اخلاص و کارآمدی دو عامل مهم برای ایفای رسالت طلبگی است

امام جمعه مشهد مقدس اخلاص را عامل نخست در عرصه طلبگی دانست و گفت: مساله نخست در حوزه علمیه، اخلاص در تعلیم و تعلم است که این اخلاص باید در عرصه تربیت نیرو برای خدمت صادقانه متجلی باشد.

آیت الله سید احمد علم الهدی، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب با بیان این که حوزه علمیه خراسان با همه برکات گذشته و سوابق علمی، فکری و معنوی روز به روز باید در خط سازندگی و پرورش سربازان بقیه الله الاعظم(عج) تلاش کند، گفت: طلاب جدید الورود در سرآغاز طلبگی باید آثار و نقش وجودی خود را در حوزه خدمتگزاری به اهل بیت(ع) بشناسند.

تربیت عناصر وقف شده امام عصر، توام با تقوا و اخلاص باشد

وی با بیان این که حوزه علمیه بستری برای رشته تحصیلی مخصوص نبوده و طلبه ای که حوزه را انتخاب می کند، باید در میان همه رشته های تحصیلی و آموزشی بتواند تبحر نسبی پیدا کند، تصریح کرد: اصل فلسفه وجودی، موقعیت و ارزشمداری حوزه در این است که طلاب به عنوان کسانی که زندگیشان وقف خدمتگزاری به امام زمان(عج) است، نیازمند آموزش علوم و دانش هایی هستند که اثرگذاری آنان را در خدمت و دربانی وجود امام زمان(عج) کارآمد تر می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که اساتید معزز حوزه باید با تقوا و اخلاص عناصر وقف شده امام زمان(عج) را آموزش داده و بپرورانند، ابراز کرد: طلاب حوزه علمیه برای تحصیل علم و دانشی که در منصب دربانی امام زمان(عج) اثر دارد و کارآمد و هدفمند در جامعه اسلامی از حیث مقابله با دسیسه های خصمانه دشمنان است، به حوزه وارد شده اند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: اصل نخست در مساله تحصیل برای کسانی که امسال وارد حوزه شده و طلبگی را بر همه مشاغل و اصول زندگی ترجیح داده اند، تنظیم اهداف خود در راستای نیروسازی برای خدمت به امام زمان(عج) است.  

اخلاص و کارآمدی؛ دو عامل مهم در سربازی امام زمان

آیت الله علم الهدی اخلاص را عامل نخست در عرصه طلبگی دانست و اظهار کرد: مساله نخست در حوزه های علمیه، اخلاص در تعلیم و تعلم بوده و در عرصه تربیت نیرو برای خدمت صادقانه باید این اخلاص متجلی باشد.  

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مساله بعدی کارآمد بودن و کاربرد بیش تر طلاب در این عرصه خدمتگزاری است؛  البته ذات مقدس پروردگار خطاب به مومنین این چنین بیان می کند که عده ای از این خدمتگزاری به انحراف رفته و از پذیرش ولایت و اطاعت و تبعیت از دستورات ولی سرباز زده اند.

ارتداد در قرآن، ارتجاع از انقلاب رسول الله است

وی با بیان این که خداوند متعال ارتداد مومنین را در قرآن پیش بینی کرده که برخی از مومنین پس از رسول خدا(ص) مرتد می شوند، یادآور شد: البته این ارتداد به معنای ارتداد از دین نیست بلکه ارتجاع از انقلاب رسول خدا(ص) است و خداوند متعال به عده ای هشدار داده که علی رغم همه مجاهدت های در راه خداوند، مراقب باشید دچار ارتداد از دین نشوید.

آیت الله علم الهدی با بیان این که خداوند متعال انذار می دهد که اگر بازگردید دین الهی بر روی زمین نمی ماند و کسانی می آیند تا بار دین را بر دوش کشیده و آن را تبلیغ کنند، خاطر نشان کرد: می بینید در طول تاریخ از زمان رسول الله تا به امروز فراز و نشیب های فراوانی وجود داشته و کسانی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند اما در نهایت دین الهی بر روی زمین نماند و این پرچم مکتب اهل بیت(ع) دست به دست تا به امروز به این فرزندان انقلابی منتقل شد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که امروز بار خدمت به اسلام بر دوش شما روحانیون و طلاب قرار گرفته یادآور شد: شما اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان امروز در اردوگاه امام زمان(عج) رسالت خدمت به حضرت را برعهده دارید.

تداوم و استمرار انقلاب، درگرو صیانت از هنجار های انقلابی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که اگر هنجار های انقلاب تداوم پیدا نکند این انقلاب استمرار نمی یابد، بیان کرد: انقلاب اسلامی از روز نخست شکل گیری تا به امروز در عین همه چالش ها و فراز و نشیب ها استمرار یافته و امروز اقتدار انقلاب از هر زمانی بیش تر شده که روز به روز بر قدرت و توان آن نیز افزوده می شود.

