آیت الله مکارم شیرازی: شادی های دین اسلام برای جامعه تبیین شود/ حوزه پیام غدیر را به جامعه و جهان برساند

 
حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید بر شادی اهل بیت(ع) تأکید شود، گفت: این کار باید صورت گیرد تا برخی خیال نکنند که دین تنها عزاداری دارد و به شادی اهمیت نمی دهد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر شنبه در دیدار جمعی از علما و خطبای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مسأله غدیر، گفت: غدیر سرمایه ای است که از آن استفاده نکردیم و اگر استفاده کردیم استفاده ضعیفی بوده است.

وی افزود: این در حالی است که پیشینیان اهمیت بیشتری به غدیر می دادند حال این که چه دلیلی داشته که غدیر با گذشت زمان کمرنگ تر شده باید بررسی و به آن توجه کرد؛ اصل هدف احیای سنت های غدیر مهم، معقول و مطلوب است اما در شیوه اجرا باید دقت های لازم صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید بر شادی اهل بیت(ع) تأکید شود، اظهار داشت: این کار باید صورت گیرد  تا برخی خیال نکنند که دین تنها عزاداری دارد و به شادی اهمیت نمی دهد.

وی ادامه داد: افراد باید بدانند که دین چه مسائل شادی آفرین دارد و چه روزهای مهمی از جمله غدیر برای آن وجود دارد، برای شادی در ایام شادی اهل بیت(ع) فرهنگ سازی شود تا مردم در کنار عزاداری، با شادی اهل بیت(ع) هم آشنا شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که طلاب و فضلا باید آموزش های لازم را در نشر معارف دینی و تبلیغی  ببیند، ابراز داشت: طلاب باید در دوره های آموزشی تبلیغی شرکت کنند تا بتوانند معارف علوی، ولایت و غدیر  را به خوبی به جامعه منتقل کرده و برای شادی اهل بیت(ع) فرهنگ سازی کنند.

وی عنوان کرد: باید به صورت دقیق و حساب شده برای احیای سنت های غدیر کار و برنامه ریزی شود تا شاهد مشکلاتی در مسیر اجرای آن نباشیم، فضلا و اساتید نیز باید در این زمینه فعالیت کرده و پیام غدیر را به جامعه برسانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با جمع شدن در گرد مشعل غدیر با یکدیگر اتحاد داشته باشند و در برابر ظالمان و دشمنان ایستادگی کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 7 =