دبیر اتاق تبلیغ :انتظار امامان از شیعه، صداقت است

دبیر اتاق تبلیغ خراسان:
انتظار امامان از شیعه، صداقت است
دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه صدق و راستی، صفت برجسته امامان است، گفت: انتظار امامان از شیعه، صداقت است.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان، عصر پنجشنبه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه ۱۳۹ سوره توبه که ۲ رهنمود اصلی مومنان را بیان می کند، گفت: این دو رهنمود تقوای الهی و معیت با صادقین است.

وی با بیان اینکه صدق و راستی، صفت برجسته امامان است، ادامه داد؛ اگر قرار باشد انسان همراه با صادقین باشد، باید در داشتن صداقت بکوشد.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: همه انسان ها فطرتا خواستار صدق و راستی اند، حتی دشمنان و کفار هم به دنبال راستی اند.

این کارشناس امور دینی اظهار داشت: مشرکین مکه به پیامبر، محمد امین می گفتند و حتی در شب لیله المبیت که امام علی(ع) در جای پیامبر خوابید، تمام اشیای گرانبهای مشرکین در خانه پیامبر به امانت بودند.

حجت الاسلام مشیری افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند: اگر قاتل پدرم، خنجر و شمشیری که با آن سر پدرم را بریده، نزد من امانت بگذارد، به او صحیح و سالم بر می گردانم.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم می فرماید: انسان لذت ایمان را نمی چشد که دروغ را حتی به شوخی ترک کند؛ چرا که دروغ کثیف و بد است، مشرکین مکه به امانت و راستی پیامبر تاکید می کردند و می گفتند ما هیچگاه از او دروغی نشنیدیم.

دبیر اتاق تبلیغ بیان داشت: روزی پیامبر به مردم مکه گفت: ای مردم اگر من به شما بگویم پشت کوه ابوقبیس یک لشکر آماده حمله به مکه است، چه می کنید؟ گفتند: آماده نبرد خواهیم شد، پیامبر فرمود: حتی یک نفر را هم برای بررسی نمی فرستید؟ مردم پاسخ دادند: نه چون ما تا حالا از تو دروغی نشنیده ایم و به تو بیشتر از چشمانمان اعتماد داریم.

وی عنوان کرد: پیامبر در هنگام بعثت به مردم می گفتند: ای مردم هر بهانه ای بیاورید قبول نمی کنم، که این را به دروغ آورده باشم، چرا لجاجت می کنید، لجبازی عقل را ذایل می کند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان در ادامه ویژگی های انسان های صادق گفت: ویژگی سوم آن ها قابل اعتماد بودن است، ۲ فرد غیرقابل اعتمادند: انسان دروغگو و انسان نمام و سخن چین.

این کارشناس امور دینی مطرح کرد: امام حسین(ع) می فرمایند: دروغگویی، دشمنی با خداست که این صفت دروغ، نه عاقلانه و نه جوانمردانه است، نیمی از طلاقهای زوجین همین بحث های دروغگویی و خیانت است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان تصریح کرد: دشمنان زیاد دروغ می گفتند، لشکریان عمرسعد و ابن زیاد در واقعه عاشورا همه گول وعده های واهی یزید را خوردند و در آخر نه کسی پول و نه کسی مالی به دست نیاورد.

حجت الاسلام مشیری در پایان گفت: اگر می خواهید مع الصدیقین باشید، مصداق آن امام مهدی(ع) است که باید صفات اخلاقی و میزان فرمانبرداری خود از ایشان را زیاد کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7