مولوی عبدالحمید: توسعه و گسترش اسلام با اختلاف و تفرقه ناممکن است

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان توسعه و گسترش اسلام را با اختلاف و تفرقه ناممکن دانست و گفت: وحدت و برادری امت اسلام است که آن را گسترش می‌دهد نه تشتت که سبب بن‌بست می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بیست و ششمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان که عصر امروز در ورزشگاه امام علی(ع) زاهدان برگزار شد گفت: این جلسه سالانه برای تجلیل از علم و جایگاه آن است.

وی ادامه داد: دنیا بدون علم درست نمی‌شود؛ جهانیان هرچه دارند از علم روز و علم اسلام است؛ هر دو برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت نیاز هستند.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه پیشرفت بشر بدون علم و انتشار آن ممکن نیست اظهار داشت: ما امروز گرفتار ضعف ایمان و اخلاق هستیم اما تقویت دین و ایمان موقوف بر علم است.

وی با اشاره به چالش اختلاف و افراط گرایی در دنیای اسلام تصریح کرد: امروز جهان اسلام و حتی بشریت نیاز به آرامش و اندیشه دارد؛ اندیشه نیز در سایه صلح و وحدت امکان‌پذیر است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: ما در جهت وحدت و اخوت باید افراط و تعصب و زیاده‌خواهی را کنار بگذاریم و باید با ایثار و حکمت در کنار هم زندگی کنیم.

وی توسعه و گسترش اسلام را با اختلاف و تفرقه ناممکن دانست و ابراز داشت: وحدت و برادری امت اسلام است که آن را گسترش می‌دهد نه تشتت که سبب بن‌بست می‌شود.

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: باید امت واحده را با حکمت و احترام بهم محقق کنیم؛ کسانی که غیر از این عمل کنند قطعا ما و هدف‌مان را نمی‌شناسند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 14