عضو اتاق تبلیغ خراسان: اعتدال و عقلانیت درگرو پیروی از ائمه اطهار است

حجت الاسلام اسلامی­فر گفت: خداوند در واقع پیروی از ائمه اطهار(ع) را پیروی از رهبری معرفی می­ کند که انسان را برای یک زندگی عاقلانه هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی­فر شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه از مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در دهه سوم محرم که در خیابان خسروی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن اولیای خود را به گونه ­ای معرفی کرده که شناخت حقیقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تنها با مراجعه با این آیات امکان­پذیر است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: ما چطور می توانیم شخصیت­هایی مانند پیامبر(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) را بشناسیم؛ در حالی که به فرموده امام صادق(ع)، خداوند نور آن حضرت را هزاران سال قبل از خلقت آسمان­ها و زمین خلق کرده و به همه عالم دستور داده که به ایشان ایمان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: لازمه شناخت ما از اهل بیت این است که دنباله رو آنها باشیم تا حق را بشناسیم و در شرایطی که راه­ها و گروه ­های مختلفی وجود دارند، راه اصلی را گم نکنیم.

حجت الاسلام اسلامی­فر با اشاره به این که خداوند در آیاتی از قرآن کریم صفات اهلبیت(ع) را بیان فرموده، به مرور این صفات پرداخت و گفت: خداوند در آیه شریفه تطهیر، عالم بودن اهلبیت(ع) را مطرح فرموده است. اساسا پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) به دنبال آموزش بشر بودند تا انسان یک زندگی عاقلانه داشته باشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که یکی از ویژگی ­های اهلبیت(ع) اعتدال ایشان است، افزود: تندروی و کوتاهی هر دو اموری ناپسند هستند و خداوند در واقع پیروی از ائمه اطهار(ع) را پیروی از رهبرانی معرفی می­ کند که انسان را برای یک زندگی عاقلانه هدایت می کنند. آن حضرات در تمام امور زندگی و حتی در مسائلی مانند راه رفتن، نوع غذا خوردن و انفاق، دستور اعتدال به ما داده اند.

وی تأکید کرد: ما به هر اندازه ای که به پیامبر(ص) واهل بیت(ع) نزدیک باشیم به بهشت نزدیک و از آتش دور خواهیم بود و هر اندازه از ایشان فاصله بگیریم، از بهشت دور میشویم و به آتش و دوزخ نزدیک ترخواهیم شد .

حجت الاسلام اسلامی­فر اظهار کرد: یکی از مواردی که ما را به اهل­بیت(ع) نزدیک می ­کند، گریه بر سیدالشهدا(ع) است‌؛ همانطور که در بین ملائکه نیز هرکس بیشتر برای امام حسین(ع) گریه کند پیش خدا مقرب­تر است و آن­ها اصلا برای اعتبار پیش خدا به زیارت امام حسین(ع) می ­آیند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6