آمار تکان دهنده ورود لوازم آرایشی وابسته به شرکت های اسرائیلی به کشور /۱۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان هزینه آرایش دختران ایرانی

 

آمار تکان دهنده ورود لوازم آرایشی وابسته به شرکت های اسرائیلی به کشور در قبال موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت هسته ای کشورمان و آثار سوء استفاده از این لوازم آرایشی برای بانوان، تنها گوشه ای از این فاجعه عظیم فرهنگی و پزشکی است.

 شرکت تولید کننده لوازم آرایشی فرانسوی “لانکوم”،یکی از شرکت‌های متعلق به گروه “اورئال” فرانسه است و از طریق هنرمندان، مجریان خبرنگاران مطرح جهان محصولات خود را تبلیغ می کند این بار نیز در ایران بر اساس همین روش  ،اخیرا با برپایی همایشی که حدود چهارصد نفر از شخصیت‌های بانفوذ محافل تجاری و هنری ایران به این میهمانی تبلیغاتی دعوت شده بودند حضور رسمی خود را در ایران اعلام نمود.
81805-244959-1404114547
81805-244872-1404111559
جانشین مدیرعامل شرکت اورئال خود را عاشق اسرائیل می‌داند
“اورئال” یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی است.کنگره یهودیان آمریکا در بیانیه‌ای خشنودی خود را از پشتیبانی شرکت اورئال از دولت اسرائیل، اعلام کرده است. همچنین نیمی از مدیران این شرکت یهودی‌اند و جانشین مدیرعامل شرکت اورئال خودش را عاشق اسرائیل می‌داند. شرکت اورئال به پاس پشتیبانی چشمگیرش از اسرائیل، جایزه جوبیلی (جایزه‌ای که رژیم اشغالگر قدس به اشخاص یا سازمان‌هایی که به منظور توسعه اقتصادی این رژیم درخاک فلسطین اشغالی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اهداء می‌کند) را از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرده است.
۲۹٫۳٪  از سهام شرکت فرانسوی اورئال به شرکت صهیونیستی نستله تعلق دارد
سهامداران شرکت فرانسوی اورئال شامل؛ ۳۰٫۵٪ توسط خانواده  Bettencourt ، ۲۹٫۳٪ به شرکت صهیونیستی نستله ، ۲۴٫۵٪ به سرمایه گذاران نهادی بین المللی، ۸٫۳٪ به سرمایه گذاران نهادی فرانسه، ۵٪ به سهامداران فردی، ۱٫۷٪ سهام خزانه و ۰٫۷٪ هم برای کارکنان.
نکته جالب تر اینکه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی اورئال در قبال موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت هسته ای کشورمان صورت گرفته است و کشورهای غربی از جمله فرانسه با تعلیق شش ماهه شماری از تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است و این مبادله نابرابر با عنوان تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه شامل غذا و دارو صورت گرفته است.
شعار شرکت لانکوم؛ قدرت دادن به تمام زنان برای رسیدن به زیبایی
شعار شرکت لانکوم”قدرت دادن به تمام زنان برای رسیدن به زیبایی، زن سالاری و ظرافت است”. که این شعار فی نفسه نوعی از سبک زندگی غربی را به طرفداران خود القا می کند و فردگرایی و لذت طلبی را الگوی سبک زندگی زنان جهان قرار می دهد. این در حالی است که  در دین مبین اسلام همواره تاکید بر این بوده است که جنبه‌های معنوی و اخلاقی در شخصیت افراد و زیبایی‌های سیرت و درون، اصل اول در برقراری روابط انسانی و اجتماعی است نه ارزش‌های مادی و سطحی که متاسفانه سرمایه گذاران غربی، مادی گرایی و زیبایی صورت را در راه رسیدن به اهداف خود ملاک افراد قرار داده اند.
هر زن ایرانی در سال ۱۵۰ دلار یا به عبارتی بیش از ۴۰۰ هزارتومان لوازم آرایشی مصرف می‌کند
آماری تاسف بار مصرف لوازم آرایشی زنان ایرانی “شرکت اسرئیلی لانکوم” را امیدوار به سرمایه گذاری در ایران کرده است، ۳۸ میلیون زن ایرانی، دومین بازار لوازم آرایش آسیای شرقی و هفتمین بازار جهانی را تشکیل می‌دهند. هر زن ایرانی در سال ۱۵۰ دلار یا به عبارتی بیش از ۴۰۰ هزارتومان لوازم آرایشی مصرف می‌کند.
البته مصرف لوازم آرایش در ایران صرفا در انحصار زنان نیست، مردان ایرانی نیز مصرف‌کننده ۱۲ درصد از لوازم آرایش موجود در بازار هستند.
«چرا زنان ایرانی همواره در قله آمارهایمصرف لوازمآرایش و جراحی های زیبایی دنیا قرار دارند؟»
81805-244873-1404111559
 این آمار بالای مصرف لوازم آرایش در میان زنان ایرانی و پایین آمدن سن دختران مصرف کننده لوازم آرایش به دوره دبستان، نشان دهنده آن است که متاسفانه مادران، معلمان، مدیران مدارس، اساتید دانشگاه ها هیچ گاه خود را ملزم به این امر نکرده اند که اطلاعات پزشکی روز دنیا را درباره خطرات و لطمات جبران ناپذیری را که در اثر استفاده این لوازم به بدن انسان  وارد می شود را با بیانی ساده و صمیمی به دختران خود بگویند. این در حالی است در خود کشور فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و امریکایی در مراکز آموزشی این اطلاعات در اختیار  دختران نوجوان و جوان قرار می گیرد ، نتیجه این آموزش آن است که هرگز دختران جوان از لوازم آرایشی استفاده نمی کنند  و زنان مسن مصرف کننده عمده لوازم آرایش در این کشورها می باشند.
مقاله های پزشکی درباره خطرات استفاده از لوازم آرایش چه می گویند؟
مقاله های پزشکی متعددی درباره خطر استفاده از برخی روان سازها در مواد آرایشی منتشر شده است.  به عنوان مثال “سدیم لوریل سولفات ” که سبب مشکلات پوستی متعددی می شود و آماس پوستی شایع ترین آنهاست. “سورفاکتانت” که از طریق پوست، تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته می شود، علاوه بر خشکی و التهاب پوست و مخاط ها، درصورت مصرف زیاد آثار سرطان زایی نیز دارد.
“ایزوپروپیل الکل” و الکل های مشابه که به وفور در این محصولات یافت می شود، می تواند باعث خشکی، التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سریع تر پوست شود.کلروفورم های حاوی آئروسل در ترکیبات عطرها و ماده ای به اسم ” دی متابروسالان وتری متابروسالان وتتراکللوروسال دئودرانت ها سی لانیلید” در دئودورانت ها زمانی که در مواجه با نور آفتاب قرار می گیرند حساسیت زا هستند.”پارابن” که به عنوان ماده نگه دارنده در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد در افراد دارای حساسیت به پارابن، سبب خارش و آماس پوستی می شود.
همچنین آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات حاکی از فعالیت استروژنی ضعیف این مواد است. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم زند.این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین در ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و….وجود دارد.”فرمالدئید” که در خیلی از محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و.. یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود.
رژلب‌های روغنی بدون رنگ کمترین محافظت را از لب‌ها در برابر اشعه UV خورشید دارند و به راحتی می‌توانند باعث جذب این اشعه خطرناک به لب‌ها شوند. استفاده بلندمدت از مواد آرایشی سبب نازک شدن پلک می شود.

