عضو اتاق تبلیغ خراسان: انسان نسبت به اعمال و رفتار خود باید همواره در خوف و رجا باشد

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که خوف و رجا انسان را به سوی کمال سوق می دهد، گفت: این که انسان به خواب غفلت برود منجر به انحراف انسان می شود؛ بنابراین انسان باید نسبت به اعمال و رفتار خود در خوف و رجا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که تاکید امیرمؤمنان در مناجات شعبانیه به مسأله خوف و رجاست، گفت: انسان مؤمن باید زندگی خود را بین خوف و رجا قرار دهد؛ نه آنقدر  امیدوار به کرم خدا که جری، جسور و گستاخ در گناه باشد و نه آنقدر مایوس که هیچگاه به سوی او رغبت و تمایلی به بازگشت نداشته باشد.

وی با بیان این که انسان مؤمن از عدالت خداوند متعال خوف و امید و رجا به پروردگار دارد، تصریح کرد: نتیجه این خوف و رجا با این کیفیت آن است که انسان مؤمن امیدوار می شود تا با کمترین کار خوب مورد رحمت خداوند قرار گیرد و از سوی دیگر هیچ فعالیت با فضیلت و کار خوب، شایسته و پسندیده ای را ترک نمی کند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که خوف و رجا انسان را به سوی کمال سوق  می دهد، خاطرنشان کرد: در این مناجات مسأله غفلت و مستی انسانها به عنوان خطری بزرگ معرفی شده و این که انسان به خواب غفلت برود و توجهی به خداوند متعال و قیامت نداشته باشد، منجر به انحراف انسان می شود، بنابراین انسان باید نسبت به اعمال و رفتار خود در خوف و رجا باشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که متأسفانه جوانان فرصت ارزشمند جوانی را به لذت و هوس های دنیایی گذرانده و در غفلت و سرمستی سپری می کنند، بیان کرد: به همین سبب رشد علمی، اقتصادی و اخلاقی در آنان دیده نمی شود و از جهات معنوی و دینی نیز به مرور رو به افول می روند و در سرمستی راه را از بیراهه و خطا تشخیص نمی دهند.

وی با بیان این که برخی مردم در خواب لذت به سر برده و اسیر خوشی های زودگذر می شوند، گفت: با این وضعیت دیگران سرمایه های دنیوی و اخروی را به یغما برده و از ابزارهای در دسترس به نفع منافع مادی خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام اسلامی فر شادی و پایکوبی عده ای انسان غافل و جاهل را دستاورد تزریق فرهنگ نادرست و سبک زندگی غلط در جوامع اسلامی دانست و با بیان این که سرمایه داران جهان تلاش دارند تا با تزریق فرهنگ های خطا ملت را غرق در لذت کرده و از حب دنیا سرشار کنند، یادآور شد:  عده ای انسان غافل به سبب همین شادی و پایکوبی خیال لذت و پیشرو بودن دارند اما نمی دانند که استکبار جهانی چه میزان از منافع مادی آنان را به کار بسته است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که شیطان همه ملت ها را به حب دنیا و تبعیت از ثروت و شهوت دعوت می کند، خاطرنشان کرد: او انسانها را به جاده انداخته و به خوبی می داند که چنانچه اسیر پول و گرفتاری های دنیوی شوند از حقیقت خلقت غافل شده و به مرحله ای می رسد که خداوند و امر او برایش ارزش نداشته و شهروندان نیز در نظرش اهمیتی ندارند.

وی با بیان این که گاهی تمام هم و غممان رسیدن به لذت های دنیوی شده و از مبدأ خلقتمان فراموش می کنیم، گفت: بنا به تعبیر امیرمؤمنان دشمن ترین دشمنان نفس درونی اماره است که انسان را به گناه دعوت می کند و این دشمن نمی تواند ضرر و خسارتی به انسان بزند اگر غفلت نداشته باشید اما چنانچه گرفتار خوشی ها و لذت های دنیوی شدید ضربه می خورید.

حجت الاسلام اسلامی فر ادامه داد: در مناجات شعبانیه گفته شده که خدایا من توان مبارزه با نفس اماره را ندارم و قدرت ندارم که گناه را کنار بگذارم مگر زمانی که با حب خود من را از خواب غفلت بیدار کنی  و از این عبارت مشخص است همه کسانی که به سمت گناه می روند در خواب غفلتند که باید در راستای بصیرتمندی آنان تلاش کرد.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 8 =