توجه به مشکلات مبلغان در دستور کار مسؤولان قرار گیرد

مبلغانی که در مناطق محروم حضور دارند، برای خدا کار انجام می دهند و اگر برای غیر خدا بود در این مناطق حضور پیدا نمی کردند.

آیت الله سید رحیم توکل استاد اخلاق حوزه علمیه در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، بر ضرورت توجه به مبلغان دینی تأکید کرد.

تبلیغ در مناطق محروم را از روی اخلاص و برای خدا دانست و گفت: مبلغانی که در مناطق محروم حضور دارند، برای خدا کار انجام می دهند و اگر برای غیر خدا بود در این مناطق حضور پیدا نمی کردند.

وی افزود: این مبلغان به برخی مناطق می روند که اتومبیل به آنجا نمی رود و رفت و آمد در آنجا با مرکب های حیوانی مانند اسب و قاطر انجام می شود و در برخی مکانها در زمستان آنقدر برف زیاد می بارد که باید برای عبور و مرور تونل حفر شود و یا این که برخی مبلغان ما به جاهایی می روند که مردم در کپرها زندگی می کنند و معلوم است این تبلیغ برای خداست و اگر برای خدا نبود این جاها نمی رفتند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: اجر این افراد که هدایت خلق الله را برعهده دارند، اجر بسیار بزرگی است و خدا اجر آنها را می دهد؛ اما مسؤولان نیز باید کمی دقت نظر داشته باشند و نگویند کار برای خداست پس اجرکم علی الله، هرچند که این مبلغان برای خدا می روند اما باید تأمین بودجه هم انجام شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تکلیف مسؤولان در بحث تبلیغ خاطرنشان کرد: مسؤولان هم تکلیف هایی دارند که باید انجام بدهند زیرا این مبلغان مشکلات متعددی مانند خرج زندگی و اجاره منزل دارند، این افراد زن و بچه و گرفتاری های مخصوص به خود را دارند و باید به آنها رسیدگی کرد و باید دانست که هرچه مبلغان بیشتر در تبلیغ حاضر بوده و پای دین مردم باشند، مردم از خطر ها در امان خواهند بود.

آیت الله توکل در پایان خاطرنشان کرد: بارها گفته ام که برخی سالها یک سمت ایران خشکسالی می شود و سمت دیگر سیل می آید که اینها همه بلاست و اگر مسؤولان ما هزینه ای که هر ساله  برای خشکسالی و سیل انجام می دهند، یک دهم آن را برای دین مردم خرج کنند تا گناه و فعل حرام صورت نگیرد، این بلاها از بین می رود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 11