آیت‌الله نوری همدانی : حفظ حوزه‌های علمیه در انقلابی ماندن است/ حل مشکلات با تفکر انقلابی ممکن است

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر ترویج تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: حل مشکلات با تفکر انقلابی ممکن است.

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید‌ مفید حسینی کوهساری، مسؤول ارتباطات و بین الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: برای روشن شدن فرهنگ اهل‌بیت(ع) توجه به آنها لازم است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: تاریخ امام سجاد(ع) دارای مطالب فراوانی است. اگر صحیفه سجادیه نبود، نمی‌دانستیم که چطور باید با خداوند صحبت کنیم.

وی با مهم ارزیابی کردن صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، تصریح کرد: از آنجایی که این دو کتاب در زندگی ما تأثیر فراوانی دارد، باید جزء کتاب‌های درسی حوزه علمیه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که دشمنان اسلام برای انحراف مسلمانان سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در اندونزی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی جهان است. دشمنان همواره در این کشور مسلمانان را آزار می‌دهند، زمانی وهابیت در این کشور اوج گرفته بود و اجازه نمی‌داد شیعیان در جامعه فعالیتی انجام دهند.

وی با بیان این که مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه کار بسیار مهم و وظیفه سنگینی بر دوش دارد، تأکید کرد: حفظ حوزه‌های علمیه در انقلابی ماندن، حفظ مراکز علمی در انقلابی بودن، حفظ مراکز مملکتی در انقلابی بودن کار بسیار بزرگی است.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه افزود: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب این است که حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند، برای همین هر ماه یک بار در حوزه علمیه جلسه‌ای در رابطه با حوزه انقلابی برگزار می‌شود تا در آن از ارکان انقلاب و آسیب‌های موجود در حوزه بحث شود.

وی عنوان کرد: حفظ انقلاب و انقلابی بودن تمام مراکز در داخل کشور بسیار مهم است، زیرا انقلابی ماندن مراکز در تمام ابعاد زندگی مردم، همچون انتخاب و تمام حرکت‌ها اثر خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: یکی از کار‌های مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه، ارتباط با حوزه‌های علمیه در داخل و خارج از کشور است. زیرا در حال حاضر عربستان تلاش می‌کند تا در حوزه‌های علمیه خارج از کشور نفوذ کرده و اهداف خود را پیاده سازی کند.

وی معرفی سیره اهل بیت(ع) را به مردم جهان مهم‌ ارزیابی و تصریح کرد: باید جلوی اسلام هراسی را گرفت، زیرا در عصر حاضر دشمن و غرب با پول‌های عربستان فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای اسلام هراسی، ایران هراسی و تشیع هراسی در دنیا انجام داده است.

این مرجع تقلید با بیان این که مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه باید در چندین جبهه فعالیت کند، ابراز داشت: شما باید در دنیایی که چنین بر اسلام هجمه می‌شود هم در داخل کشور و هم در خارج از مرز‌های ایران اسلام را معرفی کرده و به دفاع از آن بپردازید تا دشمن بیش از این نتواند به اسلام هراسی دامن بزند.

وی با تأکید بر این که انقلابی ماندن شرط پیشرفت هر سِمَتی است، خاطرنشان کرد: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) به فرزندش فرمود است، اگر روحیه انقلابی داشته باشید همه مشکلات را حل خواهید کرد در غیر این صورت هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. بنابراین فرزندانی تربیت کنید که روحیه انقلابی داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا با روحیه انقلابی کار کرده‌ایم، پیروز شده‌ایم و هر کجا چنین روحیه‌ای نداشته‌ایم، نتوانستیم به توفیق برسیم.

وی با بیان این که دشمنان ایران همچون طبل توخالی هستند، تصریح کرد: اینکه برخی مدعی هستند و می‌گویند تمام گزینه‌ها روی میز است،دروغ می‌گویند، آنها در برابر قدرت اسلامی و مجاهدین ما چیزی ندارند، زیرا اگر در توانشان بود در سوریه و عراق کاری می‌کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 10