توجه به دین سبب از بین رفتن معضلات جامعه می شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: در صورت سرلوحه قرار گرفتن دین در زندگی ناآرامی ها و عصبانیت ها به وجود نخواهد آمد چرا که ذکر خدا سبب اطمینان قلب و آرامش دل ها می شود.

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: ما برای فهم دین اسلام نیاز به آموزش داریم و تکیه به آموخته های دینی از والدین کافی نیست. بیان قرآن بر دلیل کفار برای نپذیرفتن دین اسلام به جهت یکسان نبودن اسلام با آموخته های قبلی آنان از پدرانشان نشانگر همین نکته است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم فراگیری احکام دینی از متخصصان آن افزود: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: «علم را از اهلش بیاموزید» و فرا نگرفتن این احکام و آموزش ها گاها موجب باطل بودن همه عبادات در سالیانی طولانی است. قرآن کریم در آیه «فاسئلوا اهل الذکر» ما را متوجه لزوم فراگیری این مسائل از اهل آن می سازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این آموزش ها ابتدائا علم عقاید و سپس دستورات و احکام دینی است.

آیت الله اشرفی شاهرودی با اشاره به شیوع خشونت و ناراحتی و ناآرامی در جامعه افزود: در صورت سر لوحه قرار گرفتن دین در زندگی این ناآرامی ها و عصبانیت ها به وجود نخواهد آمد چرا که ذکر خدا سبب اطمینان قلب و آرامش دل ها می شود. اطمینان قلب و آرامش دل در برخورد با جاهلان جامعه مانع ایجاد درگیری های شدید و همچنین تادیب آنان خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با شاره به منشأ اضطراب های موجود در جامعه گفت: بخش عمده این مشکلات بر می گردد به اینکه ما می خواهیم حتما هر حرفی را جواب دهیم و انتقام بگیریم، در صورتی که تحمل و حلم در برخورد با ناگواری ها سبب از بین رفتن تدریجی خشم و تلخی اضطراب ها می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 9 =