آیت الله اشرفی شاهرودی: سوق دادن جوانان به سوی بی بندوباری عواقب خطرناکی دارد

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: برخی می خواهند برنامه های فساد انگیزی را از اروپا تقلید کنند و رواج دهند تا جوانان را به بی بندوباری سوق دهند که این رفتارها عواقب بسیار خطرناکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی ظهر امروز در دومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که هر روز ماه مبارک رمضان در شبستان میلانی مسجد گوهرشاد برگزار می شود، به بیان نکات تفسیری سوره مبارکه نور پرداخت و گفت: قرآن بزرگ ترین معجزه پیامبر است که خدای متعال در قسمت هایی از آن تحدی طلبی کرده و می فرماید «نمی توانید حتی یک سوره مانند سوره های قرآن بیاورید.»

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: بخش مهمی از آیات قرآن به بیان نکاتی پیرامون زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخته است که یکی از آن ها سوره مبارکه نور است که پیامبر اکرم(ص) درباره آن فرمودند «سوره نور را زیاد بخوانید چون در خانه ای که این سوره خوانده شود، فرزندان نااهل نخواهند شد.»

وی در ادامه به بیان نکات تفسیری آیه دوم سوره مبارکه نور پرداخت و اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید «اگر مرد یا زنی زنا انجام دادند و شهود بر این عمل آن ها شهادت دادند، باید به هر کدام از آن ها ۱۰۰ ضربه تازیانه زده شود و بر آن ها رحم نکرد. چرا که حد خدا را جاری می کنید.» و در ادامه می فرماید «جمعی از مؤمنان را برای مشاهده این مجازات ببرید تا درس عبرت باشد.»

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی ارتکاب به گناه در جامعه زیاد شود، طبعا انجام آن آسان می شود. خدای متعال برای کسانی که گناه را در جامعه نشر می دهند عذابی دردناک قرار داده است.

وی با بیان این که انسان زنازاده در زندگی خود رستگار نخواهد شد، تصریح کرد: برخی می خواهند برنامه های فساد انگیزی را از اروپا تقلید کنند و رواج دهند تا جوانان را به بی بندوباری سوق دهند که این رفتارها عواقب بسیار خطرناکی دارد.

آیت الله اشرفی شاهرودی در پایان با هشدار نسبت به عواقب ترویج فساد در جامعه، کاهش مقاومت در برابر دشمنان را یکی از آشکارترین این تبعات قلمداد کرد و گفت: کسانی که از این آب و خاک و از ناموس شان دفاع کردند، کسانی بودند که پاک به دنیا آمدند، پاک زندگی کردند و پاک از دنیا رفتند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 7 =