واکنش علما و مراجع به کشتار مسلمانان میانمار

چرا مدعیان حقوق بشر سکوت مرگبار اختیار کرده اند/ باید به فریاد مسلمانان مظلوم بشتابیم/ آیت الله علوی گرگانی جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد/جلوی فاجعه انسانی و قربانی‌شدن مسلمانان میانمار گرفته شود/ امت اسلام فریاد خشم خود را به سازمان ملل برسانند

چرا مدعیان حقوق بشر سکوت مرگبار اختیار کرده اند/ باید به فریاد مسلمانان مظلوم بشتابیم

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، نسبت به کشتار مسلمانان کشورهای اسلامی و میانمار واکنش نشان داد و خواستار دفاع از حقوق این ملت ها شد.
 حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه در پایان درس خارج فقه خود به کشتار مردم مظلوم یمن و سایر کشورهای اسلامی واکنش داد.

وی با بیان اینکه کشتارها صورت گرفته با همکاری استکبار و ایادی آنان در حال انجام است، تصریح کرد: امروز شاهد نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار هستیم و موضوع غم انگیزتر آن است که مدعیات دروغین حقوق بشر این جنایات را می بینند و سکوت مرگبار اختیار کرده اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی نسبت به این جنایات دارند و باید به کمک این مسلمانان مظلوم بشتابند، اینجانب ضمن محکوم کردن این کشتار از مسؤولان محترم می خواهم نسبت به این موضوع پیگیری های لازم را داشته باشند.

در پیامی؛
آیت الله علوی گرگانی جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد
حضرت آیت الله علوی گرگانی در پیامی ضمن محکومیت جنایات و کشتار مسلمانان میانمار خواستار رسیدگی هرچه سریع تر مجامع بین المللی به این موضوع شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی به مناسبت محکومیت جنایات و کشتار مسلمانان در میانمار پیامی صادر کرده است که در ادامه تقدیم می شود.

بسمه تعالی

قال الله تعالی «و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»

جنایات متعدد و مکرری که در کشور میانمار رخ داده و کشتار و سوزاندن مسلمانان روهینگیا در ایام اخیر  دل هر انسان با وجدانی را دردناک می کند.

این گونه رفتارها با هیج معیار انسانی و فرهنگی مناسبت ندارد و لازم است هر چه سریع تر از طریق مجامع بین المللی جلوی آن گرفته شود.

اینجانب ضمن اعلام محکومیت این  جنایات از مسؤولان مملکتی و مخصوصا وزارت امور خارجه می خواهم که از طریق دیپلماسی بین المللی  و رایزنی با کشورهای مسلمان و کشورهای غیر متعهد هر چه سریعتر به این جنایات پایان داده شود.

در صورت امکان مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات لازم را از طریق مجالس کشورهای اسلامی انجام دهد.

جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار را محکوم کرد.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: موج جدید خشونت‌ها توسط ارتش و افراطیون بودایی در رفتاری بی‌رحمانه با آتش کشیدن منازل، سربریدن کودکان، زنده به آتش افکندن و نسل‌کشی مردم ستمدیده و از طرفی مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار و همچنین سانسور رسانه‌ای فجایع صورت‌گرفته توسط رسانه‌های جهانی، نشان از اوج مظلومیت و بی‌پناهی آوارگان روهینگیایی دارد.

در این بیانیه آمده است: این همه خشونت، خونریزی و قتل‌عام که گفته می‌شود پشت‌صحنه این خشونت‌ها تحریک رژیم صهیونیستی است، باید با فشارهای بین‌المللی از طرف دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی متوقف شود.

در این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید این جنایت‌ها، از مسلمانان آزادیخواه جهان می‌خواهد ضمن همراهی با مسلمانان مظلوم میانمار، فریاد خشم و اعتراض خود را به سازمان ملل برسانند و همچنین از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز انتظار می‌رود تمام همت خود را برای جلوگیری از این فاجعه انسانی به کار گیرد تا دیگر شاهد قربانی شدن و ذبح مسلمانان نباشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6