عضو اتاق تبلیغ خراسان تاکید کرد؛ ضرورت تبیین شیوه های نوین تبلیغ دین در جامعه

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به شیوه های نوین تبلیغ دین، گفت: اساتید باید در تبلیغ دین، خلاقیت موضوع یابی داشته باشند و بتوانند به موضوعات روز بپردازند.

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی، عصر امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه با اشاره به شیوه های نوین تبلیغ دین گفت: اساتید باید در تبلیغ دین، خلاقیت موضوع یابی داشته باشند و بتوانند به موضوعات روز بپردازند.

وی با بیان این که روحانی باید صیاد حوادث بوده و بتواند در زندگی مردم نگاه تخصصی داشته باشد، ابراز کرد: امروز مساله فروپاشی خانواده ها، آمار ازدواج و طلاق و یا مسائل فضای مجازی از عناوین بروز جامعه است که باید روحانیت به صورت تخصصی آن را در جامعه مورد بررسی قرار داده و به طرح آن بپردازند.

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان این که امروز روانشناسان غربی و شرقی برای ابراز محبت، نحوه لباس پوشیدن و کوچکترین رفتارهای همه نسل های جامعه کتاب می نویسند و بحث هایشان همیشه بروز و بر اساس نیاز مردم است، از روحانیت خواست تا همچون آنان آنچه مردم به آن نیاز مبرم دارند را شناسایی و طرح و بحث کنند.

عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی با بیان این که ما ۶۲۳۶ آیه در قرآن داریم که هر یک می توانند محوری برای یک وعظ و سخنرانی چندین و چند ساعته باشند، خاطر نشان کرد: حتی به ازای هر واژه قرآنی می توان ساعت ها بحث کرد و اساتید معزز باید از این ظرفیتی که در قرآن وجود دارد استفاده ممکن و لازم را در تبلیغ ببرند.

وی با اشاره به نحوه آغاز سخن در وعظ و سخنرانی برای ایجاد جاذبه بین مستمعین ابراز کرد: خلاقیت در شروع بحث بستگی به شرائطی از جمله رده مستمعین در جامعه، محیط وعظ و سخنرانی و هنر و توانمندی خاص آن سخنران دارد تا بتواند به خوبی مخاطبینش را مدیریت کرده و کاری کند همه در استماع به فرمایشات او رغبت داشته باشند.

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان این که سخنرانی تاثیرات چهره به چهره نیز دارد و سبب می شود بتوانید احساسات و عواطف خود را در موضوع سخن به مستمعین نیز منتقل کنید، یادآور شد: سعی کنید در سخنرانی از مسائل بروز جامعه همچون حادثه کشور، مسائل سیاسی و یا مسائل روز منطقه شروع کنید که این در سخن شما جاذبه ایجاد می کند.

عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی با اشاره به ضرورت طرح یک خبر در سخنرانی و یا بیان یک لطیفه برای مستعمین آن را عاملی در جذب بیش تر به گفته های سخنران عنوان و اظهار کرد: مطالب باید به گونه ای ارائه شود که موثر در مخاطب باشد.

وی یکی از برترین اقدامات در راستای سخنران موفق را بیان خاطره دانست و با بیان این که انسان وقتی خاطره می گوید، با احساس و با زبان هدف خویش سخن به میان می آورد که تصنعی نیست، گفت: تا زمانی که سخنرانی از تصنع بیرون نیاید آن جلسه جذبه ندارد و آن منبری که فقط هدفش بمباران اطلاعاتی باشد تاثیر و جذبه ای در مخاطب ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7