باید در خانواده خداسالاری حاکم شود

باید در خانواده خداسالاری حاکم شود
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه تنها خداوند عظمت دارد و در جامعه هیچ کسی نباید خود را برتر و دیگری را پست تر بببیند و مرد سالاری، زن سالاری و کودک سالاری غلط است، گفت: در خانواده اسلامی باید خداسالاری باشد.

حسن رحیم پور ازغدی در مراسم اختتامیه  رابطان خواهر پژوهشگر و هنرمند مساجد کشور ،که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، گفت: سبک زندگی شیعه علی با غیر شیعه نیز باید تفاوت داشته باشد. در جامعه دینی همه باید با هم خوش اخلاق باشند و نیز بین جامعه مسلمان و غیر مسلمان باید تفاوتی باشد.

وی افزود: پیامبر در آخرین سفر حج به سخنرانی صد هزار نفری در هوای گرم عربستان پرداختند؛ تا آن زمان در دنیا چنین سخنرانی وجود نداشته است، ایشان در این سخنرانی عظیم با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به فرهنگ غدیری و اسلام ناب برای زنان، گفت: غدیر به مردان می گوید با زنانتان با ادب، تواضح و عشق خدمت کنید. امیرالمونین خطاب به مردان می فرمایند نگاهتان به زن باید محترم باشد، مردان وظیفه دارند یک زندگی مرفه و مشروع برای زن فراهم کنند و اینگونه خداوند از مردان راضی خواهد بود تلاش برای یک زندگی شرافتمندانه برای همسر و فرزندان برای مرد واجب است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قرآن کریم به مردان می گوید گناه بزرگی است که هنگام طلاق زن را تحت فشار قرار دهید و نباید چیزی را که به زن داده اید از او بگیرید؛ با زنان درست رفتار کنبد حتی اگر قرار است از یکدیگر جدا شوید.
وی ادامه داد: احترام به زن جهاد فی سبیل الله است، تا می توانید با زنانتان نیکی کنید و صحیح سخن بگویید. حتی اگر زن ظالم است، مرد باید گذشت کند. تحمل کردن همسر بد اخلاق و گذشت و تحمل نسبت به همسر، یکی از وعده های بهشت از سوی خداوند است.
رحیم پور ازغدی با اشاره به یک اصل غدیری گفت: باید ادب و تواضح در خانواده اسلامی باشد ، تنها خداوند عظمت دارد و در جامعه هیچ کسی نباید خود را برتر و دیگری را پست تر بببیند؛ مرد سالاری، زن سالاری و کودک سالاری غلط است زیرا در خانواده اسلامی باید خداسالاری باشد.
وی افزود: روایت داریم مومنین ترین شما کسی است که با خانواده لطیف ترین رفتار را دارد ،حضرت علی (ع) می‌فرماید: جامعه و خانواده اسلامی عشق محور است؛ هرچه که در جامعه محبت و عشق را تقویت می کند آن را تقویت و هرچه که محبت خانواده را کم می کند را تضعیف سازید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضرت علی (ع) شاگرد اول مدرسه پیغمبر بود، گفت: هیچ ایرادی به امام (ع) وارد نبوده است، ایشان مرد عالم و عادل هستد؛ اما ایراداتی که از وی گرفتند این بود که خلیفه اسلام نباید جوان باشد و اینکه علی (ع) زیاد می خندد و سبک است.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه خنده رویی از صفات بارز حضرت علی (ع) بود، اشاره کرد: باید متواضح و مودب باشید در حالیکه مدیری قاطع هستید ، مدیریت غیر از تکبر است  وحضرت علی اهل شوخی و مزاح بودند.
وی در خصوص تعالیم غدیری گفت: حضرت فاطمه می فرماید، نشانه جامعه مومن این است که مردم همواره با لبخند با یکدیگر رو به رو شوند.
رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: باید محبت و عشق را در خانواده و جامعه تقویت کرد از جمله این موارد خوش اخلاقی، محبت کردن، گذشت، کینه و حسادت نورزیدن، ادب، عشق، لبخند، خدمت به یکدیگر و تواضح است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 7 =