تجمع علمای مسلمان لبنان: استفاده از رهنمودهای امام خامنه‌ای برای مبارزه با تکفیری‌ها ضروری است

علمای شیعه و سنی لبنان بر لزوم استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با تکفیری ها تأکید کردند.
 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران که به لبنان سفر کرده است از تجمع علمای مسلمان این کشور در منطقه حاره حریک دیدار کرد.

ایران پیشگام محور مقاومت است

شیخ احمد الزین رییس هیأت امنای این تجمع در ابتدای دیدار گفت: این دیدار نشان دهنده عمق روابط میان تجمع علمای مسلمان با جمهوری اسلامی ایران است. این کشور همواره مدافع مسائل امت اسلامی به ویژه مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین به شمار می آید.

وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت همیشگی از لبنان در زمینه های مختلف تقدیر و تشکر می کنیم و اقدامات این کشور را در چارچوب پایبندی به مسائل ایمانی و انسانی می دانیم.

این روحانی اهل تسنن با اشاره به فشار شدید اقتصادی و سیاسی و امنیتی ایران به دلیل حمایت از ملت های مستضعف تصریح کرد: ایران پیشگام محور مقاومت است و امروزه به جنگ با تروریست ها می پردازد و شهید و مجروح تقدیم می کند. ما اطمینان داریم که جنگ با دشمن صهیونیستی برای آزادی فلسطین با پیروزی ما به پایان خواهد رسید.

انتفاضه ملت فلسطین یتیم است

حسین جابری انصاری نیز وحدت و انسجام و برادری را نیاز اصلی امت اسلامی در مرحله حساس و دقیق کنونی توصیف کرد و اظهار داشت: نقش مثبت و سازنده تجمع علمای مسلمان تاثیر بزرگی در تحکیم وحدت و همبستگی میان مسلمانان دارد. امت اسلامی دهه هاست که با اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی ضربه خورده است.

وی ادامه داد: خطر اشغالگری صهیونیستی همچنان وجود دارد و هم اکنون نیز مشاهده می کنیم که ملت فلسطین به تنهایی علیه دشمن صهیونیستی قیام کرده است. این قیام همچنان یتیم بوده و بسیاری از کشورهای منطقه هیچ توجهی به فلسطین ندارند.  

معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران تأکید کرد: در کنار خطر تاریخی رژیم صهیونیستی چند سالی است که خطر جدیدی به نام اندیشه تروریستی تندرو و گروه های مسلح در پیکره امت اسلامی به وجود آمده که به گسترش فساد در جهان عرب و اسلام می پردازد.

وی وابستگی گروه های تکفیری به اسلام را توهین بزرگی به این دین عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این گروه ها به شدت از دین به دور هستند و باید دست در دست یکدیگر قرار داده و با این گروه های تروریستی بجنگیم.

استفاده از رهنمودهای امام خامنه ای برای مبارزه با تکفیری ها ضروری است

پس از آن نوبت به حجت اسلام شیخ حسان عبدالله رییس شورای سیاسی تجمع علمای مسلمان رسید که به سخنرانی بپردازد.

وی گفت: بیش از ۲۶۰ تن از علمای شیعه و سنی از سراسر لبنان عضو تجمع علمای مسلمان هستند. این تجمع در سال ۱۹۸۲ و با هدف دعوت به اسلام اصیل محمدی و دین اعتدال به دور از تندروی و ظلم و جهالت، دعوت به وحدت اسلامی به عنوان تنها راه نجات امت و بازگشت عزت و کرامت و همچنین یاری همه جنبش های مقاومت علیه اشغالگران در جهان به ویژه رژیم صهیونیستی تاسیس شد.

این روحانی لبنانی افزود: از سال ۱۹۸۲ به حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین پرداخته و در کنار مجاهدان به موفقیت های بسیاری دست یافتیم. در حالی که نیروهای مقاومت و ارتش در حال جنگ با تروریست های تکفیری هستند ما نیز در جانب فکری به تبیین واقعیت اسلام اصیل محمدی مشغول هستیم و نشان می دهیم که این افکار تکفیری هیچ ارتباطی به اسلام ندارد بلکه در راستای مخدوش کردن دین تلاش می کند.

وی تصریح کرد: نقش ما پس از پایان عملیات نظامی برای از بین رفتن این تفکر بسیار بزرگ خواهد بود و این مساله به وحدت علما و استفاده از رهنمودهای امام خامنه ای نیاز دارد. 

حجت الاسلام حسان عبدالله بیان داشت که همانگونه که قبلا از حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت استفاده کردیم هم اکنون نیز به حمایت و تأیید و یاری این کشور نیاز داریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 7