عضو اتاق تبلیغ خراسان : مهمترین جلوه فرهنگ رضوی مسأله زیارت است

حجت الاسلام مرویان حسینی با تأکید بر این مطلب که مهمترین جلوه فرهنگ رضوی مسأله زیارت است، گفت: درواقع بهترین بستر برای فرهنگ سازی اجتماعی همان زیارت است چرا که درآن سه ارتباط با امام و ولایت، ارتباط با مومنان که همان اخوت است و دیگری بیزاری جستن از مشرکین که همان برائت است اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیر کل سابق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست تخصصی کتابخوان فرهنگ رضوی با موضوع«امام رضا عالم آل محمد(ص)» که امروز ۲۶ مهر در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: معارف رضوی که به صورت یک گنجینه ارزشمند هستند بایستی به دست اقشار مختلف مردم برسد.

 

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: اگر این گنجینه ارزشمند که همان سرمایه های فکری و معنوی است به سرمایه اجتماعی تبدیل شود کارساز است چرا که جان و دل انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه اندیشه ها و رفتارها را از خودش متأثر می کند.

 

عضو هیأت مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که در آیات قرآن کریم به موضوع نصرت مردم به خداوند تأکید شده است، تصریح کرد: این موضوع در حالی است که خداوند متعال بی نیاز بی مطلق است و نصرت او به معنای نصرت دین و ولی خدا است.

 

مدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به این مطلب که دین را اولیای حق ابلاغ می کنند، گفت: اما برای اینکه دین محقق شود و آثارش را در عرصه های گوناگون نمایان کنند مومنان باید پای کار بیایند که یکی از وظایف اولیا و پیامبران این موضوع است که مردم را دعوت کنند.

 

وی با بیان اینکه این دعوت برای احیای انسانها و جوامع است وبه دو صورت عمومی و اختصاصی است، تصریح کرد: دعوت عمومی، همان دعوت به گوهر و جوهره ایمان است و دعوت اختصاصی دعوت به نصرت امام است چرا که دین با نصرت امام محقق می شود.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از موثرترین و مهمترین جنبه ها و جلوه فرهنگ رضوی، زیارت است، تصریح کرد: در واقع زیارت یک پدیده بی بدیل و بی نظیر است که دل و جان انسانها را شست‌وشو می دهد چرا که سبب برقراری ارتباط با امام می شود.

 

مهمترین جلوه فرهنگ رضوی مسأله زیارت است

 

عضو اتاق تبلیغ خراسان با تأکید بر این مطلب که مهمترین جلوه فرهنگ رضوی مسأله زیارت است، اظهار کرد: درواقع بهترین بستر برای فرهنگ سازی اجتماعی همان زیارت است چرا که درآن سه ارتباط با امام و ولایت، ارتباط با مومنان که همان اخوت است و دیگری بیزاری جستن از مشرکین که همان برائت است اتفاق می افتد.

 

مدیر کل سابق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این سه جنبه در منظومه زیارت خودشان را نشان می دهند که ولایت در هر سه جنبه حضور دارد چرا که رابطه راهبری و پیروی است که کل هستی در دو ولایت خدا و ولایت شیطان قرار می گیرد.

وی با تأکید بر این موضوع که بایستی ولایت حق را شناخت و از شیطان دوری جست، اظهار کرد: به همین دلیل است که به اروپا نمی شود دل بست برای اینکه از آمریکا فاصله گرفت چرا که در عین اروپایی بودن، آنان از آمریکا اطاعت می کنند و در جبهه شیطان هستند و از طرفی اصالت با ولایت الله است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15