پلیس‌راه قاطعیت و اخلاق نیک را چاشنی اعمال قانون کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر رعایت اخلاق حسنه و اسلامی از سوی مأموران پلیس‌راه، گفت: باید مأموران راهنمایی و رانندگی قاطعیت و اخلاق نیک را چاشنی اجرای قوانین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار رییس پلیس‌راه استان، با اشاره به رسالت این مجموعه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: نیروهای پلیس‌راه بشارت دهندگان سلامتی و حافظان جان مردم هستند.

وی با بیان اینکه کار پلیس حیات بخشیدن و ایجاد آرامش برای هم نوعان است، اضافه کرد: دلسوزی پلیس و مأموران راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌ها برای حفظ جان مردم ستودنی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: خدمات پلیس برای سلامتی و حفظ جان مردم است؛ به همین دلیل همه باید تذکرات و قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پلیس همواره با تذکرات خود عبرت گیری را به مردم پیشنهاد می‌کند، خاطرنشان کرد: باید سرنوشت انسان‌هایی که با رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی دچار مشکل شده‌اند برای سایر مردم درس عبرت شود.

وی با اشاره به ضرورت تذکر و یادآوری مدام مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: خداوند در قرآن کریم برخی موضوعات را به وفور تذکر داده و آن موارد را تکرار می‌کند که این موضوع نشان می‌دهد تکرار تذکرات مفید برای مسائل پراهمیت لازم است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از مأموران پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی خواست تا تلخی جرایم را با برخورد اخلاقی مناسب به کام متخلفان شیرین کنند تا فرد متذکر شده و از تخلف مجدد بپرهیزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پلیس هم مبشر و هم منذر است، افزود: بشارت سلامتی و انذار و ترساندن رانندگان از تخلفات رانندگی در ذات فعالیت پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی است.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالان پلیس‌راه اخطار در کنار بشارت دادن را محور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: باید مأموران پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی اخلاق حسنه و اسلامی داشته باشند و قاطعیت و اخلاق نیک را چاشنی اجرای قوانین کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 17