حجت الاسلام والمسلمین مروی: رسالت روحانیت تنها در مساجد خلاصه نمی‌شود

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با رد این ادعا که روحانیت مرجعیت خود را از دست داده‌ است، گفت: این سخن گزافه‌گویی بیش نیست و فقط سخنی القا شده از سمت دشمن می تواند باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری امروز در اختتامیه هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد منطقه شمال‌غرب کشور که در تالار مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حوزه و روحانیت در عصر جدید انقلاب با گذشته تفاوت‌هایی دارد.

وی با بیان این‌که رسالت روحانیت تنها در مساجد خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون مساجد تبدیل به محلی برای اقامه نماز، قرآن و مراسم ترحیم شده اند، در حالی که کارکرد حقیقی مساجد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار بالاست و روحانیت می‌تواند در این عرصه نقش اثرگذار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با رد این ادعا که روحانیت مرجعیت خود را از دست داده‌ است، خاطرنشان کرد: این سخن گزافه‌گویی بیش نیست و فقط سخنی القاء شده از سمت دشمن می تواند باشد، چراکه طبق آخرین نظرسنجی روحانیت امین مردم بوده و اگر همسایه یا گروهی روحانیت را همراهی نکرده دلیل بر عدم مرجعیت روحانیت نیست.

وی با بیان این‌که مردم روحانیت را مرجع و پناهگاه خود می دانند، گفت: حقیقت امر آن است که شایسته یک کشور اسلامی، دینی و شیعی نیست که مشکل آسیب اجتماعی در کشور داشته باشد، امروز با وجود حوزه های علمیه فعال در سراسر کشور حتی یک مورد آسیب اجتماعی برای ایران اسلامی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با طرح این سؤال که چرا باید آمار طلاق در کشور بالا بوده و قبح طلاق شکسته شود، گفت: کنار زدن ریش‌سفیدان از سوی جوانان، رایج ن سبک زندگی غربی و رسوخ برخی آداب و رسوم مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی منجر به بروز آسیب های اجتماعی از جمله طلاق شده است.

معاون ارتباط حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ورود هنرمندانه حوزه و روحانیت در ترویج مبانی دینی اظهار داشت: باید با هنر ارزشی و ادبیات شایسته با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم، اگر منابع دینی هنرمندانه و عالمانه مورد بهره‌برداری قرار گیرد، می‌تواند یک دنیا از تشنگان را سیراب کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور به ویژه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه و مدیران حوزه های علمیه استان های شمال غرب گفت: رهبر انقلاب سلام گرمی به مردم خطه آذربایجان و میهمانان این اجلاسیه داشتند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4