شرط بهبودی روابط عراق و عربستان بازسازی قبور ائمه بقیع است

امام جمعه نجف عراق:
شرط بهبودی روابط عراق و عربستان بازسازی قبور ائمه بقیع است
امام جمعه نجف اشرف ضمن استقبال از بهودی روابط عراق و عربستان خاطرنشان کرد که شرط از سرگیری این روابط باید بازسازی قبور ائمه بقیع (ع) باشد.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه زهرا (س) برگزار شد، پیشروی سریع و پیروزی‎های اخیر رزمندگان در مناطق عملیاتی «القائم» و «راوه» و سقوط آخرین دژه‎های داعش را به مردم، اعضای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی تبریک گفت.

وی یورش به برخی از سفارتخانه‎های عراق در برخی از کشورهای اروپایی طی چند روز گذشته را یک تلاش بیهوده توصیف کرد و اظهار داشت: طرح تقسیم عراق به یک رویا تبدیل شده است و دیگر کسی به آن فکر نمی‎کند.

امام جمعه نجف اقدام دولت در قرار دادن شرط لغو کامل همه‎پرسی قبل از شروع گفت‎وگو با مسؤولان اقلیم کردستان را یک اقدام صحیح توصیف کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه سران و اعضای احزاب کرد خواهان برکناری مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان هستند ما نیز زمانی باید گفت‎وگو با اقلیم کردستان را آغاز کنیم که همه‎پرسی لغو شده باشد.

وی ادعای بی اساس برخی از مسؤولان اقلیم کردستان علیه رهبران و فرماندهان بسیج مردمی را بی اساس دانست و بیان داشت: حمله موشکی پیشمرگ به نیروهای عراقی را محکوم می‎کنیم و خواهان رسیدگی قانونی به این مساله هستیم.

امام جمعه نجف از افزایش روابط عربستان و عراق استقبال کرد و گفت: تا زمانی که قبور ائمه بقیع به علت افکار وهابی‎ها خراب باشد، امکان موفقیت در روابط دو کشور و بهبود مناسبات وجود ندارد.

وی تاکید کرد که عربستان پس از آنکه از سرنگونی و تجزیه عراق ناامید شد به فکر بهبودی روابط با عراق افتاده است.

حجت الاسلام قبانچی تحریم جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که آمریکا در حالی حزب الله را تحریم می‎کند که هیچ گونه تحریمی علیه جریان‎های تروریستی و رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون اعمال نکرده است.

وی زیارت اربعین حسینی را یک حرکت جهانی خواند و گفت: زائران بسیاری از کشورهای مختلف نظیر ایران، کویت و الجزایر با پای پیاده به زیارت سید الشهدا (ع) می‎آیند که این مساله نشان دهنده یک تحول جهانی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7