جایگاه عرفانی انسان ها درگرو پیوند روح آنها با اهل بیت است

جایگاه عرفانی انسان ها درگرو پیوند روح آنها با اهل بیت است
عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که امثال شیخ رضوان و شیخ طوسی امروز مدفن و آثارشان مانده؛ چراکه قلب خود را با اهل بیت پیوند زده اند، گفت: آنان عمرشان را در خدمت به دین قرار داده و از وجود خود در راه اعتلای دینی استفاده کردند.

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، عضو اتاق تبلیغ خراسان، عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که انسان در این دنیا زندگی اش موقت و کوتاه است، گفت: اگر مثالی از عمری طولانی در دنیا داشته باشیم می توانیم به حضرت سلیمان اشاره کنیم که بنای عظیم مسجد الاقصی به دست او ساخته شده است.

وی با بیان این که قرآن به بشریت آموخته قلب، مغز و روح خود را به اندیشه آنانی که در نزد خداوند متعال مقامی دارند پیوند بزنند تا جایگاهی معنوی و عرفانی پیدا کنند، تصریح کرد: این پیوند زدن با روح انسان های مقرب خدا ارزش بسیاری دارد و میوه و ثمره پاکِ همان درخت پاک است که منجر به رشد روحی و معنوی انسان ها در هر عصر و زمانی شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که امثال شیخ رضوان، شیخ طوسی و علمایی همچون آیات مروارید و فلسفی امروز مدفن و آثارشان مانده چراکه قلب خود را پیوند با ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت زده اند، ابراز کرد: آنان عمرشان در مسیر خدمت به دین مبین اسلام قرار داده و از وجود خود در راه اعتلای دینی استفاده کردند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که  زیارت حضرت رضا(ع) باید با حضور قلبی و معرفت صورت بگیرد تا حاجات انسان برآورده شده و  دعای او به عنوان بنده مقرب خداوند مورد عنایت حضرت حق باشد، خاطر نشان کرد: ائمه اطهار همواره واسطه فیض الهی بودند آنطور که بنا به روایتی کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند، از ابتدای خروج خانه ملائکه از او استقبال می کنند.

وی با بیان این که قلب و روح خود را پیوند به آنانی بزنید که پیوندشان با خداوند متعال مستحکم و استوار است، یادآور شد: البته این پیوند سست بوده و امکان دارد که به سرعت نابود و متلاشی شود؛ بدین جهت باید تلاش کرد تا این درختان آرام آرام تنومند و بارور شده و ثمره و شکوفه های تازه بدهند و رشد و پرورش پیدا کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که میثم تمار خرما فروشی بود که دلش را به حضرت امیر مومنان(ع) پیوند زد و این پیوند دل به جایی رسید که امروز مدفن پاک او زیارتگاهی در کوفه شده است، اظهار کرد: این نشان از آن اثری دارد که زیارت بر زائر گذاشته و در این مضجع نورانی آنانی را که به ذهنتان می آید یاد کنید تا گره از مشکلاتشان برداشته شود.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ضرورت تعمق در برخی زیارتنامه هایی که حاوی صفاتی برجسته از ائمه معصومین است، بیان کرد: باید زیارت جامعه کبیره را چندین و چند بار خواند و در مضامین آن یک به یک تامل و تانی کرد.

وی با بیان این که اگر کسی به شما تذکری اخلاقی داد یا اینکه خواست تا حجابتان را کامل کنید، بدانید این درخواست از سوی امام رضا(ع) بر زبان او در راستای مقابله با این ولنگاری های فرهنگی جاری شده و او را سرزنش نکنید، گفت: امروز همه مسلمانان باید از وجود این گر گرانبها یعنی امام علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) حداکثر استفاده را ببرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 6 =