله اعزام مبلغ در سازمان تبلیغات با یک گستره خوبی رو به رو بوده است، یادآور شد: ما در یک دهه اخیر شاهد یک جهش در اعزام مبلغ بودیم تا جایی که تا سال ۸۴ مجموعه اعزام ها ما به ۱۴ هزار نفر می رسید ولی از سال ۸۵ به بعد بالای ۵۴ هزار نفر اعزام داشته ایم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های تبلیغی ما اعزام روحانی مستقر در روستاهای پرجمعیت هم است که در کل کشور بالای سه هزار نفر و در قم ۳۵ روحانی مستقر داریم و بنا به اذعان مسؤولان کشور در مناطقی که روحانیان مستقر حضور داشته اند در بحث آسیب های اجتماعی شاهد کاهش های زیادی بودیم که همین مسأله نیز مورد عنایت رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی حضور در دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف و برگزاری جلسات گفتمان دینی را از دیگر برنامه های سازمان تبلغات عنوان کرد و یادآور شد: ما همواره جلساتی در موضوعات مورد ابتلاء جوانان در مراکز مختلف برگزار می کنیم و پاسخگویی به سؤولات شرعی و شبهاتی که از جانب دشمنان وارد می شود نیز از برنامه های اصلی ما به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: سایت تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی قم که چند سالی است کار خود را آغاز کرده در کل کشور روزانه بالغ بر هفت هزار بازدید و سایت مرکزی ما روزانه بالغ بر یک میلیون نفر مراجعه در روز دارد و در این سابیت مقالات زیادی در موضوعات دینی و انقلاب اسلامی و مذهبی وتاریخی و آنچه احساس می کنیم مورد نیاز طبقات مختلف جامعه است بارگذاری می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت سازمان تبلیغات در بعد آموزشی نیز ابراز داشت: ما آموزش های مختلفی برای اقشار و طبقات مختلف جامعه داریم که از جمله آن شیوه پاسخ گویی به شبهات برای معلم ها و به اصناف و بازاریان نیز مسائل بیع و شراء آموزش داده می شود و همچنین در بعد مسائلی که احساس می کنیم جامعه به آنها نیاز دارد فعالیت های خوبی صورت گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 8