لزوم جلوگیری از پیشرفت سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: زندگی اروپایی یک زندگی لجن بار است که باید مواظب باشیم کشور ما به این سمت نرود. البته متأسفانه جامعه ما تاحدودی در این مسیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، شامگاه سه شنبه در هفتمین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در دهه سوم محرم که در محل بیت حجت الاسلام نوروزی، حاکم شرع و قاضی سابق دادگاه های انقلاب خراسان رضوی برگزار می شود با اشاره به تأکیدات قرآن کریم و روایات معصومان(ع) مبنی بر ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: قرآن می فرماید افرادی که امکان ازداوج برایشان فراهم نیست فکر نکنند که باید بی بندوبار باشند؛ بلکه باید راه عفاف را طی کنند که این موجب پاکی آنان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: قرآن کریم در آیاتی به بیان نکات مختلفی درباره رعایت عفاف پرداخته؛ از جمله این که به مردان و زنان توصیه می کند که به نامحرم خیره نگاه نکنند و نگاهشان بریده بریده باشد چون کسی که هوسران باشد، همیشه ذهنش درگیر شهوات و‌ انجام گناه است. اگر زن ومرد به این توصیه های قرآنی توجه داشته باشند، زندگی و خانواده سالمی خواهند داشت.

لزوم جلوگیری از پیشرفت سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی یادآور شد: جوان هرزه ای که تا قبل ازدواج هرزگی کرده، وقتی با دختر مسلمانی ازداوج ‌می کند توان زندگی را ندارد. انسان ها در هر سنی باید مراقب نگاه خود باشند. یکی از مشکلات اجتماعی ما این است که چشم ها دریده شده است و برخی افراد به خاطر یک نگاه به نامحرم، یک عمر به گناه می افتند.

وی با انتقاد از سبک زندگی ولنگار غربی، یادآور شد: زندگی اروپایی یک زندگی لجن بار است که من وقتی سفیر ایران در واتیکان بودم، شاهد آن وضعیت بودم. باید مواظب باشیم کشور ما به این سمت نرود که البته متأسفانه تاحدودی در این مسیر افتاده است.

بد حجابی از خطرات جدی روبروی کشور است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم توجه بیشتر به فریضه «امر به معروف و نهی از منکر»، تصریح کرد: یکی از خطراتی که کشور راتهدید می کند، مسأله بد حجابی است که ما در برخورد با آن رودربایسی به خرج می دهیم. افرادی که به اسم هنرپیشه و نویسنده هرکاری که می خواهند انجام می دهند، آیا فکر نمی کنند که چرا کشور ما این همه شهید داده است؟

وی ادامه داد: من به خیلی از مسؤولان نامه نوشتم و گفته ام «دلگرم به رقاصه ها و بی حجاب ها نباشید چون اگر تهدیدی علیه کشور بشود، همه آنها دنبال سوراخ موش می روند و فقط همین بچه حزب اللهی ها در برابر دشمن می ایستند. دولتمردان باید به این امر توجه داشته باشند.

چادری بودن تنها ملاک رعایت عفاف کامل نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که «زن و شوهر باید تمام زیبایی ها را در وجود یکدیگر ‌ببیند»، افزود: قرآن کریم می فرماید زنان در مواجهه با نامحرم، صدای خود را نازک نکنند تا انسان های بیمار را به هوس دعوت نکنند؛ با این وجود، امروز برخی خانم ها به گونه ای در ادارات و یا در مواجهه با ارباب رجوع صحبت می کنند که گویی همسرشان مخاطب آن هاست.

وی با اشاره به این که چادری بودن ملاک قطعی بودن رعایت حجاب نیست، خاطرنشان کرد: گاهی از اوقات ممکن است فردی چادری باشد ولی نحوه حرف زدنش دیگران را گمراه کند. قرآن به تمامی این موارد اشاره دارد

اختلاط میان زن و مرد از آفات خطرناک اجتماعی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری اختلاط میان زنان و مردان را از آفات جدی اجتماعی قلمداد کرد و گفت: یکی از آفاتی که امروز افزایش پیدا کرده، اختلاط میان زنان و مردان در محیط های اجتماعی است که جامعه را خراب کرده است. انسان می بیند در یک اداره در یک اتاق سه مرد و پنج زن حضور دارند و بیشتر وقتشان را در طول روز با یکدیگر می گذرانند و فقط برای خواب در کنار همسران خودشان هستند. اثرات چنین رفتارهایی در افزایش آمار طلاق ظهور پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی در تبیین ضرورت مجاهدت مؤمنان برای برقراری احکام اسلامی، یادآور شد: امام حسین(ع) برای دین خدا شهید شد و هر چه مصیبت در نقل شهادت سیدالشهدا(ع) مطرح می شود، نشان از این دارد که حضرت برای بقای دین با تمام وجود به کربلا آمده بودند و تمام سرمایه خود را فدا کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 11