آیت الله مکارم شیرازی: مدعیان مهدویت در سایه خرافات ظاهر می شوند/ تعجیل ظهور در گرو تشکیل گروه عظیمی از صالحان است

حضرت ‌آیت الله مکارم با بیان این که هسته مرکزی انقلاب حضرت مهدی(عج) «عبادی الصالحون» هستند، گفت: تا زمانی که هسته مرکزی انقلاب آماده نشود ظهور به تأخیر می افتد بنابراین باید روی این مسأله کار کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس مؤسسه آینده روشن با اشاره به مطالبی درباره ظهور امام زمان(عج) گفت: عده ای در نوشته ها و گفته ها چنان منعکس می کنند که وقتی حضرت ظهور کرد جامعه بشری را به عقب باز می گرداند چون خروج ایشان باید با شمشیر باشد و اختراعات و اکتشافات بی اثر می شود.

وی افزود: می خواهند بگویند که حضرت جامعه بشری را به عقب باز می گرداند در حالی که این سخن اشتباه است و گفتن آن آثار سوء دارد، در روایات مطالبی آمده که نشان می دهد ظهور ایشان جامعه بشری را بسیار به جلو می برد، روایتی می فرماید تمام علم ۲۷ حرف بوده و آنچه که تا کنون وجود داشته دو حرف است و بقیه آن ها در زمان ظهور به وجود می آید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در روایتی آمده که حضرت با دست کشیدن بر سر مردم سبب ترقی عقول و پیشرفت می شوند، اظهار داشت: در روایات اشاره به پیشرفت بسیار در زمان ظهور حضرت شده است.

وی ادامه داد: تعبیر شمشیر به معنای قدرت است نه این که با شمشیرهای معمولی ظهور صورت گیرد، از این رو باید مراقب افرادی بود که می خواهند قدرت حضرت را سبب عقب گرد جامعه بشری بدانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که درباره ظهور حضرت گاهی خرافاتی بسته می شود، ابراز داشت: مدعیان مهدویت از این خرافات استفاده می کنند و در سایه این خرافات ظاهر می شوند و کار خود را پیش می برند، باید جلوی هرگونه خرافات گرفته شود.

وی عنوان کرد: مسأله دیگر این است که برخی حضرت را مظهر خشونت معرفی می کنند و می گویند ایشان به اندازه ای افراد را می کشد که خون زمین را فرا می گیرد، معرفی کردن امام زمان(عج) به این شیوه سبب قطع رابطه عاطفی مردم با ایشان می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) در مسیر برنامه جد خود رسول اکرم(ص) بوده و مظهر عطوفت، رحمت و محبت است، باید به گونه ای معرفی کرد که مردم علاقه مند شوند نه این که وحشت زده باشند.

وی اضافه کرد: از قرآن استفاده می شود که برای تعجیل ظهور باید گروه عظیمی از صالحان ساخته شوند، عده ای می گویند باید فساد و خون ریزی زیاد شود تا حضرت ظهور کنند اما «عبادی الصالحون» که در قرآن کریم آمده باید ساخته شوند و ما باید بر آن تکیه کنیم تا تعجیل ظهور حضرت شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که هسته مرکزی انقلاب حضرت مهدی(عج) «عبادی الصالحون» هستند، گفت: تا زمانی که هسته مرکزی انقلاب آماده نشود ظهور به تأخیر می افتد بنابراین باید روی این مسأله کار کنیم؛ باید جلوی اشتباهات را گرفت و مسیر صحیح را به مردم نشان داد.

وی افزود: روایات مربوط به مهدویت باید پالایش شده و هر روایتی که هرجا هست نباید فورا به حضرت نسبت داده شود.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 12