رحیم پور ازغدی: ۲۰۳۰ توضیح المسائل یک جامعه سکولار است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتصاد مقاومتی بدون پاک بودن حاکمان و بدون حضور علما و روحانیان که با مردم خادمانه صحبت کنند، حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش یادمان شهدای طلبه که با حضورجمعی از خانواده های ایثارگر و شاهد طلاب ظهر امروز ۳ خرداد در بنیا دپژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نظام تعلیم و تربیت سکولار با نظام حقوق بشر دینی که خداوند منشأ این حقوق بشر است با هم جمع نمی شوند.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات انتخاباتی ادامه داد: در این تبلیغات ضد و نقیض حرف  می زنند و حتی در یک نشریه، روزنامه و سخنرانی ها می توان تناقض های بسیاری را مشاهده کرد و این درحالی است که این جملات در عین زیبا بودن با یکدیگر متناقض هستند.

رحیم پور ازغدی در ادامه با طرح این پرسش که آیا با این روال آموزش و پژوهش در حوزه می توانیم تمدن اسلامی را بسازیم، تصریح کرد: در حال حاضر یک درس خارج فقه درباره مدیریت شهری و احکام و شهرسازی و معماری نداریم و این درحالی است که در دنیا در شهرسازی دهها مکتب وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همین غربی های سکولار لامذهب هزاران کتاب در مباحث شهری و شهرسازی دارند، تصریح کرد: این موضوع درحالی است که ما حتی یک درس خارج فقه شهرسازی در مشهد و قم نداریم چرا که اغلب آنها آیات و روایات مربوط را نمی شناسند و ما در این زمینه مجتهد نداریم.

وی با تأکید بر این مطلب که درسهای خارج فقه امروز هنر نیست؛ تصریح کرد: در حال حاضر رساله های فراوان داریم در حالیکه ما مشکل رساله نداریم و از طرفی مراجع فراوان هم لازم نداریم و می توانند بقیه در زیر سایه دو تا سه مرجع، مشکلات مردم را حل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با اشاره به مشکلات اجتماعی گفت: در مشهد طلاق فراوان است و ما دلمان به این موضوع خوش است که زیارت های فراوانی روزانه انجام می شود و این درحالی است که زیارت هدف نیست و هدف تربیت انسان است.

وی افزود: در حال حاضر درس فقه و حوزه هدف نیست چرا که تأمین عزت اسلام و حل المسائل همه زندگی باید برای دانش پژوهان اسلامی مدنظر باشد و نه اینکه فقط به انجام عبادات توجه کنند.

۲۰۳۰ توضیح المسائل یک جامعه سکولار است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غربیها توضیح المسائل ما را نوشته اند، اظهارکرد: سبک زندگی غربی از طریق فیلم و آموزش که زندگی لذت بخش است ارایه می شود و حتی مسؤولان و نخبگان ما هم قبول کردند چرا که ۲۰۳۰ توضیح المسائل یک جامعه سکولار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی، مفهوم شناسی و مصداق شناسی، اجتهاد و آیات و روایات دیگری که باید به آنها توجه شود حائز اهمیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتصاد مقاومتی بدون پاک بودن حاکمان و بدون حضور علما و روحانیان که با مردم خادمانه صحبت کنند، حاصل نمی شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 2