عضو اتاق تبلیغ خراسان:ترویج بدحجابی، بازی با اخلاق جامعه و امنیت خانواده ها است

عضو اتاق تبلیغ خراسان:
ترویج بدحجابی، بازی با اخلاق جامعه و امنیت خانواده ها است
حجت الاسلام اسلامی فر گفت: ترویج بدحجابی در برابر چشم جوانان مجردی که آتشفشان شهوت دارند؛ اما امکان ازدواج برای آن ها فراهم نیست، در واقع بازی با اخلاق جامعه، افکار جوانان و امنیت خانواده هاست.
 حجت الاسلام جعفر اسلامی فر شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات «درس هایی از زیارت عاشورا» که پیش از غروب هر روز ماه محرم در محل رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می شود، با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا که می فرماید «فَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْت»، به بیان نکاتی پیرامون آن پرداخت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان اظهار کرد: کسانی که این زمینه فکری را ایجاد کردند که مردم جرأت پیدا کنند و فرزند پیامبر(ص) را به شهادت برسانند، ملعون هستند؛ چرا که باید به عاقبت کارهای خود فکر می کردند.

لزوم توجه انسان به اعمال ما تأخّر

وی با بیان این که نتیجه برخی اعمال انسان به فجایع بزرگ ختم می شود؛ در حالی که خود فرد به عواقب کارهایش فکر نکرده، به بررسی این موضوع در قالب بحث «پرونده اعمال ماتأخر انسان» پرداخت و گفت: یکی از دلایل ابدیت جهان آخرت همین مسأله است. یعنی گاهی انسان کاری را انجام می دهد که تا سال های طولانی دیگران از آن تبعیت می کنند و در نتیجه اعمال سایر افراد در پرونده او نیز درج می شود.

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به تقسیم بنده اعمال ماتأخّر انسان، به دو دسته اعمال خیر و اعمال شر، خاطرنشان کرد: در روایات آمده کسی که عمل خیری را تأسیس کند، تا زمانی که آن عمل در روی زمین انجام شود، ثوابش در پرونده اعمال آن شخص نوشته خواهد شد.

بی توجهی به تأثیر فرزند صالح در سعادت انسان، زندگی را نابود می کند

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: یکی از صدقات جاریه، فرزند صالحی است که برای انسان دعا کند. فرزند صالح هرچه بیشتر باشد، بهتر است چرا که با دعای او و رفتارهایش نامه اعمال انسان پر از ثواب می شود. عجیب است که گاهی افراد فکر می کنند اگر تنها باشند و تنها بمانند، راحت تر هستند و یا برخی از انسان ها حیوان کوچکی را به جای فرزند انتخاب می کنند. اینگونه اعمال در واقع همان فانی شدن زندگی افراد به دست خودشان است چرا که ماندگاری انسان در دنیا به واسطه فرزند اوست و کسی که فرزند ندارد، نامه اعمالش از این نظر بسته می شود.

وی تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در نصیحت به شخصی فرمودند «وقتی خواستی کاری را انجام دهی به عاقبت انجام آن کار بیندیش و اگر عاقبتش خیر بود آن را انجام بده اما اگر دیدی عاقبت آن به سوی خطا و جهنم است، از انجام آن صرف نظر کن.»

ترویج بدحجابی، بازی با اخلاق جامعه و امنیت خانواده ها است

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به صدق کردن همین فرآیند در خصوص اعمال شر، اظهار کرد: برخی افراد با اعمال شری که انجام می دهند و آن ها را مسائل شخصی قلمداد می کنند، در واقع فرهنگ دینی جامعه را تضعیف می کنند. برای نمونه کسانی که در گوشه های شهر با وضع عجیبی از بد حجابی بیرون می آیند، باید بدانند که اگر جوانان با مشاهده آن ها به گناه بیفتند، گناه آن ها در پرونده شخص بدحجاب نیز نوشته می شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان تصریح کرد: ترویج بدحجابی در برابر چشم جوانان مجردی که آتشفشان شهوت دارند  اما امکان ازدواج برای آن ها فراهم نیست، در واقع پاشیدن نمک روی زخم آن ها، بازی با اخلاق جامعه و بازی با افکار جوانان و امنیت خانواده هاست.

متولیان جلسات مذهبی به جوانان توجه کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه سنگین متولین هیئات مذهبی نسبت به حضور جوانان در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: اگر کسی با یک کلمه خود جوانی را از جلسات دینی دور کند و آن جوان به سوی فساد متمایل شود، گناه آن جوان بر گردن آن شخص نیز هست. نباید زمینه گناه را برای جوانی که تا چند ده سال آینده به این رفتار ادامه خواهد داد، ایجاد کرد؛ چون اثر این کار مانند تأثیر همان کسی که دیگران را به بدجابی ترغیب کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر تأکید کرد: کسانی که در روضه حسینی شرکت می کنند، نباید مورد بی اعتنایی خادمان و مسؤولان جلسات مواجه شوند بلکه باید با توجه به آن ها نیکوکاری را در زندگیشان پایه گذاری کنند. ما باید بدانیم که یک کلمه حرف ما روی رفتار انسان ها تأثیرگذار است.

پرونده جنایتکاران تاریخ همچنان گشوده است

عضو اتاق تبلیغ خراسان ضمن تأکید مجدد بر لزوم توجه انسان با عاقبت رفتارهایش، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند «قف عند کل امر حتی تعرف مدخله من مخرجه قبل ان تقع فیه فتندم»؛ یعنی قبل از انجام هر کاری فکر کنید تا ببینید آیا می توانید پس از ورود به آن کار از آثارش با سربلندی خارج شوید و پاسخگوی نتایج آن عمل در پیشگاه خداوند متعال باشید؟

وی در پایان یادآور شد: جنایاتی که امروز در دنیا می بینید، پیروی از همان کسانی است که در تاریخ جنایت انجام دادند و گناه جنایتکاران امروزی به حساب آن ها نیز نوشته خواهد شد. از همین روست که ما در زیارت عاشورا کسانی را که اساس ظلم را گذاشت، لعن می کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9