ضرورت پرهیز از تعارض و تناقض در پاسخ به شبهات دینی

ضرورت پرهیز از تعارض و تناقض در پاسخ به شبهات دینی
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که در شبهات دینی باید سوال را پردازش کرد و با سیر منطقی مراجعه به بیانات علما به آن پاسخ داد، گفت: نباید در پاسخ به شبهات دینی تعارض و تناقض در پاسخگویی وجود داشته باشد.

کارگاه تلبس این حوزه، عصر امروز با حضور ۶۰ تن از طلاب در سالن آقا مصطفی خمینی(ره) مدرسه علمیه عالی نواب به همت معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با بیان این که کار اجرایی برای طلاب بسته به شروطی مانعی ندارد چراکه امروز دولت اسلامی نیازمند حضور طلاب است، گفت: کار اجرایی مورد قبول دین، قطعا باید همراه با هدایت باشد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که هیچ عملی برتر از تبلیغ و هدایت به دین مبین اسلام نیست، تصریح کرد: این هدایت باید در همه ابعاد زندگی همچون دانشگاه، محیط کار، محیط اداری، فضای طلبگی و یا زندگی روزمره جریان داشته باشد که شامل دو بعد اصلی اقامه عبودیت و مبارزه با طاغوت، ستمگران و مستکبران زمان است.

حجت الاسلام صابری تولایی لازمه هدایت را اسلام شناسی دانست و با بیان این که آن اسلام مورد قبول ما اسلام انقلابی است که همه جنبه های آن متکی و استوار بر خداوند باشند، اظهار کرد: اسلام های دیگری همچون اسلام صوفی گرایانه متکی بر لذت، منافقانه و عافیت طلبانه هیچکدام مد نظر بوده و منتهی به هدایت نمی شود.

وی با بیان این که در هر زمانی بیان احکامتان مسائل مبتلا به مورد نیاز جامعه و مخاطبین خود نه نیازهای دلبخواهی باشد، خاطر نشان کرد: گفتن مسائل سقط جنین برای قشر سالمند نشان از عدم آشنایی با مسائل روز دارد و طلبه باید بسته به شرایط زمان احکام خمس، نماز مسافر و یا احکام آن شرایط و زمانی که در آن قرار دارد را برای مردم بیان کند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که با ساده گویی در احکام برای مخاطب عامل ایجاد انگیزه و رغبت در پیگیری آن باشیم و نگذاریم حتی در کوچکترین بخش دین رغبتش کم شود، گفت: بیان احکام آنطور نباشد که مخاطب احساس سلب آزادی کند و در بیان این احکام به استفتائات روز و نیاز مبتلا به جامعه توجه داشته باشد.

حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که در شبهات دینی سوال را پردازش کنید و با سیر منطقی مراجعه به بیانات علما به آن پاسخ دهید، ابراز کرد: سعی کنید تا پاسخگویی صحیح مطابق با واقعیت به سوال داشته باشید، در پاسخ به شبهات از هرگونه کلمات و جملات نامانوس و غامض پرهیز کنید و تعارض و تناقض در پاسخگویی نیز نداشته باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 1 =