دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی: امر به معروف«مردم به دولت» مغفول مانده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی گفت: متاسفانه امر به معروف (مردم به دولت) در جامعه کنونی مغفول مانده است.
سیدعبدالله ارجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جغتای اظهار داشت: قانون حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر براساس اصل هشتم قانون اساسی در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید و پس از تایید شورای نگهبان به عنوان قانون جاری کشور لازم به اجرا است.

وی افزود: این قانون دارای دو دسته احکام مربوطه به تعیین حدود امر به معروف و نهی از منکر و تعیین وظایف آمران این فریضه الهی و دسته دیگر این قانون احکام مدیریتی و سیاستگذاری برای امر به معروف و نهی از منکر است.

ارجاعی با ابراز تأسف از رواج ضد فرهنگ «به من چه»، «یا به شما ربطی ندارد» در مواجهه با نقد گفت: این ضد فرهنگ آفت نظارت اجتماعی است و سه راهکار مقابله با آن حساس‌سازی جامعه از طریق تبلیغات فراگیر و جریانی، آگاه نمودن جامعه با استفاده از رسانه‌های ارتباط‌ جمعی و درونی کردن این آگاهی‌ها از طریق آموزش‌های منسجم و مدون در شورای راهبردی ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی بیان کرد: تعیین ستاد این فریضه الهی در شهرستانهای استان مهم ترین دستاورد این قانون است.

ارجاعی با اشاره به وضعیت نظارت همگانی امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان، تصریح کرد: در این فریضه الهی آن قسمت که مربوط به مردم می شود وضعیت خوبی دارد و آن قسمتی که مربوط به دستگاه‌ها و ادارات دولتی است باید تقویت شود.

وی افزود: مشکل ما این است که آن قسمت از امربه معروف و نهی از منکر که مربوط به  مردم به مردم است را ترویج می‌کنیم و امر به معروف  دولت به مردم هم وضعیت خوبی است ولی آن قسمت مردم به دولت که اساس امر به معروف است و مشکلات اصلی در این حوزه است مغفول مانده است.

دبیرستاد امر به معروف خراسان رضوی  مهم‌ترین عوامل آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر را مسئولیت‌پذیری همگانی و کاهش بی‌تفاوتی عنوان کرد و گفت: چندین راه برای پیشگیری از هنجارشکنی‌ها و آسیب‌ها وجود دارد، که از کم‌هزینه و مهمترین آن می‌توان به کار فرهنگی موثر اشاره کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 10