عضو اتاق تبلیغ خراسان:برای یاری امام زمان باید از گناهکاران دستگیری کنیم

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی:
برای یاری امام زمان باید از گناهکاران دستگیری کنیم
حجت الاسلام نظافت با اشاره به اهمیت هدایت انسان ها گفت: خلق خدا اعم از گرفتاران و اهل گناه بچه های امام زمان(عج) هستند و امام که رحمه للعالمین است همه را دوست دارد بنابراین کسی که می خواهد امام را یاری کند باید از این افراد دستگیری کند.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، استاد حوزه علمیه خراسان، شب گذشته  در مراسم سوگواری دهه اول محرم در حسینیه هنر گفت: کفر آگاهی، بی اعتنایی و عمل نکردن است که سبب می شود آن آگاهی، حجتی علیه ما  شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در جلسات مذهبی، با درجات مختلف از این جلسات فیض می برند، افزود:  برخی فیضشان فقط اشک است در حالی که برخی دیگر معرفتشان بیشتر و با اهل بیت(ع) هم هدف می شوند و از این بالاتر در این راستا نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام نظافت در پاسخ این پرسش که نقش آفرینی ما برای اهل بیت(ع) چه می تواند باشد؟ تصریح کرد: خلق خدا اعم از گرفتاران و اهل گناه بچه های امام زمان(عج) هستند و امام که رحمه للعالمین است همه را دوست دارد بنابراین کسی که می خواهد امام را یاری کند باید از این افراد دستگیری کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که به فکر نصرت یا دلسوز نیستیم در حالی که از آثار این جلسات، لطیف شدن روح انسان است. ائمه اطهار(ع) نسبت به همه آفریده های خدا اعم از جاندار و بی جان مهربان هستند.

پیش از امر به معروف، دلسوزی مان را به فرد ثابت کنیم

وی ادامه داد: اگر مهرمان را اثبات کنیم، امر به معروف ونهی از منکرمان هم آسیب نخواهد داشت،متاسفانه ما دست بسیجیان بیسیم و اسلحه دادیم اما نگفتیم به جای خود گناهکار از گناه او نفرت داشته باشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی یادآور شد: در عین حال باید توجه داشت مهربانی به معنای همراهی با گناهکار در گناه او نیست و شادی باید در مسیر هدایت باشد.

انسان ها سرمایه اسلام هستند

حجت الاسلام نظافت با اشاره به آیه شریفه « من احی الناس فکانما احی الناس جمیعا» گفت: بدانیم انسان ها سرمایه اسلام هستند و ثواب و ارزشی بالاتر از هدایت انسان ها نیست براین اساس هرگز نباید از دستگیری ناامید شویم، بسیاری غرق در گناه هستند اما از نجات بدشان نمی آید.

وی کمک مستقیم به نیازمندان، مطابق سیره اهل بیت(ع) بوده و آثار خاص خود همچون لطافت روح و رفع کبر و غرور را به همراه دارد، افزود: حدی از محبت و عطوفت، عمومی است که مسلمان و غیرمسلمان را در برمی گیرد.

گناهکاران، نتیجه کوتاهی های روحانیان و پامنبری های غیرعامل هستند

استاد حوزه اضافه کرد: از آثار مهرورزی، مدارا است؛ تنها با دشمن و مفسد نباید مدارا داشت اما با قربانیان گناه، مدارا لازم است؛ اسلام با اخلاق پیش رفته است نه استدلال تنها چرا که این اخلاق است که حرف منطقی را در دل ها نفوذ می دهد و برای شیندن حرف حق زمینه سازی می کند.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه مدارا سبب کاهش کینه ها و سوء تفاهمات می شود، افزود: وضعیت کنونی گناهکاران، نتیجه کوتاهی ها ما روحانیان و شما پامنبری ها است؛ اگر اهل صله رحم بودیم اینگونه نمی شد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به دعای حضرت زهرا(س) برای همسایه ها آن هم به نام تک تکشان، یادآور شد: وقتی از صمیم قلب دعا کنید ناخودآگاه برخوردتان هم تغییر خواهد  کرد؛ هرگاه احساس قساوت قلب دارید سر به سجده گذارده و تک تک آشنایان به ویژه ان ها که حقشان را ادا نکرده اید، دعا کنید.

وی در پایان، شهید حججی را مصداق ربوبیت الهی دانست و اظها کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند «در اخرالزمان شهادت، خوبان امت مرا گلچین می کند». از این رو نبود چنین خوبانی، رنج آور اما مایه رشد ماست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 7