عضو اتاق تبلیغ خراسان : نفرت از آمریکا لازمه حسینی بودن است

حجت الاسلام صابری تولایی گفت: اگر بغضی که مسلمانان نسبت به دشمنان اهل بیت در ۱۴۰۰ سال پیش داشتند، نسبت به آمریکا هم وجود داشت، امروز هیأتی ها کاخ سفید را فتح کرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان شامگاه یکشنبه در چهارمین چلسه از سلسله جلسات عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) که در محل هیأت امیرمؤمنان(ع) مشهد مقدس برگزار شد، به ادامه بحث خود پیرامون معرفی هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: هیأت مورد رضایت امام زمان(عج) هیأتی است که بتواند باورهای غلط را اصلاح کرده و باورهای صحیح ایجاد کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در اصلاح سبک زندگی مسلمانان، اصلاح باورهای اقتصادی را یکی از مصادیق این مهم دانست و افزود: اگر ما باور داشته باشیم که خداوند رزاق است، زندگی ما و معاملات ما فرق خواهد کرد و برای نمونه دیگر برای فروش اجناس خود به دروغ متوسل نخواهیم شد.

وی با بیان این که در جلسات توسل به ائمه اطهار(ع) باید تلاش شود تا بغض و نفرت انسان نسبت به بدی ها افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که انسان از گناه و بدی ها متنفر نشود، نمی تواند آن ها را ترک کند و اگر کسی از بدی ها متنفر نشود، محبت نسبت به نیکی ها در وجودش رشد نمی کند؛ چرا که لازمه رشد محبت نسبت به یک مسأله در وجود انسان این است که نسبت به دشمنان آن مسأله بغض داشته باشد؛ در غیر این صورت آن محبت به غارت خواهد رفت.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان گناهان انسان را دارای وجهه حقیقی قلمداد کرد و در تبیین سخن خود افزود: چون برداشت ما این است که برای نمونه وقتی پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «نگاه به نامحرم مانند تیری است که از ناحیه شیطان به سمت قلب انسان روانه می شود»، این عذاب یک نسیه است، آن را جدی نمی گیریم؛ در حالی که اگر به ما میلیون ها تومان پول بدهند تا حاضر شویم تیری را به بدن خود فرو کنیم، هرگز آن را قبول نخواهیم کرد.

حجت الاسلام صابری تولایی ضمن تأکید بر لزوم ابراز انزجار مسلمانان از مصادیق کفر و استکبار در دوره معاصر، تصریح کرد: اگر بغضی که مسلمانان نسبت به دشمنان اهل بیت در ۱۴۰۰ سال پیش داشتند، نسبت به آمریکا هم وجود داشت، امروز هیأتی ها کاخ سفید را فتح کرده بودند؛ چرا که نفرت نسبت به بدی ها باعث تولید غیرت در وجود انسان می شود. امروز کفار عکس خوک را می کشند و روی آن نام مقدسات ما را می نویسند اما ما صرفا مشغول لعن کردن کسانی هستیم که ۱۴۰۰ سال پیش دشمن اهل بیت(ع) محسوب می شدند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 7