ایستادگی دربرابر تهاجم دشمن به اساس فکری نظام اسلامی وظیفه طلاب انقلابی است

تولیت آستان قدس رضوی:
ایستادگی دربرابر تهاجم دشمن به اساس فکری نظام اسلامی وظیفه طلاب انقلابی است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که طلاب مرزبانان فکری جامعه هستند، گفت: طلبه انقلابی باید بر حسب شرایط روز جامعه اسلامی در برابر تهاجم دشمنان به اساس فکری نظام اسلامی، بایستد و مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در تالار آیینه حرم مطهر رضوی در مراسم تلبس طلاب حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلبه انقلابی باید از مردم، با مردم و در میان مردم عمل و اظهار نظر کند گفت: طلاب حوزه علمیه خراسان در راستای اندیشه و عمل انقلابی و در راه کسب علم و دانش نباید ایستایی داشته باشند بلکه باید تلاش کنند تا هر روز بر علم و دانش خود بیافزایند.

طلاب مرزبان مرزهای فکری جامعه اسلامی هستند

وی با بیان این که طلاب مرزبان مرزهای فکری جامعه اسلامی هستند خاطر نشان کرد: طلبه انقلابی باید بر حسب شرایط روز جامعه اسلامی در برابر تهاجم دشمنان به اساس فکری نظام اسلامی، بایستد و مقابله کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که فقیه به آن کسی گفته می شود که فهم عمیق دین دارد و فقه تنها احکام رساله نیست، تصریح کرد: باید به خوبی جایگاه علم و عالم را شناخت و بدانند که فقه دو گونه اصغر و اکبر دارد که فقه اکبر همان اخلاق کریمه و فقه اصغر همان دروسی است که امروز در فضای حوزه های علمیه تدریس می شود.

فقه دین باید در جان فقیه نهادینه شده باشد

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در ادامه با بیان این که تنها به کسی که فرمول علمی بلد باشد فقیه گفته نمی شود، به خصوصیات بارز یک فقیه مجاهد اشاره و ابراز کرد: فقه دین باید در جان فقیه نهادینه شده و اخلاق و رفتار او بر اساس دستورات دینی باشد.

وی با بیان این که مطابق با نیاز های روز جامعه و افزایش شبهات دینی و علمی می طلبد تا طلاب نیز نسبت به  دهه های اخیر رشد قابل توجهی در همه زمینه ها داشته باشند، گفت: طلاب باید بتوانند تا با آن فهم و تفقه در دین به شبهات بسیار زیادی که امروز از دریچه فضای مجازی و رسانه به جامعه در حال انتقال است پاسخگو باشند.

امروز بیش از گذشته به فتوحات فکری و فرهنگی نیازمندیم

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که به حمد الله با عنایت و توجه خداوند متعال و با تدابیر ویژه رهبر معظم انقلاب همراه با مجاهدت های حزب الله، سردار سلیمانی و تلاش های مجاهدانه مدافعان حرم امروز پیروزی و موفقیت های قابل توجه و شایانی در  خط مقدم جبهه های جنگی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: حال با این پیروزی های برجسته جبهه مقاومت در خط مقدم به دست مدافعین حرم، آنچه امروز بیش از گذشته نیاز است فتوحات فکری و فرهنگی است.

رمز بقای موجودات شهدا نظر به وجه الله است

حجت الاسلام و المسلمین رییسی رمز بقای همه موجودات عالم را نظر به وجه الله دانست و خاطر نشان کرد: آن نور، روشنایی و بصیرتی که خداوند متعال از آن سخن به میان آورده در خانه ائمه اطهار دیده می شود و همانطور که رمز بقای شهدا نظر کردن آنان به وجه الله است، ما نیز اگر بخواهیم اخلاق و عملمان باقی بماند باید همچون آنان نظر به وجه الله کنیم.

لباس طلاب مظهر تقوا، دین و معنویت است

وی با بیان این که حرمت لباس و شخصیت طلاب باید به خوبی حفظ شود چرا که لباس آنان مظهر تقوا، دین و معنویت است، ابراز کرد: شناخت طلاب فاضل حوزه های علمیه در چنین کسوتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رفتار و گفتار طلاب الگوی جامعه اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که نقش و اثرگذاری عالمان دینی پس از پیروزی انقلاب در جامعه پر رنگ تر و اثر گذار تر شده که در این راستا جامعه اسلامی از آنان انتظار اظهار نظر در زمینه های مختلف را دارد، اظهار کرد: در چنین شرایطی رفتار و گفتار طلاب الگوی جامعه اسلامی بوده و طلاب اثرگذاری زیادی در جامعه دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 8