پذیرش سند ۲۰۳۰ با تعالیم نبوی و علوی سازگار نیست

حجت الاسلام مقری گفت: چرا ما که پیشوایانی چون پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) داریم، باید در مقابل سندی مثل ۲۰۳۰ کوتاه بیاییم.

حجت الاسلام اسماعیل مقری ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات «بررسی نقش قرآن در زندگی» که در محل ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه امام جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در طول دوران زعامتشان سعی داشتند که بتوانند مفاهیم قرآنی را در میان افکار مردم احیا کنند و به گفتمان اسلامی تبدیل کنند تا ارزش های فرهنگی همچون شهادت، استقلال و آزادی در جامعه جاری شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان تأکید کرد: ما باید با استخراج مفاهیم قرآنی و ترویج آن در میان مردم، مفاهیم فرهنگ دینی را به صورت گفتمان رایج تبدیل کنیم چرا که از این راه می توان تعالیم قرآنی را در زندگی بشر جاری ساخت.

وی در ادامه به مرور نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب در این زمینه پرداخت و گفت: رهبر انقلاب اسلامی با مطرح نمودن مفاهیم قرآنی همچون «یاری مستضعفان»، «دشمن شناسی»، «مبارزه با استکبار»، «اقتصاد مقاومتی» و «فرهنگ شهادت» بزرگترین خدمت را با تمام وجودشان در حق قرآن انجام می دهند.

حجت الاسلام مقری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به ضرورت دفاع صریح از ارزش ها و آرمان های اسلامی، خاطرنشان کرد: شما ملاحظه کردید که ایشان در یکی از سخنرانی های اخیر خود فرمودند «چرا بعضی از مسؤولان کشور در ذکر مبانی انقلاب تعارف و مماشات دارند؟ چرا همچون پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) حرف صریح در دفاع از مبانی اسلامی نمی زنند؟»

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: امیرمؤمنان(ع) هنگامی که می خواستند خلافت را بر عهده بگیرند به صراحت اعلام کردند که به قرآن و سنت پیامبر(ص) عمل می کنند اما به روش خلفای پیش از خود، هرگز. ایشان تعارف نداشتند و منش حضرت به گونه ای نبود که بگویند ابتدا خلافت را در اختیار بگیریم، سپس به این مسائل بپردازیم. پیامبر اکرم(ص) نیز به همین شیوه عمل می کردند.

وی در پایان تصریح کرد: چرا ما که پیشوایانی چون پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) داریم، باید در مقابل سندی مثل ۲۰۳۰ کوتاه بیاییم؟ رهبر معظم انقلاب روز گذشته این مسأله را خلاف استقلال کشور دانسته و فرمودند «چرا دیگران درباره نظام آموزشی جمهوری اسلامی سند تنظیم کنند».






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6