برخی مسؤولان پس از پیروزی انقلاب خودشان را گم کردند

حجت الاسلام نظافت:
برخی مسؤولان پس از پیروزی انقلاب خودشان را گم کردند
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: برخی مسؤولان ظرفیت مسؤولیت را ندارند و وقتی به منصبی می رسند، خودشان را گم می کنند. افرادی بودند که قبل از انقلاب طرفدار مستضعفین و انقلاب بودند؛ اما بعد از انقلاب خودشان را گم کردند.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت شامگاه پنج شنبه در ادامه جلسات سوگواری دهه اول صفر که در خیابان قرنی مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی مؤمن برای انجام فعالیت های اقتصادی، اظهار کرد: گاهی انسان پول خود را در راه خدا خرج می کند ولی اولویت نمی دهد و همین مسأله باعث می شود که گاهی اوقات کارهای موازی انجام شده و مستحبات مهمی بر زمین بماند.

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند «خدایا از روزی حلال کمک کن دِین خود را ادا کنم و کاری کن انفاق من در باب نیکی باشد»، فراهم کردن اسباب ازدواج جوانان را یکی از مهم ترین مستحبات اقتصادی دانست و افزود: باید برای نسل جوان امروز خون گریه کرد که اسباب زندگی و ازدواج آن ها خیلی سخت شده است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که ثروت نباید منجر به بروز تکبر در وجود آدمی شود، خاطرنشان کرد: انسان باید دعا کند که خداوند بعضی از پول ها را از او بگیرد! پولی که منجر به تکبر، جهل و طغیان می شود، باید از انسان گرفته شود. متأسفانه برخی افراد با کسب اندکی پول به خودشان مغرور می شوند. امیرمؤمنان(ع) فرمودند «مراقب باشید شیطان پس از شش هزار سال عبادت، به خاطر تکبر از درگاه خداوند اخراج شد.»

حجت الاسلام نظافت یادآور شد: خداوند انسان را از گِل بدبو آفریده؛ در حالی که به فرموده امیرمؤمنان(ع)، خدا می توانست انسان را با عطر خوشبو بیافریند ولی عمدا این کار را نکرد که عاقبت تکبر ورزی شیطان همواره جلوی چشم انسان باشد. اگر کسی در جایگاه استادی است، باید مراقب باشد جلوی شاگردش تکبر نداشته باشد؛ اگر فردی وزیر و مسؤول است، باید مراقب باشد در مواجهه با زیردستانش تکبر نداشته باشد.

وی با بیان این که «برخی افراد حتی نیز با نماز خواندن هم می خواهند تکبر بورزند؛ در حالی که نماز قرار است تکبر را از انسان بگیرد»، گفت: کسی که متکبر است، هیچ گاه عیب خود را قبول نمی کند؛ همانطور که شیطان هیچ گاه به خاطر تکبرش از درگاه خداوند عذر خواهی نکرد اما حضرت آدم(ع) به خاطر اشتباهش از خدا عذرخواهی کرد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهادی(عج) افزود: بارها من شنیدم مسؤولان کره جنوبی و ژاپنی ها به خاطر کوچک ترین کارشان از مردم کشورشان عذر خواهی کردند اما در کشور ما هیچکدام از مسؤولان عادت به انجام این کار ندارند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب با وجود جایگاهی که دارند، خطاب  به مردم گفتند «ما در بحث کنترل جمعیت اشتباه کردیم و از مردم عذر خواستند.»

حجت الاسلام نظافت تصریح کرد: برخی مسؤولان ظرفیت مسؤولیت را ندارند و وقتی به منصبی می رسند، خودشان را گم می کنند. افرادی بودند که قبل انقلاب طرفدار مستضعفین و انقلاب بودند ولی بعد از انقلاب خودشان را گم کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 2 =