وی با بیان این که امروز مسلمان و مومنینی در چنگال کفر و استکبار گرفتار شده اند و آنان بی رحمانه بر این نیروهای مخلص و انقلابی می تازند، گفت: با این حال انقلاب در برابر اینها ایستاده و ندای مرگ بر آمریکا را در دنیا به راه انداخته و امروز می بینید استکبار در چنگال شیعه مومن انقلابی با رهبری فرماندهی مدبر و توانمندی در جنوب لبنان مستاصل و بیچاره شده اند.

تاکید بر رسالت خطیر اساتید حوزه در تربیت نیروهای مجاهد انقلابی

آیت الله علم الهدی با بیان این که جز نیروهای انقلابی هیچکس نمی توانست در برابر استکبار اینگونه قهرمانانه بایستد و مبارزه کند، افزود: شما در راه خدا مجاهدی پرورش می دهید که با عشق به جان دادن در راه حق در عرصه مبارزه با ایادی دشمنان قدم گذاشته و آخرین نقطه پیروزی خود را نیز شهادت در راه خداوند می داند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که همه دنیا با رسانه های تبلیغاتی خود عملیات روانی علیه شما مجاهدان، روحانیان و آمران به معروف و ناهیان از منکر به پا کرده اند و همه توان خود را در این راستا به کار بسته اند، بیان کرد: با این حال می بینیم مجاهدان انقلابی از هیچ عملیاتی باکی ندارند و این استمرار انقلاب تا به امروز فضل خداوند متعال بوده است.

وی با بیان این که باید مراقب باشید تا این هنجارهای انقلابی در جامعه شکست نخورده و روند زندگی و معیشت مردم به سمت و سوی رفاه طلبی، خوش گذرانی، عیاشی و تجملات نرود، اظهار کرد: متاسفانه امروز در جامعه ما مادیاتی همچون آخرین مدل شدن اتومبیل، سود کلان و درآمد بیش تر به عنوان برند ارزشی مطرح شده که در حال توسعه است.

رسالت روحانیان نجات جامعه اسلامی از چنگال کفر و استکبار است

آیت الله علم الهدی با بیان این که رسالت امروز شما روحانیان نجات جامعه از چنگال دشمنان است، ابراز کرد: امروز سفره ما مورد هدفگذاری استکبار جهانی قرار گرفته؛ به همین دلیل در شرایط امروز باید مراقب باشید تا هنجار های انقلاب دچار ضربه و آسیب نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که امروز با دو جریان در جامعه رو به رو هستیم، اظهار کرد: جریان نخست معتقد است که انقلاب متعلق به سال ۵۷ بود و امروز با گذشت ۴ دهه از آن، فصل رفاه، آسایش، خوش گذرانی و عیاشی فرارسیده و باید با همه جهان تعامل داشت، ابراز کرد: اگر با این تفکر پیش برویم تا مدتی دیگر بازار کشور مملو از عرق خوری، عیاشی، روابط نامشروع و ساز های مسموم می شود و نظام ضربه می بیند.

وی با بیان این که برمبنای تعبیر مقام معظم رهبری امروز ما در نیمه راه انقلاب هستیم و باید پس از این راه را با مبارزه ادامه دهیم، تاکید کرد: البته آن طلبه ای که می خواهد تا در عرصه خدمتگزاری به بقیه الله الاعظم(عج) موثر باشد باید درس خوانده بوده و با سواد و ملا باشد والا عملا در جامعه سودی نداشته و نمی تواند اثرگذار باشد.

نشاط علمی و فقهی بیش از گذشته در حوزه های علمیه جریان داشته باشد

آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز در آغاز سال تحصیلی، باید نشاط علمی و فقهی در زمینه فراگیری علوم اهل بیت(ع) بیش از گذشته در حوزه های علمیه جریان داشته باشد، خاطر نشان کرد: این سرباز خانه امام زمان(عج) نیاز به نیروهای پابه کار در جبهه مقابله با دشمنان اسلام دارد تا جامعه خوراک استکبار جهانی نشود؛ از این رو باید برابر توطئه منافقان ایستاد و مبارزه کرد.

ضرورت مقابله با توطئه و دسیسه های خصمانه دشمنان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که با عملیات روانی دشمنان در شبکه های اجتماعی خود را نبازید و حساب آبروی اجتماعی تان را نکنید بلکه برای حفظ نظام دغدغه داشته باشید، گفت: با هر جریان کفر و استکبار مقابله کنید، در برابر توطئه دشمنان بایستید و بدانید که در برابر قدرت خدا همه توطئه ها نابود و خاکستر می شوند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    3 + = 6