عضو اتاق تبلیغ خراسان : سیره رفتاری رسول خدا الگوی جهانیان باشد

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که نشست و برخاست رسول خدا با همه مردم جامعه مصداقی از رحمه للعالمین است، گفت: همه معصومین سیره پیامبر(ص) را الگو قرار داده و از ایشان تبعیت می کنند.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع)، امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این که تمام حسناتی که می تواند تا در افراد مختلف عالم انسانیت وجود داشته باشد در وجود رسول خدا مجتمع شده گفت: اگر تواضع برای انسانی ملاک عظمت و عبودیت ملاک شخصیت باشد، نبی مکرم اسلام(ص) در برترین درجه آن نسبت به انسانها قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر عده ای علم را ملاک شخصیت و مردمداری و سبک زندگی را ملاک زندگی حسنه بدانند رسول خدا در صدر آنان قرار دارد چراکه علم او از جانب خداوند وحی شد و دارای عبودیت و بندگی خاصی است که همه جهانیان آن را در نمازهای یومیه به صورت اشهد ان محمدا عبده و رسوله شهادت می دهند.

حجت الاسلام تقوی با بیان این مثالی در عالم وجود برای رسول خدا(ص) در بخشش و بخشندگی وجود ندارد، تصریح کرد: پیامبر(ص) در جنگ و دفاع جانانه از توحید در جهان مثال زدنی بود و هیچ یک از فرشتگان، جن و انس نمی توانند تا به این جایگاه، مقام و رفعت در عالم وجود دست پیدا کنند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع) با بیان این که رسول خدا(ص) با این همه عظمت، در شادی نیز کسی به ایشان نمی رسید و گوی سبقت را به عنوان اشرف مخلوقات و خاتم النبیین از همه جهانیان ربوده اند، بیان کرد: ایشان متواضعانه با عام و خاص در جامعه اسلامی مزاح می کردند زیراکه می دانستند مزاح برای مردم لازمه حیات است.

وی با بیان این که نشست و برخاست رسول خدا با همه مردم جامعه مصداقی از رحمه للعالمین است، گفت: همه معصومین سیره پیامبر(ص) را الگو قرار داده و به همه توصیه کرده اند که از ایشان تبعیت کند؛ امروز نیز پس از ۱۴۰۰ سال از زمان رسول خدا(ص) همه در جامعه بشری تبعیت از جایگاه و شخصیت رسول خدا را توصیه می کنند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به ضرورت اعتقاد و التزام عملی تشیع، تسنن و همه مذاهب به وجود رسول خدا(ص) یادآور شد: تمامی اسلام شناسان غرب و شرق بر تواضع پیامبر(ص) اتفاق نظر داشته و یکی از آنان اینطور می گوید که ایشان چه در جنگ و چه در صلح جز تواضع عملی چیزی از خود نشان نمی دادند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8