هزینه ۱۰ هزار میلیارد زنان ایرانی برای لوازم آرایشی (فروردین ۹۳)

کسب موقعیت اجتماعی در میان همسالان و جلب توجه جنس مخالف
از نظر جامعه شناسان استفاده بیش از حد لوازم آرایشی در میان جوانان نشان دهنده این است که پسران و دختران جوان برای کسب موقعیت اجتماعی در میان همسالان خود و نیز جلب توجه جنس مخالف اقدام به این کار می کنند و این مسئله از طریق ماهواره و نمایش زنان و مردان با رنگ و لعاب فراوان؛ اعم از هنرمند و خبرنگار به جوانان القاء می شود که در صورت بهره مندی از این لوازم می توانید در اجتماع  جذاب و مورد توجه باشید و بدین شکل این نوع نگرش فردگرایانه و منهای آموزه های دینی در میان جوانان ترویج پیدا می کند.
متاسفانه عدم نظارت کافی و مستمر مراجع ذیصلاح از نحوه استخدام خانم های جوان نیز دلیل دیگری است که این افراد جویای کار، گاهی از سوی کارفرمایان خود مجبور به آرایش کردن می شوند و  در صورت توجه نکردن به این مسئله ممکن است کار خود را از دست بدهند.
ازدواج های دیر هنگام، ملاک های غلط و مغایر باورهای دینی مانند زیبایی صرف دختران و موقعیت اجتماعی مناسب آنان، حضور بیش از حد جوانان در محافل دوستانه و محبت نکردن پدران به دختران را می توان از جمله دلایل مصرف نامتعارف لوازم آرایش در ایران دانست.
حضور جدی خانواده ها در کنار هم و ایجاد فضای گرم و صمیمی برای فرزندان، هم کلامی و ابراز محبت پدران به دختران، ملاک قرار دادن ارزش های دینی به جای ملاک های غلط غربی در میان پسران، تبین و تبلیغ ارزش هایی که اسلام برای زنان قایل است، ترویج ازدواج های آسان، مستحکم و زودهنگام، بیان خطرات استفاده از لوازم آرایش در مراکز آموزشی می تواند از جمله فعالیت های فرهنگی در جهت کاهش این آمار هشداردهنده باشد.
حمایت از کارآفرینان عرصه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد گیاهی و البته مهمتر از همه قرارداد نبستن با شرکت های خارجی و به خصوص حامیان رژیم اشغالگر قدس همه و همه می تواند این بازار را حداقل به نفع اقتصاد ایران و سلامت جوانان ایرانی کند.

منبع: فرهنگ نیوز






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8